اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106025808

وزیرتعاون تاکید کرد

تلاش دولت برای گسترش فرهنگ مدارا در جامعه

کد: 13950609106025808

http://goo.gl/0PFWNg

، تهران , (اخبار رسمی): حمایت های اجتماعی و گسترش فرهنگ مدارا در جامعه از اهداف دولت یازدهم است.

تلاش دولت برای گسترش فرهنگ مدارا در جامعه

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون،علی ربیعی ،وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این موضوع و با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دولت توسعه گر اجتماعی است، گفت: حمایت های اجتماعی و گسترش فرهنگ مدارا در جامعه از اهداف مهم دولت یازدهم است.

وزیر تعاون افزود: فرصت های نابرابر اجتماعی در جامعه زیاد است از این رو یکی از جدی ترین برنامه های دولت یازدهم حمایت های اجتماعی است.

وی ادامه داد: گروه هایی در جامعه هستند که به دلیل برخی ناتوانی ها امکان برابری را در جامعه ندارند و مهمترین توجه دولت یازدهم ایجاد عدالت است.

ربیعی اظهار کرد: طرح های توانمندسازی با اتکا به محله گرایی از برنامه های دولت در توسعه اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با فقر تحصیلی و آموزش فرزندان این مرز و بوم همواره از اهداف دولت بوده، گفت: در طول یک سال گذشته 170 هزار کودک در این خصوص شناسایی شده و این برنامه ادامه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مهمترین مسائل اجتماعی امروز ما ریشه در احساس بی پشتیبانی در جامعه، ناآرامی روانی و تغییرات نگاه به خود، گروه و جامعه دارد.

وی اظهار کرد: مهمترین تلاش دولت در سه سال گذسته ایجاد فضای آرام روانی در جامعه است چرا که احساس ناامیدی مهمترین زمینه ساز آسیب های اجتماعی است.

ربیعی با بیان اینکه خیلی ها انتقاد می کنند که چرا دولت در مقابل برخی موضوعات پاسخ نمی دهد، گفت: امروز من پاسخ می دهم که دولت تدبیر و امید آرامش جامعه را استراتژی اصلی خود می داند و معتقد است باید مردم در جامعه امن روانی زندگی کنند.

وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در دام مجادله های بی هدف نخواهد افتاد و همه تلاش خود را برای جامعه خیر جمعی معطوف کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه جامعه ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به غمخوارگی نیاز دارد، افزود: غمخوارگی به مفهوم کاستن از غم یکدیگر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

رفاه و تأمین اجتماعی یکی از اساسی‌ترین پیش نیازهای توسعه در جوامع مختلف است و به این جهت همواره در سرلوحة کار برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران دولتها قرار دارد و آرزوی آحاد بوده است و چون کالایی عمومی است و افراد جامعه خود بطور مستقیم نمی‌توانند تولید کنندة آن باشند، ناگزیر این دولتها هستند که سامان دهنده آن محسوب می‌گردند و برآنهاست که این وظیفه مهم و بنیادی را با مشارکت مردم به انجام رسانند. سابقه تاسیس وزارت رفاه و تامین اجتماعی در ایران به سال 1352 بازمی گردد در این سال با افزایش قیمت نفت، درآمدهای ایران به بیش از سه برابر افزایش یافت که این امر تاثیرات مهمی در اقتصاد کشور و به تبع آن در سایر زمینه ها برجای گذاشت از جمله تاثیرات این واقعه ارائه و اجراب طرحها و برنامه هایی بود که پیرامون آنها کارشناسی دقیقی صورت نگرفته بود. طرح ایجاد وزارت رفاه و تامین اجتماعی از جمله این طرحهای جدید بود که لایحه تاسیس آن در خرداد ماه سال 1353 به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد با تاسیس این وزارتخانه وظایف و مسولیت های چندین وزارتخانه و نهاد متصدی امور رفاهی و مسائل مربوط به بیمه های اجتماعی به آن منتقل شد و در همین رابطه نقل وانتقالات متعددی انجام گردید. وزارتخانه تازه تاسیس در راستانی انجام وظایف محوله یعنی اجرای برنامه جامع رفاه در سراسر کشور دو لایحه تامین خدمات رفاهی و لایحه تاین اجتماعی را به مجلسین وقت ارائه کرد ولی علی رغم تمام بحثها و گفت و گوهای به عمل آمده به هنگام تاسیس وزارت رفاه در خصوص ضرورت تمرکز امور رفاهی و بیمه های اجتماعی کمتر از دوسال پس از تاسیس دولت وقت با ارائه لایحه ای در خصوص ضرورت تمرکز زدایی در این زمینه لایحه تاسیس وزار بهداری و بهزیستی و انحلال وزارت رفاه را به مجلس ارائه کرد و بدین سان در بهمن ماه سال 1354وزارت رفاه اجتماعی منحل شد.. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی بعد از بررسیهای فراوان در زمینه چگونگی تحقق رفاه و تأمین اجتماعی در ایران، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی در اردیبهشت ماه 1383 در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تائید شورای محترم نگهبان رسید. در ماده 11 این قانون آمده است : در راستای تحقق نظام جامع تأمین اجتماعی و جهت اجرای این قانون وزارت رفاه و تأمین اجتماعی تشکیل می گردد.. به همین منظور وزارت رفاه و تأمین و اجتماعی در تاریخ بیست و پنجم تیر ماه 1383 یعنی درست در آخرین سال برنامه پنجساله سوم کشور تأسیس شد و در یازدهم شهریور ماه 1383 که برنامه پنجساله چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی گذشت، سیاستگذاری و برنامه ریزی فعالیتهای بیمه ای، حمایتی و امدادی به این وزارتخانه سپرده شد. این وزارتخانه سرانجام با دووزارتخانه کار و تعاون ادغام شد . قانون تشکیل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ هشتم تیرماه یکهزار و سیصد و نود مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 11/4/1390 به تأیید شورای نگهبان رسید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | تبلیغات و روابط عمومی