اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950810173290028

رئیس دانشگاه خواجه نصیر خبرداد:

ارایه فرصت‌های مطالعاتی به همه دانشجویان دکتری

کد: 13950810173290028

https://goo.gl/MGqmrV

، تهران , (اخبار رسمی): آمادگی داریم 100درصد دانشجویان دکتری متقاضی فرصت های مطالعاتی را به سفرهای خارجی اعزام کنیم و خود را موظف به تامین هزینه‌های لازم می‌دانیم.

ارایه فرصت های مطالعاتی به همه دانشجویان دکتری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، علی خاکی صدیق ،  رئیس  دانشگاه  خواجه نصیر الدین  طوسی با اعلام این خبر گفت:جذب بیشتر دانشجویان خارجی، برگزاری دوره های مشترک آموزشی و پروژه های مشترک پژوهشی، مستلزم همکاری و همراهی تمام بخش های دانشگاه است.

او در نشست سالانه با هیات اعضای علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی  سخن می گفت،ادامه داد: در  رتبه بندی های بین المللی به لحاظ برخی شاخص ها وضعیت خوبی داریم، در بعضی بخش ها متوسط و در برخی نیز با ضعف روبه رو هستیم که باید ضمن شناسایی ضعفها و کمبودها برای رفع آنها تلاش کنیم.

وی افزود: برپایه رتبه بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی از نظر تولید مقاله، رتبه هشتم را داراست و در شاخص های تاثیر تولیدات علمی و دیپلماسی علمی وضعیت نسبتا خوبی داریم ولی ضعیف ترین امتیاز ما در زمینه "تاثیر اقتصادی" است که برمبنای درآمدهای پژوهشی دانشگاه، درآمدهای حاصله از همکاری با بخش های عمومی و خصوصی و همچنین پژوهش هایی که از منابع بین المللی استفاده کرده اند، محاسبه می شود.

وی درباره رتبه بندی اخیر تایمز Times Higher Education  نیز گفت: طبق نتایج رتبه بندی 17-2016 پایگاه بین المللی تایمز، ما جزو 5 دانشگاه از کشورمان هستیم که در ردیف 601 تا 800 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته ایم..

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: درصورت ارتقای کیفیت مقالات تولیدی و چاپ آنها در مجلات یک درصد برتر و همچنین افزایش استنادات به این مقالات، به راحتی خواهیم توانست رتبه بین المللی خود را بهبود ببخشیم.

وی برنامه ریزی برای ورود به رتبه بندی بین المللی "کیو اس" QS  برای سال 2017 را از جمله هدف گذاری های پژوهشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی عنوان کرد و گفت: آنالیز نتایج رتبه بندی های بین المللی نشان می دهد که استادان ما ترجیح می دهند کارهای علمی و تحقیقاتی خود را به صورت انفرادی انجام دهند و کمتر به فعالیت مشترک با محققان داخلی و خارجی تمایل نشان می دهند و همین امر موجب ضعف جایگاه ما در رتبه بندی های بین المللی می شود.

خاکی صدیق توضیح داد: علاوه بر اینکه حضور همکاران بین المللی در تولیدات علمی، یک شاخص مهم در ارزیابی های پایگاه های بین المللی به شمار می آید، مقالاتی که به صورت مشترک با محققان خارجی منتشر می شوند از ارجاعات بیشتری برخوردار هستند که این نیز جزو امتیازات مهم در رتبه بندی ها محسوب می شود.

وی در بخش های دیگری از سخنانش وضعیت تولیدات و جایگاه علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در دیگر رتبه بندی های معتبر بین المللی همچون اسکوپوس، وب آو ساینس و دانشگاه ملی تایوان را تشریح کردوگفت: وضعیت دانشگاه از نظر سرانه تولید مقاله و حتی تعداد ارجاعات، نسبتا قابل قبول است و همانطور که انتظار می رود، میزان ارجاعات به مقالاتی که با استفاده از همکار خارجی نوشته بودند به مراتب بیشتر از مقالاتی است که به صورت داخلی تهیه شده اند بنابراین با توجه به مقبولیت بین المللی کارهای مشترک، استادان ما باید ر روی فعالیت های علمی مشترک با استادان خارج کشور اعم از محققان ایرانی و غیرایرانی دانشگاه های خارجی متمرکز شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در زمینه هرم اعضای هیات علمی و هرم دانشجویی وضعیت نسبتا خوبی دارد بر ضرورت توجه بیشتر به دانش آموختگان، شناسایی، سرمایه گذاری و فراهم ساختن زمینه ارتباط آنها با دانشگاه تاکید کرد.

خاکی صدیق با ابراز خرسندی از اجرای طرح "ارزیابی کیفیت" QA  در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تنها دانشگاهی هستیم که این ارزیابی درونی را در تمام دانشکده های خود به اجرا درآورده ایم و معتقدیم که این ارزیابی، مقدمه و دروازه ای برای ورود به ارزیابی های بین المللی است و درصورت اجرای صحیح، می تواند ما را به استانداردهای بین المللی برساند.

وی از اعضای هیات علمی دانشگاه خواست تا کسب جوایز بین المللی و تالیف کتاب به ویژه به زبان انگلیسی و چاپ آن توسط انتشارات معتبر بین المللی را مورد اهتمام قرار دهند.

خاکی صدیق درباره فعالیت های پژوهشی نیز گفت: پژوهش های ما به طور سنتی یا در قالب قراردادهای سنتی و یا پروژه های تحصیلات تکمیلی اجرا می شوند اما باید در انجام این فعالیت ها، کاربردی و مساله محور بودن آنها مدنظر قرار گیرد و منجر به حل رفع نیازهای کشور شود.

وی انجام پژوهش برای خود پژوهش و تولید مقاله را امری غیرقابل قبول خواند و گفت: اینکه یک عضوی هیات علمی بگوید تحقیق می کنم ولی نه ثبت اختراع دارم، نه قرارداد پژوهشی منعقد کرده ام و نه فعالیت مشترک بین المللی دارم، پذیرفتنی نیست.

خاکی صدیق راه اندازی معاونت مستقل امور بین الملل را نشانگر اهمیت این عرصه برای مسوولان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برشمرد و گفت: با وجود اینکه معاونت امور بین الملل از اسفندماه گذشته در دانشگاه تشکیل شده است در همین مدت کوتاه، موفقیت های خوبی داشته ایم و تفاهم نامه های متعددی با دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر دنیا منعقد و به قرارداد همکاری تبدیل کرده ایم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

هسته اولیه دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین توسی دانشکده مخابرات است که در محل فعلی دانشکده مهنسی برق دانشگاه تاسیس شده و در سال 1318 هجری شمسی اساس نامه آن به تصویب مجلس شورای ملی وقت رسیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسابقه و فراخوان