اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706139844889

روش های سرقت اینترنتی از حساب بانکی

مراقب کارت های بانکی خود باشید

کد: 13950706139844889

https://goo.gl/S3UtzO

، نیشابور , (اخبار رسمی): مجرمان سایبری به راحتی از عدم آگاهی کاربران به نفع خود استفاده می کنند و از حساب بانکی افراد پول برداشت می کنند.

سرقت اینترنتی از حساب بانکی

به گزارش روابط عمومی سامانه همیاب 24، در گذشته سارقین در گوشه و اطراف کمین می کردند تا کیف پول شما را بدزدند.اما امروزه چیزی که بسیار دیده می شود سرقت اطلاعات یک فرد از جمله داده های بانکی افراد است.مجرمان سایبری به راحتی از عدم آگاهی کاربران به نفع خود استفاده می کنند و از حساب بانکی افراد پول برداشت می کنند.

آیا تا به حال با اصطلاح فیشینگ phishing آشنا شدید؟

بسیاری از ما روزانه خریدهای اینترنتی و ثبت نام های اینترنتی انجام می دهیم.با در دست داشتن کارت بانکی و وارد کردن اطلاعات خواسته شده کار بانکی خود را انجام می دهیم.اما در این بین به دلیل ناآگاهی ممکن است به راحتی اطلاعات کارت بانکی و درنتیجه پول و سرمایه خود را در اختیار سارقان اینترنتی قرار دهیم.

فیشینگ همان عملی است که سارقان اینترنتی با فراهم کردن صفحات درگاه های بانکی که کاملا مشابه درگاه های پرداخت اینترنت اصلی می باشند،به سرقت اطلاعات مهم افراد از جمله کارت بانکی می پردازند.

برای جلوگیری از سرقت اطلاعات کارت بانکی خود چه کنیم؟
با کمی دقت و آگاهی می توان نکات امنیتی را در بستر اینترنت رعایت کرد و مانع سرقت اطلاعات بانکی و درنتیجه سرمایه خود شد! یکی از راه حل های موجود که پلیس سایبری در نظر گرفته است دادن نماد الکترونیک به سایت های معتبر و قانونی است تا بتوان از میان هزاران سایت خرید اینترنتی،سایت های متقلب را که از درگاه های پرداخت استفاده می کنند،تشخیص داد.داشتن نماد الکترونیک برای هر سایت کار ساده ای نمی باشد و اتکا به این نماد می تواند مجوزی برای خرید و انجام تبادلات بانکی باشد!

همچنین هنگام پرداخت از درگاه های امن به آدرس های سایت در بالای نوار ابزار مرورگرتان توجه کنید.با دیدن کلمه https با اطمینان بیشتر به پرداخت پول خود ادامه دهید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همیاب 24

سامانه همیاب 24 نخستین وگسترده‌ترین بستر اطلاع‌رسانی انواع کالاهای دیجیتال گمشده و پیداشده و بررسی رایگان دقت و صحت خرید کالای دیجیتال در ایران است که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد حس امن در خرید کالاهای دیجیتال در اردیبهشت‌ماه 1394 فعالیت خود را آغاز کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]