اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226155979

با سیستمی شدن فرآیندهای اعطای وام نوسازی

بروکراسی های اداری متقاضیان نوسازی کاهش می یابد

کد: 13951105226155979

https://goo.gl/KxMq8k

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در جلسه بررسی اقدامات ستاد بازآفرینی منطقه 16 از توافق وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن به منظور استفاده از سیستم اتوماسیون شهرداری تهران جهت تسهیل فرآیندهای اعطای وام نوسازی و کاهش بروکراسی های اداری خبر داد.

بروکراسی های اداری متقاضیان نوسازی کاهش می یابد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عباداله فتح اللهی در اولین جلسه رسمی ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 16، با اعلام این که منطقه 16 شهرداری تهران، رشد 31 درصدی در نوسازی بافت های فرسوده و رشد 46 درصدی در تجمیع پلاک های ریزدانه داشته است از زحمات شهردار، حوزه شهرسازی و کارگروه های ستاد منطقه تقدیر و تشکر کرد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، راه اندازی و تشکیل ستاد بازآفرینی را پاسخی به خلاء هماهنگی مدیریتی در دهه گذشته عنوان کرد و اظهار داشت: بر مبنای مصوبه مجلس کلیه دستگاه های ذی مدخل در نوسازی موظف به نوسازی سالانه 10% از بافت های فرسوده هستند که پس از گذشته دو برنامه یعنی برنامه های چهارم و پنجم توسعه، شاهد نوسازی 35% از بافت های فرسوده در شهر تهران و 7.8% بافت های فرسوده در سایر نقاط کشور بوده ایم.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران خاطرنشان کرد: آسیب شناسی اقدامات گذشته در حوزه نوسازی حاکی از این امر است که عدم همگرایی، هماهنگی و دور یک میز نشینی کلیه دستگاه اجرایی و ذی نقش در نوسازی بافت های فرسوده باعث شده تا علیرغم اقدامات صورت گرفته و توانمندی دستگاه های مذکور، اثربخشی لازم و نتیجه مؤثر در نوسازی حاصل نشود.  

به گفته فتح اللهی پس از تصویب سند راهبردی توسط دولت، راه اندازی و تشکیل ستاد ملی بازآفرینی به ریاست رئیس محترم جمهور و جانشینی وزیر محترم راه و شهرسازی کشور در دستور کار قرار گرفت و بعد از گفتگوها و مذاکرات مفصل، دولت به این نتیجه رسید که در شهر تهران بخاطر وجود زیرساخت ها، توانمندی ها و سرمایه گذاری های اجتماعی، فنی و همچنین نهادینه شدن سیستم اتوماسیون شهرداری، ایفای نقش مدیریت هماهنگ نوسازی بافت های فرسوده می تواند در بستر شهرداری تهران مستقر گردد.

وی با بیان این که بحث ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران تبدیل به الگویی برای سایر کلانشهر های کشور شده است،  از توافق وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن برای استفاده از سیستم اتوماسیون شهرداری تهران در اعطای وام نوسازی خبر داد و گفت: با سیستمی شدن فرآیندهای اعطای وام نوسازی، بروکراسی های اداری و رفت و برگشت های اضافی برای شهروندان برطرف می شود و همزمان با صدور پروانه و با اتصال به بانک عامل، کلیه فرآیندهای اعطای تسهیلات و وام نوسازی از طریق سیستم اتوماسیون اداری شهرداری امکانپذیر خواهد شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با اشاره به تجربیات ملی و بین المللی در حوزه نوسازی، تأکید کرد: خواهش من از کلیه دستگاه های اجرایی، فنی، آموزشی و خدمات رسان این است که از فرصت ایجاد شده در ستاد بازآفرینی کلانشهر تهران و ستادهای متناظر آن در مناطق جهت تکمیل حلقه های مدیریت هماهنگ استفاده نمایند چرا که تجربه نشان داده برای نوسازی بافت های فرسوده راهی جز همکاری و بسیج ظرفیت ها و امکانات کلیه دستگاه های مسئول در این مهم وجود ندارد.

میرزاقلی، شهردار منطقه 16 نیز در این جلسه ضمن تأکید بر ضرورت استمرار جلسات ستاد بازآفرینی پایدار منطقه، گفت: خواهش من این است که اعضاء کارگروه های تشکیل شده بصورت جدی در جلسات شرکت نمایند و در صورت لزوم از کارشناسان و صاحبنظران در مباحث اجتماعی، شهرسازی، فرهنگی و ... به تناسب مباحث جلسات نیز دعوت به عمل آورده شود تا مصوبات و تصمیمات مثمر ثمر برای ساکنان بافت های فرسوده منطقه با قابلیت اجرایی و عملیاتی اتخاذ گردد.

شهردار منطقه 16 همچنین با اشاره به برخی از مشکلات و موانع نوسازی در منطقه از جمله هزینه های مربوط به گذر آزاد شده املاک تجمیعی در بافت های ناپایدار، جابجایی تیرهای چراغ برق، درختان و ...، خاطرنشان کرد: تعامل خوبی میان سازمان ها و دستگاه های مختلف خدمات رسان همچون آب و فاضلاب، گاز، برق، وزارت بهداشت و غیره در منطقه حاکم است و امید می رود با پایه گذاری مدیریت واحد شهری بتوان از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود در جهت نوسازی و بازآفرینی در منطقه بهره گرفت تا اقدامات نوسازی در منطقه، محلات و شهر تهران الگویی برای سایر کلانشهرهای کشور شود.

شایان ذکر است در خاتمه این جلسه، احکام اعضاء ستاد بازآفرینی پایدار منطقه 16 از سوی دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به اعضاء ستاد اعطاء شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان نوسازی شهر تهران

سازمان نوسازی شهر تهران از جمله سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران است که با توجه به تغییر رویکرد شهرداری در امر نوسازی و بهسازی از تصدی گری به تولی گری، شهرداری موظف است در راستای تحقق تسهیل گری و تسریع فرآیند نوسازی مردمی اقدامات برنامه ریزی شده را انجام دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه