اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060699630028

به منظور پذیرش دانشجو قطعی شد

توافق دانشگاههای برتر روسیه با خواجه نصیر

کد: 1395060699630028

http://goo.gl/1uscLP

، تهران , (اخبار رسمی): پذیرش دانشجوی مشترک دانشگاه های روسیه و صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی قطعی شد.

توافق دانشگاههای برتر روسیه با خواجه نصیر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ، مسوولان دانشگاه های برتر روسیه و صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه اجرای فرصت های مطالعاتی دانشجویان دکتری و برگزاری دوره های تحصیلات تکمیلی مشترک به توافق نهایی رسیدند.

حسن کریمی ،مدیر اجرایی روابط دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با روسیه و کشورهای مشترک المنافع  به دو سفر اخیر مسوولان این دانشگاه به روسیه اشاره کرد و گفت: یکی از این سفرها حدود دو ماه قبل و یکی هم هفته گذشته انجام شد که نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

کریمی افزود: در راستای توسعه روابط علمی و دانشگاهی ایران و روسیه و به دنبال اولین نشست دانشگاه های تراز اول هر دو کشور در اکتبر 2015 به میزبانی روسیه، دانشگاه صنعتی خواجه نصیر به پشتوانه زیرساختهای مناسب و بنیه علمی و فناوری قوی، فعالیت جدی خود در مسیر تقویت همکاری های بین المللی با کشور روسیه را آغاز کرده است.

وی در تشریح اهداف مورد نظر از گسترش ارتباطات علمی با کشور روسیه اظهار داشت: فراهم ساختن فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان دوره های دکتری ما در دانشگاه های تراز اول روسیه، یکی از اهداف ما از رایزنی های اخیر است که خوشبختانه در زمینه فرصت مطالعاتی کوتاه مدت (حداکثر 6 ماهه) در رشته های مهندسی هوافضا، مهندسی مواد و نانوتکنولوژی به توافق دست یافتیم.

اجرای دوره های تحصیلات تکمیلی مشترک صنعتی خواجه نصیر و دانشگاههای روسی از سال 2017

دانشیار دانشکده مهندسی هوافضا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، توسعه دوره های مشترک تحصیلات تکمیلی با دانشگاه های مطرح روسیه را به عنوان دیگر هدف تبادلات علمی با این کشور معرفی کرد و گفت: براساس توافقات صورت گرفته، قرار است دوره های کارشناسی ارشد و دکتری مشترک بین دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و برخی دانشگاه های برتر روسیه راه اندازی شود که ارائه درس های این دوره ها به زبان انگلیسی خواهد بود و دانشجویان چند ترم را در تهران و چند ترم را در مسکو خواهند گذراند.

وی درباره نحوه صدور مدرک فارغ التحصیلان این دوره های مشترک نیز توضیح داد: برای فارغ التحصیلان این دوره ها، دو مدرک جداگانه از طرف دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و دانشگاه روسی صادر خواهد شد و پایان نامه نیز به صورت مشترک تعریف می شود و استادان مشاور و راهنمای ایرانی و روسی برای دانشجویان درنظر گرفته خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: راه اندازی این دوره های مشترک برای رشته های مهندسی هوافضا و مهندسی مواد قطعی شده است و با توجه به توافقات نهایی صورت گرفته، اولین دوره های تحصیلات تکمیلی مشترک میان دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه های روسیه، از سال 2017 میلادی عملیاتی خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر، تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک را از دیگر اهداف اصلی ارتباطات علمی بین المللی با کشور روسیه برشمرد و گفت: درصدد هستیم زمینه تعریف پروژه های تحقیقاتی مشترک مورد علاقه استادان ایرانی و خارجی را فراهم کنیم که با توجه به وجود زمینه های مشترک علمی، نسبت به تحقق این امر خوشبین هستیم.

وی ادامه داد: خروجی این پروژه ها می تواند به صورت مقالات علمی یا اختراعات مشترک ارائه شود و طرفین از منافع اشتراکی آن بهره مند شوند.

کریمی نقش حمایت ها و ارائه تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به پروژه های تحقیقاتی مشترک پژوهشگران ایرانی و خارجی را بسیار ارزنده و امیدوارکننده توصیف کرد.

هستۀ اولیۀ دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در قالب دانشکدۀ مخابرات در سال 1307ش در محل فعلی دانشکدۀ مهندسی برق دانشگاه ایجاد شد و اساسنامۀ آن در سال 1318 به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسید.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با ساختار فعلی، در سال 1359 و به دنبال تصویب ستاد انقلاب فرهنگی از ادغام 9 مرکز آموزش عالی با عنوان مجتمع فنی و مهندسی، بنیاد نهاده شد و سپس در سال 1362 نام آن به «دانشگاه فنی و مهندسی» تغییر یافت و تغییر نهایی نام دانشگاه به عنوان فعلی، به سال 1367 برمی گردد.

این دانشگاه صنعتی هم اکنون با 11 دانشکده مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی هوافضا، مهندسی صنایع، مهندسی نقشه برداری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی و علم مواد، ریاضی، فیزیک، شیمی، 5 قطب علمی، 75 آزمایشگاه پژوهشی، 6 گروه و مرکز پژوهشی و 5 پژوهشکده فعالیت می کند.

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر طی سالهای گذشته با اجرای چندین دورۀ بین المللی مشترک در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با برخی از دانشگاه ها در کشورهای انگلستان، فرانسه، هلند، آلمان و روسیه همکاری نزدیک داشته و در یک دورۀ کارشناسی هوافضا چند سال است فعالیتی مشترک با دانشگاه ماتی روسیه در پیش گرفته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

هسته اولیه دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین توسی دانشکده مخابرات است که در محل فعلی دانشکده مهنسی برق دانشگاه تاسیس شده و در سال 1318 هجری شمسی اساس نامه آن به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی