اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395060699695995

اینترنت نگاه کودکان به جهان را تغییر می‌دهد

کد: 1395060699695995

http://goo.gl/OvlJvP

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده کودکان از انواع رسانه‌های تکنولوژیک جدید (خصوصا اینترنت) در طول سال‌های اخیر با عوارض جانبی زیادی همراه بوده است. امروزه، این موضوع به یکی از دغدغه‌های اساسی در حوزه سلامت عمومی تبدیل شده است.

اینترنت،‌ شیوه نگاه کودکان به جهان را تغییر می‌دهد

به گزارش سلامتیسم، ارتباط واقعا پیچیده‌ای بین استفاده از اینترنت و عواقب جسمانی و اجتماعی آن وجود دارد که نیازمند بررسی‌های علمی بیشتر است، اما برخی واقعیت‌ها در این زمینه کاملا آشکار شده‌اند. هرچه کودکان زمان بیشتری را در مقابل مانیتور کامپیوتر بگذرانند، زمان کمتری را به فعالیت‌های بدنی اختصاص می‌دهند. سبک‌زندگی بی‌تحرک در کودکان که با استفاده از کامپیوتر مرتبط است، می‌تواند به‌عنوان یکی از عوامل خطر اصلی ابتلا به چاقی در میان آنان شناخته شود. 

علاوه بر این، استفاده از کامپیوتر به آسیب‌های ناشی از حرکات تکراری مثل تونل کارپال و فشار چشم مرتبط است. محققان دانشگاه پرینستون می‌گویند که تصاویر بسیار سریعی که در برخی از سایت‌ها و بازی‌های کامپیوتری وجود دارند، می‌توانند به حملات صرع در برخی کودکان منجر شوند. افزایش استفاده از اینترنت در میان کودکان می‌تواند به شکل‌گیری احساس تنهایی و افسردگی منجر شود. 

والدین هرگز نباید فراموش کنند که ذات سریع و نامحدود اینترنت، شیوه نگاه کودکان به جهان را تغییر می‌دهد. این وضعیت درنهایت به دل‌زدگی کودک نسبت به زندگی روزمره و احساس ملال شدید منجر می‌شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | سرگرمی و تفریح