اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950607102695832

پورسید آقایی مطرح کرد

تجهیز شبکه راه‌آهن به سیستم کنترل اتوماتیک

کد: 13950607102695832

http://goo.gl/C6l9SF

، تهران , (اخبار رسمی): پورسیدآقایی گفت:ایران ازابتدای انقلاب تاسال 92درمجموع 1500کیلومترراه‌آهن دوخطه بود،امادردولت 11بیش از2000کیلومترراه‌آهن دوخطه دردست ساخت قرارگرفت که 800کیلومترآن تاپایان 95 تحویل وبه بهره‌برداری برسد.

تجهیز شبکه راه‌آهن به سیستم کنترل اتوماتیک

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، محسن پورسید آقایی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در بخش حمل و نقل ریلی اظهار داشت: رویکرد دولت توسط رئیس جمهوری در ابتدای دولت یازدهم اعلام شد مبنی بر اینکه یکی از سه کاری که دوست دارم از من به یادگار بماند توسعه حمل و نقل ریلی است و امروز بعد از گذشت سه سال این اتفاق کاملا مشهود است و دولت در زمینه راه آهن تلاش‌های زیادی با توجه به کاهش قیمت نفت انجام داده است.

وی افزود: اعتباراتی که در سال 92 و 93 به حمل و نقل ریلی اختصاص یافته معادل اعتبارات کل 10 سال قبل از آٖن است؛ علی رغم اینکه دولت دو سال سخت مالی را پشت سر گذاشته است و در آن 10سال دولت وقت در وفور نعمت به سر می‌برد.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به اقدامات انجام شده در این سه سال گفت: مجلس مصوبات خوبی داشت و بخشی از این اقدامات با کمک مجلس نهم انجام شد و به نوعی می‌توان گفت در دوره طلایی راه آهن قرار داریم زیرا دولت و مجلس با هم بر توسعه حمل و نقل ریلی اهتمام داریم.

بهره‌برداری از 800 کیلومتر راه‌آهن دو خطه در سال 95

به گفته پورسید آقایی ایران از ابتدای انقلاب تا سال 92 در مجموع 1500 کیلومتر راه‌آهن دوخطه داشتیم که مهمترین آن راه‌آهن تهران-مشهد و بافق-بندرعباس است. اما در دولت یازدهم و طی سه سال گذشته بیش از 2000 کیلومتر راه آهن دوخطه در دست ساخت قرار گرفت که 800 کیلومتر آن تا پایان سال جاری تحویل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه راه اهن برای توسعه خطوط حومه ای گفت: خطوط حومه ای تا قبل از دولت هیچ اقدامی نشده است و حالا بیش از 70 کیلومتر خطوط حومه ای در دست احداث است که شامل تهران-گرمسار، تهران-کرج، اهواز-سربند به صورت چهارخطه و مسیر قزوین نیز دو خطه خواهد شد. که برای اولین بار اولین بار عملیاتی شده است.

تاثیر قطارهای حومه‌ای بر افزایش سطح رفاه مردم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای این خطوط باعث افزایش سطح زندگی رفاه مردم می‌شود تصریح کرد: کلان شهرها از نظر شاخص کیفیت زندگی در سطح پایین قرار دارند که دلیل اصلی آن آلودگی هوا ترافیک و ساختار غلط شهرسازی و نمود اختلاف طبقاتی است. همچنین حمل و نقل عمومی می‌تواند موجب بهبود وضعیت زندگی عمومی و زندگی در منازل بزرگتر در نزدیکی شهرهای بزرگ باشد. وزارت راه و شهرسازی این مساله را وظیفه خود می داندو تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رساند تا اطراف تهران را با خطوط ریلی حومه ای ضربدری به هم متصل کند.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اقدامات فنی و زیربنایی گفت: امروز تمام شبکه راه آهن کشور به سیستم کنترل اتوماتیک ATC مجهز شده است که می تواند هر قطار که از سرعت مجاز تجاوز کرد به صورت اتوماتیک سرعت آن را کاهش دهد. در این راستا 113 ایستگاه به این سیستم مجهز شدند و 102 ایستگاه تا پایان سال مجهز خواهند شد.

وی افزود: با ایجاد ایستگاه های مجازی قطارها می توانند به صورت مستمر و پشت هم تردد کنند و این سیستم در خط تهران-مشهد انجام شده که موجب شد تعداد تردد قطارها در این خط از 50 قطار به 200 قطار در روز برسد و هر 7 دقیقه یک قطار از تهران به مشهد حرکت کند.

پورسید آقایی گفت: در حال حاضر ایران جزو 8 کشور تولید کننده این سیستم در جهان است که از تراک‌یندی بومی سازی شده استفاده می‌کند. این سیستم با دانش فنی ایجاد شده است در نتیجه ما می‌توانیم به روز رسانی را انجام دهیم. لذا این سیستم تهران-مشهد بافق-بندرعباس، تهران-کرج، تهران-قم و تهران-اسلامشهر-پرند انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش مسافری بیان داشت: با اعتباراتی که برای بخش مسافری در نظر گرفته شد بیش از 27 نمازخانه در شبکه سراسری احداث می‌شود که 8 دستگاه به بهره برداری رسیده و 19 مورد دیگر نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید که می توان از تاخیر نماز مردم جلوگیری کرد. همچنین 150 نمازخانه نیز یازسازی شد.

وی از افتتاح ایستگاه جدید زنجان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این ایستگاه به صورت مدرن و جدید طراحی شده است.

پورسید آقایی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش حمل ونقل ریلی بار بیان داشت: در حمل ونقل بار در نظر داریم گلوگاه‌های فنی را رفع کنیم. همچنین در سال 93 و 94 سهم بار در بخش ریلی افزایش پیدا کرده است برخلاف اینکه همواره سهم ریلی در گذشته سال به سال کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن خاطر نشان کرد: در سال 93 رشد بار در حمل ونقل ریلی ، 9.2 درصد و در جاده 4 درصد بوده است. همچنین در سال 94 نیز سهم ما 2.2 درصد و رشد بار در حمل ونقل جاده ای به منفی 7 درصد رسید که دلیل اصلی آن کاهش قیمت سنگ آهن محسوب می شود.

رشد 8درصدی حمل ونقل بار در راه آهن در 5 ماه نخست سال

به گفته پورسید آقایی تا 5 ماه اول سال جاری راه آهن 8 درصد رشد داشته است درحالی که سهم کل کشور بالغ بر 4 درصد بوده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان