اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950613110225995

ژن‌ها؛ عامل تعیین‌کننده علاقه به قهوه!

کد: 13950613110225995

http://goo.gl/nlSQ2U

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ژن‌ها بر روی میزان قهوه نوشیدن و تمایل به استفاده از آن تاثیر می‌گذارند.

ژن‌ها؛ عامل تعیین‌کننده علاقه به قهوه!

به گزارش سلامتیسم  محققان دانشگاه ادینبورگ در مرحله اول این مطالعه، اطلاعات ژنتیکی مربوط به بیش از 1200 نفر از مردم ایتالیا را بررسی کردند. از این افراد، یک سوال ساده پرسیده شده بود: روزانه چه میزان قهوه می‌نوشند؟ 

نتایج مرحله اول مطالعه نشان دادند که افراد دارای ژن PDSS2، روزانه به‌طور متوسط یک فنجان قهوه کمتر از دیگران می‌نوشند.

براساس گزارش محققان، مرحله دوم این مطالعه که با بررسی 1700 نفر از مردم هلند انجام شد، نتایج مشابهی را به همراه داشت. این نتایج نشان دادند که ژن PDSS2، توانایی سلول‌ها در تجزیه کافئین را کاهش می‌دهد. درنتیجه، کافئین به‌مدت طولانی‌تری در بدن افراد دارای این ژن باقی می‌ماند. 
محققان درنهایت به این نتیجه رسیدند که افراد دارای ژن PDSS2 مانند دیگران به مقدار زیادی از قهوه نیاز ندارند تا سطح کافئین را در بدن خودشان به حد رضایت‌بخش برسانند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی