اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610107275492

چرا باید هنگام بنزین زدن ماشین را خاموش کرد؟

کد: 13950610107275492

http://goo.gl/ULj0TR

، تهران , (اخبار رسمی): اولین عامل تولید جرقه، همان مجموعه تولید جرقه برای احتراق سوخت در موتورماشین است.

چرا باید در هنگام بنزین زدن ماشین را خاموش کرد؟!

البته سومین عامل تولید جرقه در ماشین ، پرش ناگهانی برق از پورت‌ها یا ترمینال‌های توزیع برق در قسمت‌های مختلف خودرو است

به گزارش روابط عمومی شیپور، حتما تا به حال این سوال برای شما هم پیش آمده است که هنگام بنزین زدن یا همان سوختگیری در پمپ بنزین اگر شما درحال سوختگیری باشید حتما باید ماشین را خاموش کنید اما ماشین پشت سرتان می تواند روشن باشد. با این که فاصله کمی با شما دارد. در ادامه دلیل این موضوع را بخوانید.
در شرایط طبیعی برای تولید آتش به سه جزء یک مثلت یعنی سوخت، اکسیدکننده یا اکسیژن هوا و گرما یا منبع جرقه نیاز است. بنابراین برای تولید و روشن ماندن آتش تمامی این اجزاء باید به طور پیوسته فراهم شود. بخار حاصل سوخت که در فرایند پمپ سوخت به باک ماشین در هوا آزاد می‌شود به هیچ عنوان قابل اشتعال نیست.

چرا که برای ایجاد اشتعال تراکم بخار سوخت باید به دو تا هشت درصد هوای اطراف برسد و این تراکم هیچ وقت در لحظه‌ی سوختگیری به دست نمی‌آید.
با در نظر گرفتن این که در لحظه سوخت گیری شما در کنار دو جزء مثلث آتش یعنی سوخت زیاد موجود در باک و اکسیژن موجود در هوا هستید، پس تنها عامل سوم یعنی جرقه یا گرما برای اشتعال سوخت کافی است.

باید گفت که اولین عامل تولید جرقه را همان مجموعه تولید جرقه برای احتراق سوخت در موتورماشین است، اما مجموعه شمع و سیم‌های انتقال برق در ماشین کاملا عایق هستند و احتمال جرقه در فضای بیرون بسیار کم است.
اما دومین عامل تولید ناگهانی جرقه در اگزوز ماشین و در منبع کاتالیزور است؛چرا که دمای کاتالیزور هنگام دوران موتور بین 750 تا 900 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

و البته سومین عامل تولید جرقه در ماشین ، پرش ناگهانی برق از پورت‌ها یا ترمینال‌های توزیع برق در قسمت‌های مختلف خودرو است. با در نظر گرفتن اینکه در زمان سوختگیری، سوخت و هوا با غلظت مناسب برای ایجاد آتش در دسترس و تنها یک عامل یعنی جرقه یا گرما نیاز است، پس از نظر عقلانی بهتر است تا در لحظه سوختگیری ماشین خاموش شده باشد و سرنشینان آن هم پیاده شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیپور

بفروشید، بخرید، لذت ببرید؛ روزانه هزاران نفر از شیپور برای فروش و یا خرید هر چه که فکر می‌کنید از جمله گیتار، ساعت، لباس عروس، فرش، ماشین قدیمی، اجاره آپارتمان و... استفاده می کنند. ثبت آگهی در شیپور سریع، آسان و %100 مجانی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی