اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950614112585811

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

از دل این گفت و گوها طرح های نو خلق می شود

کد: 13950614112585811

http://goo.gl/Uyp8Dk

، تهران , (اخبار رسمی): با معرفی تیم های برتر، مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات طرح ملی «گفت و گوی بشردوستی» برگزار شد.

از دل این گفت و گوها طرح های نو خلق می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر؛ مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات «گفت و گوی بشردوستی» با حضور علی اصغر احمدی؛ دبیرکل جمعیت هلال احمر، دکتر حبیبی؛ رئیس سازمان جوانان، رافع؛ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و کتابدار؛ مدیرعامل جمعیت استان تهران و با مشارکت جمعی از اعضای کانون های دانش‌آموزی هلال‌احمر از استان‌های مازندران، تهران، قم و همدان در مجتمع آدینه برگزار شد.
در این دوره از مسابقات طرح ملی «گفت و گوی بشردوستی» اعضای کانون های دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر، دانش آموزان پس از حضور در کارگاه های فن بیان، سواد اطلاعاتی، گفت وگو و تفکر نقاد، اصول و اهداف هلال احمر با رویکرد گفت و گوی بشردوستی، منطق و جست و جو در منابع، در نشست های «شورای بشردوستی» و «مشورت بشردوستی» شرکت کرده و در جلسه ای به ارائه حاصل آموزش های خود پرداختند.
تاکید دبیرکل جمعیت هلال احمر بر افزایش گفت و گوهای بشردوستی
روز پایانی نخستین دوره مسابقات «گفت و گوی بشر دوستی» و مراسم اختتامیه با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر همراه بود،  علی اصغر احمدی در سخنانی ضمن ابراز خشنودی از حضور در جمع اعضای کانون دانش آموزی سازمان جوانان اظهار کرد: باعث شعف است وقتی مشاهده می کنیم، فرزندان این مرز و بوم در شرایط سنی میانگین 15 سال، این چنین در کنار هم جمع شده اند و به راحتی مطالب خود را مطرح کرده و برداشت های خود را روی کاغذ آورده و در جمعی در این سطح، اظهار وجود می کنند.
وی با تحسین نحوه ارائه آموزش ها و عملکرد اعضای کانون های دانش آموزی در نخستین دوره مسابقات «گفت و گوی بشر دوستی» گفت: در برابر این جایگاه رفیع و ارزشمندی که شما دانش آموزان به زیبایی آفریدید، سر تعظیم فرود می آورم.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با توصیه دانش آموزان به دفاع محکم و شفاف از طرح های خود تصریح کرد: مولفه تقویت اعتماد به نفس نکته ظریفی در گفت و گو است، اینکه فرد جرات داشته باشند نظرات خود و گروه را بیان کنند، و برای تحقق این امر باید نخست تسلط و شناخت کافی نسبت به موضوع داشته باشد و سپس نحوه بیان و طرح موضوع دارای اهمیت است، و بخش مهمی که در طرح موضوع وجود دارد، نکته تحمل نظر مخالف است، نباید در برابر نظر مخالف نزاع کرد، بلکه باید نظرات مخالف را شنید و پس از آن، یا با استدلال محکم از نظر خود دفاع کرده و مخالف را قانع کنید و یا اگر اشکالی وجود دارد آن را برطرف کنید.
احمدی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یکی از مقوله های جدی امروز در کشور است، تصریح کرد: باید در زمینه آسیب های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی، اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر و سایر مواردی همچون طلاق، که در جامعه امروز ما آفت اساسی محسوب می شود را از اولویت های گفت و گوی بشردوستی قرار داد.
وی با ابراز تاسف از افزایش آمار طلاق به عنوان یک آسیب جدی در کشور بیان کرد: در همین راستا باید بحث آسیب های اجتماعی در شورای اجتماعی کشور به عنوان هلال احمر بر پایه جوانان را دنبال کرده و از این طریق به جامعه کمک کنیم، قطعا تاثیرگذاری در ایجاد یک تامل می تواند نقش آفرینی کند و شما نخست در خود و محیط زندگی و در آینده جامعه می توانید تاثیرگذار باشید.
دبیرکل جمعیت هلال احمر ضمن ارائه پیشنهاد فراهم سازی گفت و گوی بشردوستی در زمینه اوقات فراغت خطاب به مدیران هلال احمر و مدیران حاضر در اختتامیه گفت و گوی بشردوستی گفت: باید همه مدیرانی که در سراسر کشور هلال احمر را اداره می کنند، توانایی اداره هلال احمر را به مردم بسپارند و به آنها اعتماد کرده و در روستاها، مدارس، دانشگاه ها و ادارات مردم را، در اداره امور و حتی در تنظیم برنامه ها شریک نمایند، تا موفق شوند.
 احمدی با تاکید بر افزایش سبک جلسه های گفت و گوهای بشردوستی ابراز کرد: این مباحث نباید همین جا متوقف شده و ابتر بماند، بلکه باید نتایج این جلسات در اختیار وزیر آموزش و پرورش و مسئولان قرار بگیرد، تا موارد خروجی این گفت و گوها در سمینارها مورد استفاده قرار بگیرد و حتی ارائه نتایج می تواند در متون آموزشی تاثیرگذار باشد، زیرا از دل این گفت و گوها طرح های نو خلق می شود و باید برای بهره مندی و استفاده بیشتر، خروجی این طرح را در اختیار مجریان قرار بدهیم.
وی در پایان به تبیین جایگاه بشردوستی در کلامی از امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر اشاره و بیان کرد: امیرالمومنین (ع) می فرمایند: “انسانها بر دو دسته اند؛ یا در دین با تو برادرند، یا در خلقت با تو برابر” و این زیباترین شعار بشردوستانه امام علی (ع) است که ما با آن فاصله داریم.
فرهنگ گفت و گو، فرهنگ دینی و ملی
در ادامه این مراسم، رئیس سازمان جوانان هلال احمر با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای کانون های دانش آموزی حاضر در نخستین مسابقات گفت و گوی بشردوستی اظهار کرد: شما هم در انتخاب موضوع و هم در بیان شیوا، عملکرد بسیار خوبی داشتید و این باعث افتخار سازمان است که دانش آموزان عضو هلال احمر روشن بین هستند.
مسعود حبیبی با بیان اینکه طرح گفت و گوهای بشردوستی در کانون های دانش آموزی آغاز شده است،  گفت: سازمان جوانان هلال احمر در حوزه امداد طرح ارزشمند دادرس را به اجرا در آورده و با این طرح ضمن تربیت دانش آموزان آماده در روزهای سخت، به افزایش تاب آوری اجتماع در حوادث و آگاهی خود و خانواده ها؛ و از آن فراتر، فضای مطالبه گری دانش آموزان را در تمام مسائلی که می تواند به بهتر شدن جامعه کمک کند، فراهم کرده است.
وی با اشاره به اینکه بحث طرح گفت و گوی بشردوستی یکی از محوری ترین فعالیت های سازمان در بحث دوستی در کانون های دانش آموزی است، تصریح کرد: این امر در راستای تحقق اهداف جمعیت شامل کاهش آلام بشری، حفظ جان و سلامتی انسان ها و در نهایت گسترش دوستی و تامل و صلح پایدار است.
حبیبی با طرح این سوال که ما چگونه می توانیم با ایجاد دوستی و تامل، صلح پایدار را در جامعه نهادنیه کنیم، بیان کرد: بهترین روش برای ایجاد دوستی ها گفت و گو و استدلال صحیح است و استدلال درست است که باعث ایجاد همدلی و افزایش همکاری می شود و ما امید داریم بتوانیم با آموزش و تمرین در مسابقات گفت و گوی بشردوستی به این مهم دست بیابیم.
رئیس سازمان جوانان کشور با بیان اینکه شما به عنوان سفیران مهربانی هلال احمر باید فرهنگ گفت و گو و تحمل را در جامعه گسترش بدهید، افزود: با افزایش سطح تحمل و فرهنگ سازی حتی اگر کسی نظری مخالف نظر ما داشت، می توان به جای نزاع با بحث و گفت و گو که نیاز امروز جامعه ما است، راهی برای حل مسائل یافت.
حبیبی با بیان اینکه محققین و اندیشمندان امور آموزش و جامعه شناسی معتقدند کشورهایی که پیشرفت کردند، کشورهایی هستند که گفت و گو در بین مردم آن به وضوح قابل لمس و مشاهده است، اضافه کرد: افراد می توانند با گفت و گو مسائل خود را روی کاغذ آورده و در جهت حل آن اقدام کنند و ما امید داریم که شما در این راه به عنوان افتخارات جمعیت عمل کرده و موفق باشید.
وی با اشاره به تشکیل شورای نمایندگان اعضای سازمان جوانان خاطرنشان کرد: در این طرح برای تمامی کانون های دانشجویی و جوانان در استان ها مجمع عمومی ایجاد شده که دبیران این کانون ها در استان ها گرد هم جمع شده و شورای مرکزی در استان ها را تشکیل می دهند تا به عنوان بازوی توانمند مشورتی و حتی در بحث اجرایی، برای مدیرعامل و معاون امور جوانان استان ها یاری رسان باشند که در ادامه مجموعه این مجامع استانی، مجمع کشوری دانشجویان و جوانان را تشکیل خواهد داد که از این جمع شورای مرکزی تشکیل خواهد شد که به عنوان شورای نمایندگان سازمان جوانان عمل می کند.
 حبیبی با اشاره به قدرت استدلال و منطق بیان اعضای کانون های دانش آموزی نخستین دوره مسابقات گفت و گوی بشردوستی گفت: در این مسابقات به این جمع بندی رسیدم که حضور اعضای کانون های دانش آموزی را در شورای معاونین مطرح و بررسی کنیم. و حتی با تشکیل مجامع دانش آموزی فضایی را فراهم کنیم تا نمایندگان شما بتوانند در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های سازمان نقش ایفا نمایند. که نقش آفرینی دانش آموزان باعث ارتقا سطح فعالیت های سازمان جوانان در کشور خواهد شد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: سازمان جوانان با حضور و مشارکت دانش آموزان در جهت ترویج فرهنگ گفت و گو، که یک فرهنگ دینی و ملی است، بتواند در بخش آسیب های اجتماعی و ارتقا سطح آگاهی جامعه موفق و تاثیر گذار عمل کند.
دغدغه های بشردوستانه و افکار و ایده های بزرگ نوجوانان هلال احمر مایه مباهات است
فرحناز رافع؛ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور نیز در سخنان کوتاهی ضمن ابراز  خشنودی از حضور در جمع اعضای کانون های دانش آموزی،به عنوان سرمایه های اجتماعی بزرگ کشور اظهار کرد: خرسندم از آشنایی با افکار و ایده های بزرگ نوجوانان هلال احمری که در رابطه با قومیت ها، ملیت ها و همه افرادی که به نوعی حق کار و تحصیل از آنها سلب شده دغدغه دارند.
وی با بیان اینکه ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم که باید بدون هیچ گونه تبعیض به همه مهر بورزیم و مهربانی کنیم، تصریح کرد: همه ما عضوی از خانواده بزرگ صلیب سرخ و جمعیت ملی هستیم که رفتار و کردار ما تداعی عشق به همنوع و مهربانی به یگدیگر است.
وی ضمن ابراز افتخار به اینکه در کنار دانش آموزانی قرار گرفته است که دغدغه رفع مشکلات همنوعان را دارند، افزود: این بسیار ارزشمند است که دغدغه امروز دانش آموزان 14 ساله ما تعلق یافته به رفع محرومیت و مظلومیت از اقشار آسیب پذیر، مخصوصا مهاجرانی که در کشور ما زندگی می کنند.
لازم به ذکر است، در پایان مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات گفت و گوی بشردوستی تیم های “درنای کاغذی” از شهرستان بابل استان مازندران، تیم “Humanity” از شهر همدان و تیم  “انسانیت از جنس کویر” از شهر قم به ترتیب مقام های اول تا سوم این دوره از مسابقات را از آن خود کردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]