اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623123044889

معرفی ویروس جدید مک

ویروسی که از فعالیت شما عکس می گیرد

کد: 13950623123044889

https://goo.gl/SyYUWQ

، نیشابور , (اخبار رسمی): ویروس جدید مک ،هر 30 ثانیه از فعالیت‌های شما عکس برداری می کند.

ویروس جدید مک

به گزارش روابط عمومی سامانه همیاب 24، علیرغم این‌که کامپیوترهای مک در مقایسه با کامپیوترهای شخصی کمتر در معرض تهدیدات امنیتی قرار گرفته‌اند، اما باز هم بدافزارهایی شناسایی شده اند که روی این پلتفرم خطرناک کار میکنند.

استفان اورتلاف پژوهش‌گر آزمایش کسپرسکی در ارتباط با ویروس جدید این چنین گفته است: «بدافزار جدید که Mokes.A نام دارد، این قابلیت را دارد تا هر 30 ثانیه یکبار از فعالیت‌های کاربری عکس‌برداری کرده و به تصاویر، ویدیوها و اسنادی که درون کامپیوتر ذخیره شده‌اند، دست پیدا کند.»

ویروس جدید مک

نسخه دیگری از این بدافزار در اوایل سال جاری میلادی ویژه کامپیوترهای شخصی شناسایی شده است. به نظر می‌رسد، فعالیت‌های مخرب این ویروس چندگانه باشند، به دلیل این‌که قادر است در نقش یک کی‌لاگر نیز عمل کرده و هرگونه کلیدی که کاربر روی صفحه‌ کلید خود آن‌را تایپ می‌کند، رصد کند. این قابلیت به هکرها اجازه می‌دهد تا به اطلاعات بانکی، گذرواژه‌ها و هرگونه داده حساس دسترسی داشته باشند. به این شکل یک هکر این توانایی را پیدا خواهد کرد که از راه دور به کنترل کامپیوترهای آسیب‌پذیر مبادرت ورزد.

کشف گونه نادری از یک قطعه بدافزاری که به راحتی بتواند به کامپیوترهای مک که سیستم‌عامل OS X را اجرا می‌کنند، نفوذ پیدا کند، آن‌ هم تنها دو هفته پس از انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی ویژه کامپیوترهای دسکتاپ و همراه در نوع خود جالب توجه به شمار می‌رود. پژوهش‌گران امنیتی موفق به شناسایی حفره‌ای شده‌اند که به هکرها اجازه می‌دهد با کلیک کردن روی یک لینک کنترل کامل یک دستگاه را به دست آورند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همیاب 24

سامانه همیاب 24 نخستین وگسترده‌ترین بستر اطلاع‌رسانی انواع کالاهای دیجیتال گمشده و پیداشده و بررسی رایگان دقت و صحت خرید کالای دیجیتال در ایران است که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد حس امن در خرید کالاهای دیجیتال در اردیبهشت‌ماه 1394 فعالیت خود را آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]