اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609105544889

اینترنت مجانی گاهی دردسرساز است

دام wifi رایگان برای سرقت اطلاعات

کد: 13950609105544889

http://goo.gl/KA4tW6

، نیشابور , (اخبار رسمی): اگر چه وای فای رایگان در اماکن عمومی برای خیلی ها خوشایند است ولی اینترنت رایگان عمومی می توانند دردسرهایی را برای کاربران ناآگاه ایجاد کند

wifi رایگان یا سرقت اطلاعات!

به گزارش سامانه همیاب 24 ، اگر دقت کرده باشید این روزها تقریباً تمام مکان های عمومی استفاده از وای فای را رایگان کرده اند مکانهایی نظیر رستوران ها ، کافی شاپ ها ، مراکز خرید و … وای فای رایگان در اختیار قرار داده اند که نوعی تبلیغ برای آنها محسوب می شود. اما تا حالا فکر کرده اید که استفاده از این شبکه های وای فای رایگان چه خطراتی رو برای شما در بر خواهد داشت؟

اگر چه وای فای رایگان در اماکن عمومی برای خیلی ها خوشایند است ولی اینترنت رایگان عمومی می توانند دردسرهایی را برای کاربران ناآگاه ایجاد کند تا مجرمان و هکرهای اینترنتی از این فرصت استفاده کرده و وارد اطلاعات شخصی افراد و برنامه های شغلی آن ها شوند.

برای اثبات این قضیه، محققان شرکت «آوست» با نصب یک سری از شبکه های شبه وای فای در فرودگاه بارسلونا، سعی کردند که مهمانان کنگره جهانی را به دام اندازند.

با انتخاب اسامی چون Starbucks ، Airport_Free_Wifi_AENA و MWC Free WiFi، برای این وای فای همگانی و ساختگی، محققان توانستند دو هزار کاربر را در عرض 4 ساعت گیر بیاندازند. در نتیجه اطلاعات، وب سایت هایی که کاربران به آن ها سر می زنند و نیز نرم افزارهای موجود در تلفن همراه آن ها به سادگی هک و در دسترس قرار گرفت.

نتیجه این آزمایش موضوع تازه ای نیست. همه ما در فرودگاه ها، رستوران ها و مکان های عمومی به وای فای های همگانی متصل می شویم و هرگز VPN خود را روشن نمی کنیم و این به سادگی همه اطلاعات ما را تحت خطر و هک شدن قرار می دهد.

به کاربران توصیه می شود که هرگز به وای فای های رایگان، بدون پسورد و ناشناخته متصل نشوند و اگر هم کانکت شدند، به هیچ عنوان وارد حساب های بانکی خود نشوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همیاب 24

سامانه همیاب 24 نخستین وگسترده‌ترین بستر اطلاع‌رسانی انواع کالاهای دیجیتال گمشده و پیداشده و بررسی رایگان دقت و صحت خرید کالای دیجیتال در ایران است که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد حس امن در خرید کالاهای دیجیتال در اردیبهشت‌ماه 1394 فعالیت خود را آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]