اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950806170500028

از بهمن آغاز می شود

تعامل دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه های روس

کد: 13950806170500028

https://goo.gl/F0wVAe

، تهران , (اخبار رسمی): پذیرش دوره‌های مشترک میان دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه‌های روسیه از بهمن ماه آغاز می شود.

تعامل دانشگاه خواجه نصیر و دانشگاه های روس از بهمن

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی، فرهاد یزدان‌دوست معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر با اعلام این خبر گفت: رویکرد ما در کشور یک بحث بین‌المللی بوده و تعاملات علمی بین دانشگاه ها امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی ادامه داد: از حیث مراوادات بین‌المللی دانشگاه ها به طور اخص به دنبال تعاملات بین المللی هستند و بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا به بحث تعاملات علمی بین المللی توجه ویژه ای دارند.

یزدان دوست گفت: در اکثر دانشگاه های کشور دفاتر بین المللی وجود دارند که امور مرتبط با تعاملات بین المللی دانشگاه را پیگیری می‌کنند. با توجه به اهمیت این امر در دو سه سال اخیر این دفاتر به معاونت امور بین الملل تبدیل شده‌اند که این تغییر وضعیت بیانگر اهمیت تعاملات علمی بین المللی است.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به قردادهای همکاری این دانشگاه با دانشگاه های برتر دنیا ادامه داد: 2 قرارداد همکاری در شروع سال تحصیلی در رشته هوا فضا و یک قرارداد همکاری در رشته مهندسی مواد داریم.

وی افزود: دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه خواجه نصیر برای دوره‌های کوتاه‌مدت جهت کسب تجربیات علمی به دانشگاه روسیه اعزام می شوند.

وی ادامه داد: با توجه به 2 قرداد مذکور، از بهمن ماه سال جاری در بخش مهندسی مواد دانشجویانی به کشور روسیه اعزام می شوند.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر با اشاره به اینکه این دانشگاه با کشورهای هلند روسیه فرانسه و انگلستان تعاملات اثربخشی داشته است، افزود: تعریف پروژه های مشترک با مراکز بین‌المللی از دیگر فعالیت های دانشگاه خواجه نصیر بوده و کنفرانس های علمی در این خصوص برگزار شده است.

وی ادامه داد: این دانشگاه با سه دانشگاه روسی دوره مشترک کارشناسی ارشد در بهمن ماه امسال برگزار می کند.

معاون بین الملل دانشگاه خواجه نصیر گفت: طبق تفاهم های صورت گرفته در اولین اجلاس دانشگاه های برتر کشورهای ایران و روسیه در بهمن ماه امسال قرار است سه دوره کارشناسی ارشد مشترک با سه دانشگاه روسیه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: دانشجویان این دوره ها بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه خواجه نصیر و بخشی از تحصیل خود را در دانشگاه های کشور روسیه می گذرانند.

وی با بیان اینکه به فارغ التحصیلان این دوره ها 2 مدرک اعطا خواهد شد، عنوان کرد: این دوره ها در 2 حوزه هوا و فضا و مهندسی مواد برگزار می شود.

به گفته یزدان دوست، پذیرش این دانشجویان در مهرماه سال آینده انجام می شود و اگر مقدمات کار فراهم شود، در بهمن ماه پذیرش صورت می گیرد.

در ادمه این نشست مسئول هماهنگی دانشگاه های روسیه با اشاره به همکاری 22 ساله خود با دانشگاه های ایرانی گفت: دانشگاه خواجه نصیر تنها دانشگاهی است که در طول این سالها با کشور روسیه همکاری مداوم داشته است.

وی با بیان اینکه ما در طول این سال‌ها بیش از 200 فارغ التحصیل دانشجوی کارشناسی به طور مشترک تربیت کرده‌ایم، افزود: حدود 300 فارغ التحصیل مشترک در تمام مقاطع تحصیلی با دانشگاه خواجه نصیر طوسی داشته ایم.

وی با اشاره به نرخ رشد مقالات علمی در ایران یادآور شد: دانشجویان ایرانی از نظر علمی بسیار قوی و با انگیزه هستند که این خود یکی از دلایل افزایش رشد مقالات علمی در ایران محسوب می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

هسته اولیه دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین توسی دانشکده مخابرات است که در محل فعلی دانشکده مهنسی برق دانشگاه تاسیس شده و در سال 1318 هجری شمسی اساس نامه آن به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | تبلیغات و روابط عمومی