اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950615114970042

معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی ایدرو اعلام کرد

انتقال تکنولوژی ساخت شیرآلات کنترلی به ایران

کد: 13950615114970042

http://goo.gl/IjNuJ0

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین کارخانه ساخت انواع شیرآلات کنترلی و هوشمند صنایع راهبردی نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع سنگین در شهرک صنعتی شمس آباد افتتاح شد.

انتقال تکنولوژی ساخت شیرآلات کنترلی به ایران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی ایدرو، معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به همکاری شرکت های داخلی و دو شرکت معتبر آلمانی و ایتالیایی در تولید شیرآلات کنترلی گفت : این نوع شیرآلات به دلیل پیچیدگی خاصی که دارند، در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد زیادی دارند و در خطوط فرآیندی پالایشی، به شیرآلاتی نیاز است که بتوانند با دستور اتاق فرمان، میزان مایعات ، ورودی و خروجی آن را از راه دور کنترل کند .

دکتر دلیری افزود : تا کنون این نوع شیرآلات علیرغم اینکه مصرف زیادی در پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی دارد، در کشور ساخته نمی شد مثلا در فاز 17 و 18 پارس جنوبی، ما ساخت انواع شیرآلات کنترلی را به یک شرکت آلمانی سفارش دادیم اما این شرکت به خاطر تحریم ها ، از ارسال محموله های سفارشی خودداری و اساسا قرارداد را به هم زدند و حتی اداره صادر کننده مجوز صادرات، مجوز ارسال آن محموله ها به دلیل کاربرد دوگانه شیرآلات کنترلی، باطل کرد.

معاون توسعه سرمایه گذاری های صنعتی با اشاره به اینکه شیرآلات کنترلی جزو ده قلم پرمصرف و کاربرد صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است گفت : ما هم 10 کالای پرمصرف و پرکاربرد را احصا کردیم که در 90 درصد، با 10 قلم وزارت نفت، تطابق داشت و اولین آن، شیرآلات کنترلی که در زمینه تولید آن با وزارت نفت و شرکت کالای نفت هماهنگی کردیم.

دکتر دلیری با قابل اعتنا دانستن صرفه جویی ارزی حاصل از تولید شیرآلات کنترلی در ایران گفت : به هر میزان که درجه پیچیدگی در تولید شیرآلات با استفاده از تکنولوژی افزایش یابد، قیمت ها به طور تصاعدی افزایش پیدا می کند و با بهره برداری از این پروژه، نه فقط اشتغال زایی ایجاد می گردد بلکه واحدهای ریخته گری، فورج، ماشین کاری نیز به کار گرفته می شود، زیرا سیستم طراحی این نوع شیرآلات دارای دانش فنی بالایی است و به طور کلی خروجی و ورودی مایعات، درجه حرارت و جنس مایع که خورنده است یا نه و هم چنین تطابق جنس بدنه، سیستم آب بندی و دسته شیر با مایع و درجه حرارت آن، تابع سیستم طراحی این نوع شیرآلات است که با توجه به نیاز طراحی می گردد.

به گفته وی تولید این شیرآلات در ایران موجب می شود تا فاصله زمانی میان طراحی و تولید، هم چنین حمل و نقل به میزان زیادی کاهش یابد و از طرفی واردات این کالا متوقف شده و تست این نوع شیرآلات که مرحله بسیار مهمی جهت استفاده از آنهاست، به آسانی صورت گیرد.

دکتر دلیری درباره پروژه افتتاح کارخانه ساخت انواع شیرآلات کنترلی و هوشمند در شرکت نیک گستر در شهرک شمس آباد گفت : سازمان گسترش می تواند این نوع مشارکت با طرف های خارجی را دنبال کند و در طول تاریخ 50 ساله اش، همواره کوشیده در جاهایی که بخش خصوصی رغبت یا توانایی نداشته است وارد عمل شود. در واقع هدف این است که با اتکا به امکانات و توانمندی های داخلی، بتوانیم کارمان را ادامه دهیم و آنچه که در شمس آباد اتفاق می افتد، در واقع بومی سازی تکنولوژی خارجی ساخت شیرآلات کنترلی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید