اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112305995

مراقب محصولات حاوی پارابن باشید

کد: 13950614112305995

http://goo.gl/JZWQQJ

، تهران , (اخبار رسمی): محصولات آرایشی و ضدپیری حاوی ترکیبات مختلفی هستند که جذابیت و ماندگاری محصول را افزایش می‌دهند، اما می‌توانند به سلامتی افراد آسیب برسانند. پارابن، یکی از همین ترکیبات است.

مراقب محصولات حاوی پارابن باشید

به نقل از سلامتیسم ، محصولات آرایشی و ضدپیری حاوی ترکیبات مختلفی هستند که جذابیت و ماندگاری محصول را افزایش می‌دهند، اما می‌توانند بهسلامتی افراد آسیب برسانند. پارابن، یکی از همین ترکیبات است.

پارابن به‌عنوان نوعی ماده نگهدارنده در بسیاری از محصولات آرایشی و محصولات ضدپیری مو به‌کار می‌رود. شما می‌توانید این ترکیب نگهدارنده را با نام‌های مختلفی بر روی برچسب محصولات مشاهده کنید: متیل‌پارابن، اتیل‌پارابن، پروپیل‌پارابن، بوتیل‌پارابن و ایزوبوتیل‌پارابن یا E216.

یکی از ویژگی‌های مهم پارابن‌ها این است که می‌توانند خیلی راحت به پوست نفوذ کنند. حتی برخی از مطالعات نشان داده‌اند که پارابن‌ها، از طریق شبیه‌سازی عملکرد استروژن، می‌توانند بر روی عملکرد هورمونی در بدن تاثیر منفی بگذارند.

نکته جالب دیگر این است که پارابن‌ها در بافت‌های سرطان پستان نیز یافت می‌شوند. بعضی از محققان معتقدند که همین مساله می‌تواند نشان‌دهنده نوعی ارتباط بین استفاده مداوم از محصولات حاوی پارابن و ابتلا به سرطان پستان باشد. اگرچه این موضوع مهم به تحقیقات تکمیلی و بیشتری برای اثبات نهایی نیاز دارد، اما بهتر است که احتیاط کنید و از محصولات حاوی پارابن‌ها استفاده نکنید. 
خوش‌بختانه باید گفت که در حال حاضر، برخی از محصولات ضدپیری مو بدون استفاده از پارابن‌ها تولید می‌شوند و در دسترس همگان قرار دارند. بنابراین، سعی کنید که از محصولات بدون پارابن استفاده کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی