اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060699595995

مهمترین دلایل ریزش مو

چرا موی سر می ریزد

کد: 1395060699595995

http://goo.gl/kNXFVg

، تهران , (اخبار رسمی): ریزش مو می‌تواند علت‌های متعدد و متفاوتی داشته باشد. بعضی از موارد ریزش مو به‌ علت وجود قارچ، پسوریازیس یا شوره سر (درماتیت سبورئیک) به وجود می‌آید.

چرا موی سر می ریزد

به گزارش سلامتیسم، شایع‌ترین نوع عفونت قارچی که بر روی موها تاثیر می‌گذارد، کچلی قارچی (ringworm) نام دارد. این نوع از عفونت در پای ورزشکاران هم شایع است و به آن عفونت قارچی انگشتان (athlete's foot) می‌گویند. کچلی قارچی برای درمان به استفاده ازداروهای ضدقارچ خوراکی نیاز دارد.

عامل دیگری که می‌تواند باعث ریزش مو شود، درماتیت سبورئیک است. این وضعیت باعث ریزش مو از ناحیه پوست سر می‌شود و موها را شدیدا چرب و زرد می‌کند. علت‌های بروز این مشکل شامل مواردی مثل تغییرات هورمونی یا چربی اضافی در پوست می‌شود. درمان درماتیت سبورئیک معمولا با استفاده از شامپوی دارویی ضد شوره‌سر، پاک‌کننده ضدقارچ تجویزی یا کرم استروئیدی انجام می‌گیرد.

پسوریازیس، نوعی بیماری خودایمنی است که باعث ریزش مو می‌شود. در این بیماری، پوسته سفید و ضخیمی بر روی پوست سر به وجود می‌آید که در صورت دستکاری شدن ممکن است خون‌ریزی کند. روش‌های درمانی این بیماری شامل این موارد می‌شوند: استفاده از کرم‌های استروئیدی، اسید سالیسیلیک، قطران زغال‌سنگ (coal tar)، داروهای ضدالتهابی و روش‌های خاصی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند. اگر فکر می‌کنید که به یکی از این بیماری‌ها مبتلا هستید، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی