اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951102224310042

طرح ایدرو برای ایجاد مجتمع های تولیدی صادرات گرا

کد: 13951102224310042

https://goo.gl/ogR6JT

، تهران , (اخبار رسمی): طرح کمک های فنی و اعتباری ایدرو برای ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک – گواتر در قالب طرح های مندرج در برنامه ششم توسعه ادامه می یابد.

طرح ایدرو برای ایجاد مجتمع های تولیدی صادرات گرا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ،مجری طرح ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک – گواتر که با خبرنگار ایدرو نیوز گفتگو می کرد با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۱ در پی سفر مقام معظم رهبری به استان سیستان و بلوچستان و بهره برداری از مزیت های این منطقه گفت: بر این اساس معاونت برنامه ریزی راهبردی و نظارت وقت ریاست جمهوری طرحی را با عنوان ایجاد و توسعه مجتمع های تولید صادرات گرا در سواحل مکران برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تعریف و این وزارت خانه نیز عملیات اجرائی طرح را به ایدرو واگذار کرد.

مهندس محمدرضا حسینی افزود: البته سال بعد، بر مبنای مصوبه هیئت وزیران عملیات اجرایی این طرح مستقیم به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شد.
به گفته حسینی، ایدرو با مطالعه و بررسی و مشورت با دستگاه ها ، انجمن ها و اتحادیه های مختلف در خصوص دو پروژه ساخت شناور با تمرکز بر شناورهای شیلاتی و ایجاد و توسعه صنایع صادرات گرا با تمرکز برصنایع تبدیلی میوه های گرمسیری را تعریف نمود.
مجری طرح ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک – گواتر در خصوص ساخت شناور تصریح کرد: با بررسی پرونده ۵۰ متقاضی، اکنون ۳ متقاضی ساخت شناور پشتیبان صیادی انتخاب شدند که از آن میان یک فروند آن در شرکت ایزوایکو در حال ساخت است و شناورهای دوم و سوم هم در طی کردن فرآیند امور بانکی است.
وی افزود : درخصوص ایجاد و توسعه صنایع صادرات گرا، ۴۷ طرح به ارزش ۴۷۶۳ میلیارد ریال و سرمایه گذاری۳۱۲۰ میلیارد ریال در فرآیند بررسی و اقدام است. حسینی گفت: از این ۴۷ طرح، تاکنون ۲۵ طرح به بانک معرفی شدند که بانک ۱۶ طرح را تأیید کرد و ۶ طرح در مرحله اجرا است.
حسینی خاطرنشان کرد: اعتبار این طرح در برنامه پنجم توسعه ۱۶۰۰ میلیارد ریال بود که از این میزان ۴۰ درصد منابع تخصیص یافت.
مجری طرح ایجاد و توسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در سواحل جاسک – گواتر همچنین گفت : سازمان گسترش برای جذب سرمایه گذاران در این منطقه خود اقدام به شناسائی حوزه های سرمایه گذاری و تهیه گزارش توجیهی مقدماتی ۵۰ طرح اولویت دار کرده است.
گفتنی است قرار است همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران با محورهایی ازجمله بررسی زیر ساخت های مالی و اقتصادی ، نفت و گاز ،‌حمل و نقل ،‌بنادر و شهرسازی ، منابع و معادن ، پتروشیمی ، نیرو (آب و برق) شیلات و کشاورزی ، گردشگری و اکوتوریسم دریایی ،‌منطقه آزاد چابهار با حضور مقامات بلندپایه کشور در ۴ و ۵ بهمن ماه در منطقه آزاد چابهار برگزار گردد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید