اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950610108870042

درشهرستان مرند صورت گرفت

آغاز احداث بزرگترین واحد تولید الیاف شیشه

کد: 13950610108870042

http://goo.gl/ROlNZd

، تهران , (اخبار رسمی): عملیات احداث بزرگترین واحد تولید الیاف شیشه که توسط ایدرو در شهرستان مرند احداث می شود با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.

آغاز احداث واحد تولید الیاف شیشه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت که به همراه  معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح چند طرح صنعتی به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است، امروز کلنگ احداث عملیات اجرایی طرح احداث واحد تولید الیاف شیشه در شهرستان مرند را به زمین زد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح واحد تولید الیاف شیشه یک طرح ارزشمند و اولویت داری است که در صنایع مختلف کاربرد دارد، گفت یکی از وجوه فعالیت وظایف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران حضور در مناطق کمتر توسعه یافته و رشد و ارتقا صنعتی مناطقی است که بخش خصوصی توان یا رغبت سرمایه گذاری در آن را ندارد.

نعمت زاده با اشاره به اینکه برای رشد و آبادی کشور لازم است همه با یکدیگر همکاری کنند گفت باید برای رشد صادرات غیر نفتی فعالیت کنیم و اگرچه بعد از انقلاب، در ادوار مختلف با مشکلات  کاهش  سرمایه گذاری مواجه بودیم اما سرمایه گذاری همیشه وجود داشته و باید تلاش کنیم سرمایه گذاری را مناطق کمتر توسعه یافته را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه شرکتی که فاینانس و تامین تکنولوژی واحد تولید الیاف شیشه  مرند را تقبل کرده، متعهد شده نیمی از محصولات این واحد تولیدی را صادر کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز قدردانی از حمایت مسئولان استانی و اهالی منطقه و تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال آبرومندانه برای جوانان، اظهار داشت این طرح ها برای اشتغال جوانان بسیار اهمیت دارد و طرح واحد تولید الیاف شیشه می تواند برای چند هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کند.

پیش از سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت داود اوجاقی، مدیرعامل شرکت گسترش الیاف شیشه مرند طی سخنانی پیرامون احداث این طرح گفت، ظرفیت واحد تولید شیشه الیاف، 30 هزار تن در سال است و این واحد بزرگترین و اولین واحد تولید الیاف شیشه کشور است که با سرمایه گذاری 350 میلیارد تومانی احداث می شود.

وی با یادآوری اینکه در این طرح 450 نفر به طور مستقیم در 3 شیفت کاری مشغول به کار می شوند افزود این طرح زیربنایی و ملی است و جزو طرح های اولویت دار کشور محسوب می شود.

اوجاقی افزود : تولیدات این شرکت انواع الیاف شیشه، رووینگ سوزنی، تیشو، مت و پارچه می باشد که در صنایع مختلفی نظیر خودروسازی، هواپیما، دریایی و غیره مصرف دارد.

وی خاطرنشان ساخت در حال حاضر تولید جهانی الیاف شیشه 7/5 میلیون تن می باشد و اکنون نیاز کشور به این محصول از طریق واردات تامین می شود.

مدیرعامل شرکت الیاف شیشه مرندبا ابراز  ابراز امیدواری که این واحد تولیدی  در 30 ماه آینده به بهره برداری برسد علت انتخاب منطقه برای احداث این واحد تولیدی را دسترسی به مواد اولیه، نزدیک بودن به منطقه آزاد و همچنین استعداد و پتانسیل های منطقه دانست و گفت پیمانکار برای احداث تاسیسات زیربنایی مشخص شده و روال کار مطابق برنامه از پیش تعیین شده ،‌انجام می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید