اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229820042

در چارچوب سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران صورت گرفت

دیدار مدیران 57 شرکت فرانسوی با مسئولان ایدرو

کد: 13951112229820042

https://goo.gl/Gjvtzt

، تهران , (اخبار رسمی): هیات 60 نفره فرانسوی متشکل از مدیران عامل و صاحبان صنایع 57 شرکت صنعتی و اقتصادی فرانسه که همراه وزیر خارجه این کشور به ایران سفر کردند ،‌با رئیس هیات عامل، معاونان و مدیران سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دیدار و گفتگو کردند.

دیدار مدیران 57 شرکت فرانسوی با مسئولان ایدرو

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ،  در این دیدار معظمی رئیس هیات عامل ایدرو ضمن معرفی توانمندی ها و جایگاه صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) گفت  تاکنون با شرکت های فرانسوی همکاری های خوبی داشتیم و امیدواریم  نتایج این جلسه منجر به توسعه همکاری های فیما بین شود. وی اظهار داشت  از 19 تفاهمنامه امضا شده با طرف های خارجی از جمله فرانسوی ها  بعد از اجرایی شدن برجام، 7 تفاهمنامه به عقد قرارداد منتهی شد.

رئیس ایدرو درباره  نشست مشترک سازمان گسترش با هیات اقتصادی فرانسه مرکب از صاحبان صنایع و شرکت های بزرگ کشور به خبرنگاران  گفت  در جمع این هیات فرانسوی مدیران و صاحبان بسیاری از بخش ها و رشته های صنعتی حضور دارند و امیدواریم تا پایان سال هم بتوانیم حداقل 2 تفاهمنامه دیگر را به قرارداد تبدیل کنیم.

وی با اشاره به تسهیل رفت و امدها با اجرایی شدن برجام و نیز فرصت ایجاد شده گفت : این تفاهمنامه ها و قراردادها در بخش های مختلف شامل انرژی ، نفت و گاز ، خودرو ، راه اهن و واگن شهری و بالگرد است و انچه که ما در ایدرو انجام دادیم  این است که مقداری بیشتر از تفاهم با این شرکت ها کار کردیم و با برخی از

انها Head of Agreement امضا کردیم که به نوعی می توان گفت رئوس قرارداد است .

معظمی افزود : با بخشی دیگر از شرکت های فرانسوی موافقتنامه امضا کردیم که توسط شرکت هایی که ایدرو در انها سهام دارد  امضاء شد  مثل شرکت های خودروساز که امسال با دو شرکت فرانسوی قرارداد منعقد کردند که قرار است تولیدات مشترک انها با ایران خودرو اسفند امسال وارد بازار شود.

وی با بیان اینکه تولیدات مشترک دیگر شرکت فرانسوی با سایپا هم اوایل سال اینده روانه بازار می شود ، گفت : ایدرو یک قرارداد با رنو امضا کرده است که ماه اینده نهایی به قرارداد تبدیل می شود .وی افزود متاسفانه ما در دوران تحریم های تحمیلی بدلیل قطع ارتباطات و محدودیت شرکت های خارجی فرصت همکاری وجود نداشت ، هرچند استفاده از ظرفیت داخلی شکل گرفت ولی ترکیب این دو می تواند مشکلات ما را حل کند.

معظمی افزود : اکنون که این فضا فراهم شده است می توانیم در بخش هایی که نیاز داریم مذاکرات  را نهایی کنیم و شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری وارد کشور شوند 

وی رسالت ایدرو را افزایش توان داخلی و توسعه صنعتی از طریق سرمایه گذاری مشترک دانست و گفت : براساس قراردادهایی که ما در خودروسازی منعقد کردیم خودروسازان صاحب برند علاوه بر سرمایه گذاری ، با برند خود تولید می کنند که فرصت بسیار خوبی است و اکنون  مذاکرات ما در صنعت بالگرد به خوبی پیش می رود.

دکتر  معظمی با اشاره به اینکه  در این حوزه ها ما تلاش می کنیم در قالب مشارکت و اوردن سرمایه و تکنولوژی نیازهای کشور را تامین کنیم و انچه که ما در این مدت یکساله شاهد بودیم مشارکت جدی و قابل تحسین است  افزود  ما هیچ تفاهمنامه یا قراردادی با طرف های خارجی منعقد نکردیم مگر اینکه در کنار سرمایه گذاری بحث صادرات دیده شده باشد .

رئیس ایدرو  همچنین  افزود : در صنعت خودرو مسئولیت صادرات برعهده شرکت های سرمایه گذار است و ما به رنو و پژو اعلام کردیم که در قبال سرمایه گذاری موظف به صادرات بخشی از تولیدات با برند خود هستید و در همه قراردادهای ما این موضوع دیده شده است .

وی با بیان اینکه نتایج و اثار این قراردادها در یکسال مشهود خواهد بود ، گفت : این فرصت خوبی است و باید از ان در جهت ارتقاء توان داخلی استفاده کنیم و نتایج این قراردادهایی را که با سرمایه و دانش فنی خارجی منعقد شده است مردم در پایان سال اینده مردم لمس خواهند کرد و اثارش را در اقتصاد کشور می توان دید.

معظمی افزود : از منظر سیاسی سفر وزیر خارجه با سفر یک وزیر اقتصادی کاملا متفاوت است و پیام دارد همانطوری که فرانسوی ها اعلام کردند که سفر وزیر خارجه ما به معنی پذیرش و قبول و ادامه برجام است ، مقامات سیاسی فرانسه رسما اعلام کردند که حرف های بی پایه ای که امریکایی ها بخصوص رئیس جمهور جدید انها می زند ،قابل اعتنا نیست چرا که برجام چیزی نیست که یک کشور بتواند انرا نادیده بگیرد ، این یک کار مشترک 6 کشور بوده است که اروپایی ها دنبال می کنند و در قبال ان موضع گیری کرده اند.

وی گفت : امیدوارم که عقل و درایت به هیات حاکمه جدید امریکا برگردد و براساس واقعیات سخن بگویند و تصمیم بگیرند بنابراین ترکیب این هیات بلندپایه سیاسی که در ان بسیاری از شرکت های معتبر و بین المللی فرانسه حضور دارند دارای این پیام است که فرانسه می خواهد با ایران هم در بعد سیاسی و هم در بعد اقتصادی کار کند و این اتفاق خوبی است و ما هم تلاش می کنیم که توانمندی داخلی خود را ارتقاء ببخشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار