اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609105435995

اضافه‌وزن و افزایش خطر ابتلا به سرطان

کد: 13950609105435995

http://goo.gl/EmeIjb

، تهران , (اخبار رسمی): اعضای یکی از تیم‌های بین‌المللی تحقیقات سرطان اعلام کردند که لاغر ماندن در طول زندگی می‌تواند خطر ابتلا به حداقل هشت نوع از سرطان‌ها را کاهش دهد.

اضافه‌وزن و افزایش خطر ابتلا به سرطان

به گزارش سلامتیسم ، این سرطان‌ها بدین ترتیب هستند: سرطان معده، کبد، کیسه صفرا، پانکراس، تخمدان و تیروئید. یکی از انواع سرطان مغز به‌ناممننژیوما و نوعی سرطان خون به‌نام مولتیپل میلوما نیز در این لیست قرار می‌گیرند.محققان آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC) در این مطالعه، بیش از هزار مورد از مطالعات مختلف را در سرتاسر جهان مورد بررسی قرار دادند. برخی از این مطالعات از شاخص توده بدن (IBM) برای ارزیابی وضعیت اضافه‌وزن استفاده کرده بودند و برخی دیگر از اندازه دور کمر.

نتایج نهایی به آنان نشان داد که هشت مورد از سرطان‌ها با اضافه‌وزن مرتبط هستند. علاوه بر این مشخص شد که نداشتن چربی اضافی در بدن،‌ خطر ابتلا به بسیاری از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

دکتر گراهام کلدیتز، مدیر این تیم تحقیقاتی، می‌گوید: «بررسی ما با نتایج واضحی همراه بود؛ نتایجی که به شما می‌گویند چاقیباعث سرطان می‌شود. بنابراین بهترین توصیه در درجه اول این است که از اضافه‌وزن جلوگیری کنید. علاوه بر این نباید فراموش کرد که کاهش وزن، خطر ابتلا به بیماری قلبی، بیماری دیابت و سرطان‌ها را کاهش می‌دهد». 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی