اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114614750

رئیس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی در رونمایی از سامانه مدیریت روسازی را‌ه‌ها مطرح کرد

تشریح مزایای استفاده از سامانه جدید PMS

کد: 13950615114614750

http://goo.gl/8Dao9n

، تهران , (اخبار رسمی): شکرچی زاده گفت: اگراعتبار مناسب برای نگهداری راه‌هادرنظر بگیریم هزینه روسازی وبازسازی به‌مراتب کاهش خواهد یافت، اما به جای حداقل 3 درصد ارزش راه‌ها، اکنون تنها یک تا دو درصد به این امر اختصاص می‌یابد.

تشریح مزایای استفاده از سامانه جدید PMS

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی در مراسم رونمایی از سامانه مدیریت روسازی راه‌های شریانی کشور اظهار داشت:PMS نیز همانند سامانه‌های مدیریتی APMS، BMS و TMS  از خانواده سامانه RMS است و PMS در دهه 70 میلادی در زمانی که مدیریت راه‌ها به بخش خصوصی واگذارشده بود مورد توجه قرار گرفت و گسترش پیدا کرد. این سامانه در منطقه خلیج‌فارس ابتدا در کشور کویت و سپس در کشورهای حوزه خلیج‌فارس مورد استفاده قرار گرفت.

وی افزود: PMS شاخص توسعه‌یافتگی در راهداری محسوب می‌شود و اگر اعتبارات مناسب برای نگهداری راه‌ها در نظر بگیریم هزینه روسازی و بازسازی به‌مراتب کاهش خواهد یافت.

رئیس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی با بیان اینکه افزایش کارایی سیستم حمل‌ونقل ملی مستلزم مؤلفه‌های احداث زیرساخت، تنوع‌بخشی به سیستم‌ها و استفاده حداکثری از زیرساخت‌های موجود است گفت: در حال حاضر زیرساخت‌های کشور حدود 70 میلیارد دلار ارزش‌دارند که در صورت تخصیص سه درصد از کل ارزش راه‌ها مبلغ 2.1 میلیارد دلار و در صورت تخصیص 6 درصد مبلغ 4.2 میلیارد دلار باید برای نگهداری راه‌ها در نظر گرفته شود. اما اکنون تنها یک تا دو درصد در این خصوص اختصاص می‌یابد.

شکرچی زاده با اشاره به‌ ضرورت تأمین و نگهداری راه‌ها گفت: محدودیت منابع وضعیت شبکه و نحوه استفاده کاربران ازجمله ضرورت‌های تأمین و نگهداری راه‌ها به‌حساب می‌آیند. همچنین ما به یک سیستم ارزیابی مشخص برای بهسازی نیاز داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تأثیر این سامانه برافزایش بهره‌وری اشاره کرد و گفت: به‌واسطه این سامانه یک پایگاه ساده برای نگهداری و ساخت ایجاد خواهد شد و برای طرح و برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی می‌توان از آن کمک گرفت.

وی با اشاره به مدیریت تأمین و نگهداری راه‌ها خاطرنشان کرد: به سامانه PMS نمی‌توان به‌صرف یک پروژه نگاه کرد بلکه باید یک نگاه فرآیندی باشد زیرا این پروژه موجب حفظ سرمایه اولیه، حفظ سطح سرویس،‌ افزایش ایمنی و کاهش هزینه می‌شود.

شکرچی‌زاده افزود: سیستم مدیریت روسازی به سه سؤال مبنی بر اینکه چه عملیات نگهداری در چه قطعه‌ای اجرا می‌شود پاسخ می‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام‌شده بیان داشت: همکاری با سازمان راهداری، تعریف شبکه، شناسایی کامل شبکه، فراهم نمودن بستر مناسب برای توزیع اعتبارات، فهرست داده‌های بانک اطلاعاتی، ایجاد بانک اطلاعاتی، پروتکل‌های تدوین‌شده برای این سامانه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تأثیر این سامانه بیان داشت: استفاده از PMS موجب افزایش ایمنی،‌ تردد، کاهش هزینه کاربران،‌ بررسی تأثیر شرایط جوی و ارزیابی عملکرد استان‌ها می‌شود.

 رئیس مرکز تحقیقات راه،‌ مسکن و شهرسازی بابیان اینکه PMS قابلیت به‌روزرسانی دارد گفت: استفاده از این سامانه موجب اصلاح فرآیند اداری، تغییر رویکرد بر اساس منافع ملی، آموزش و ارتقای سطح دانش می‌شود. همچنین طراحی و عملیاتی نمودن سامانه مدیریت زیرساخت‌های تحت وب و ارتباط با مراکز تحقیقاتی در راستای مشارکت و نگهداری خطوط راه‌آهن PMS نیز از اقدامت پیشرو محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در سال اول طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده استفاده از این سامانه موجب صرفه‌جویی 10 درصدی و در عرض 4 سال 25 درصد صرفه‌جویی می‌شود. هزینه این پروژه 4 میلیارد تومان بوده است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وزارت راه و شهرسازی

در تاریخ 31 خرداد 1390 وزارت راه و شهرسازی با رای مجلس شورای اسلامی وسپس تایید شورای نگهبان از ادغام دو وزارتخانه راه وترابری و مسکن و شهرسازی تشکیل و مقرر گردید همه امکانات، تعهدات، اعتبارات، نیروی انسانی و اموال منقول و غیر منقول دو وزارتخانه یاد شده به وزارت راه وشهرسازی منتقل گردد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان