اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950611109236113

تا طراحی دروازه ورودی شهر مشهد اجرا می شود

احداث 8 پل دوربرگردان روگذر

کد: 13950611109236113

http://goo.gl/P6ioGW

، مشهد , (اخبار رسمی): در محور آزادی طبق برنامه 8 پل دوربرگردان روگذر و 3 دروازه ورودی پیش‌بینی شده است.

احداث 8 پل دوربرگردان روگذر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، محور آزادی یکی از مهم‌ترین مسیرهای ورودی به شهر مشهد است که امروز در محدوده شهری قرار گرفته و مورد استفاده شهروندان نیز قرار می‌گیرد بر همین اساس ساماندهی این محور از جایگاه خاص و ویژه‌ای برخوردار است.
در سه گزارش گذشته به اقدامات انجام شده در پروژه بزرگ محور آزادی پرداختیم که در آخرین گزارش به دنبال اقدامات آینده برای این محور هستیم بر همین اساس محمدناصر خطیب، مدیر ساماندهی بزرگراه آزادی در گفت و گو با خبرنگار ما درباره اقدامات پیش رو محور آزادی اظهار کرد: ایجاد باند کندرو از بولوار میثاق تا بولوار شاهد انجام شده و تا پایان سال باند کندرو حدفاصل بولوار شاهد تا میدان قائم نیز به اتمام می‌رسد.
وی افزود: ایجاد فضای سبز در بین باند تندرو و کندرو حدفاصل بولوار میثاق تا شاهد نیز قراردادی به ارزش 2 میلیارد و 200 میلیون تومان بسته شده که تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.
خطیب با بیان اینکه در حوزه آسفالت نیز توجه ویژه‌ای به محور آزادی شده، عنوان کرد: در سال گذشته آسفالت در حدفاصل میدان قائم تا خیابان دانش پس از 20 سال انجام شد و در سال 1395 نیز اولویت آسفالت ما از خیابان دانش تا کال زرکش است که به زودی نیز این اقدام عمرانی آغاز می‌شود.
مدیر ساماندهی بزرگراه آزادی تصریح کرد: برای محور آزادی از میدان قائم تا سه‌راه فردوسی، 8 دوربرگردان روگذر همانند پل شهید عباسپور در نظر گرفته شده که قطعاً با این اقدام شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این محور و همچنین کاهش مصرف سوخت خودروها خواهیم بود.
وی ادامه داد: اولویت اصلی احداث دو پل دوربرگردان در مقابل آپارتمان‌های لاله و کمیته امداد امام خمینی(ره) است که این دو پل تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و برای این پروژه 13.5 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.
خطیب درباره ایستگاه استقبال از زائر نیز گفت: ایستگاه استقبال از زائر در محور وجود دارد اما به دنبال توسعه آن هستیم که مبلغ 500 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده که امیدواریم تا 6 ماه آینده نیز به بهره‌برداری برسد.
مدیر ساماندهی بزرگراه آزادی خاطرنشان کرد: در سه‌راه فردوسی نیز به دنبال احداث یک تقاطع غیرهم‌سطح هستیم البته هنوز نهایی نشده و طرح‌های مختلفی برای این سه‌راه ارائه شده که بهترین الگو انتخاب می‌شود.
وی اضافه کرد: در سه‌راه فردوسی نیز به دنبال احداث 3 دروازه هستیم که دروازه فرهنگ و ادب به سمت آرامگاه فردوسی، دروازه سعی و تلاش به سمت شهرک صنعتی و دروازه ورودی به سمت شهر مشهد طراحی می‌شود.
بر اساس این گزارش، بازسازی محور آزادی به عنوان یکی از ورودی اصلی شهر مشهد موضوعی است که مورد توجه مدیریت شهری مشهد قرار گرفته که با بهسازی آن همان‌گونه که در 4 گزارش بیان شد ورودی شهر در شان زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی می‌شود و درواقع چهره‌ای متفاوت از شهر مشهد را در نگاه زائران رقم خواهد زد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه