اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950616115305811

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در اختتامیه طرح دادرس دختران:

دادرسان؛جامعه تاب آور در برابر حوادث اند

کد: 13950616115305811

http://goo.gl/uBz2va

، تهران , (اخبار رسمی): مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات کشوری المپیاد آماده در بخش دختران برگزار شد.

دادرسان؛جامعه تاب آور در برابر حوادث اند

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر ،در این مراسم که با حضور  رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، پرواز، مدیرکل برنامه و بودجه جمعیت هلال احمر و حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و جمعی از مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد،  مسعود حبیبی ضمن تقدیر از تمام دست اندرکاران برگزاری این مسابقات و تبریک به دادرسان منتخب، اظهار کرد: مهمترین هدف جمعیت هلال احمر تکریم انسان ها است و کاهش آلام بشری، حفظ جان انسان ها و گسترش صلح و دوستی در بین افراد، از دیگر اهداف جمعیت هلال احمر است.رییس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات کشوری المپیاد آماده در بخش دختران خطاب به دانش آموزان آماده گفت: شما به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده، باید با افزایش توانایی و دانش خود در حوزه تاب آوری جامعه در مقابله با حوادث، نقش مهمی را ایفا کنید.
وی در جمع دادرسان حاضر در اردوگاه مهر بندر انزلی گفت: سازمان جوانان متعلق به شما نوجوانان و جوانانی است که این راه را برای خوب بودن انتخاب کرده اید و در راستای تحقق این اهداف تلاش می کنید.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه  فعالیت های سازمان به دو بخش تقسیم می شود تصریح کرد: فعالیت های امدادی و فعالیت های بشردوستانه دو بخش مهم برنامه های سازمان را تشکیل می دهند که به یقین در کانون های دانش آموزی محور فعالیت های سازمان در مباحث امدادی، طرح دادرس است.
مسعود حبیبی با بیان اینکه در طرح دادرس، یادگیری کمک های اولیه و مهارت هایی که برای همگان لازم است در اولویت قرار دارد افزود: این آموزش ها در در کشورهای توسعه یافته برای عموم مردم اجباری است و فراگیری آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه آموختن کمکهای اولیه برای همه افراد لازم است بیان کرد: شما با فراگیری مهارت های امدادی می توانید در زمان طلایی، به افراد حادثه دیده خدمت رسانی کنید.
رئیس سازمان جوانان جمعت هلال احمر کشور با ارزشمند دانستن فراگیری مهارت های امدادی اضافه کرد: ارزش طرح دادرس فقط فراگیری مباحث امدادی و کمک به افراد حادثه دیده نیست، بلکه شما در کانون های دانش آموزی یاد می گیرید تا به همه یاد بدهید که باید آماده باشیم و ساختمان ها و شهر را با معماری اصولی مقاوم کنیم، تا در برابر حوادث محکم باشد و این آموزش ها  از آن جهت دارای اهمیت است که، شما در خانواده، مدرسه و.. پیگیر افزایش ارتقا آگاهی تمام افراد جامعه باشید و به عنوان مثال اگر در مدرسه شما کپسول آتش نشانی نیست، تذکر دهید.
حبیبی با اشاره به اینکه شما دادرسان فرشته های مهربانی جمعیت هلال احمر هستید، تاکید کرد: شما به عنوان پرورش دهندگان نسل آینده، باید با افزایش توانایی و دانش خود در حوزه تاب آوری جامعه در مقابله با حوادث، نقش مهمی را ایفا کنید.
وی با بیان اینکه در فعالیت های بشردوستانه برنامه های متنوعی همچون محله عاری از دخانیات، درختکاری و… در حوزه معاونت دانش آموزی اجرا شده است، افزود: در همین مبحث، برنامه ای که جدیدا آغاز شده مسابقه گفت و گوی بشردوستی است که اختتامیه دور اول روز گذشته در تهران برگزار شد، و امید داریم در استان های دیگر هم برگزار شود.
 حبیبی با تاکید بر اینکه ما با هم گفت و گو می کنیم تا بیاموزیم که با هم صحبت کردن و شنوایی و تامل راه موثر کاهش خشونت است، خاطرنشان کرد: هر چقدر فرهنگ گفت وگو در جامعه ما گسترده تر شود، درگیری و نزاع ها، کاهش می یابد.
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به تصویر دکتر معتمدی، از خدمات ماندگار وی یاد کرد و گفت: تدوین کتاب دادرس یکی از بهترین و ماندگارترین کارهای معاون فقید آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر بود.
وی با اشاره به چند ویژگی اخلاقی دکتر معتمدی تصریح کرد: آن مرحوم همواره خالصانه و برای رضای خدا کار می کرد و هیچوقت از موقعیت هایی که داشت سواستفاده نکرد، و ویژگی دیگر او که شبیه شما دادرسان است، کمک کردن متواضعانه به همه بود و چون مخلص و خوب زندگی کرد، ماندگار شد.
کاهش آسیب های اجتماعی، با آموزش مهارت ها
در ادامه مراسم اختتامیه فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان، ضمن تقدیر از مسؤولان سازمان جوانان برای برگزاری این المپیاد اظهار کرد: با حضور در جمع شما از نزدیک با ایده های بزرگ اجرای این طرح آشنا شدم، مهارت آموزی به نوجوانان که سرمایه های اجتماعی جامعه آینده را رقم می زنند دارای اهمیت بسیاری است و اگر ما بتوانیم خوب آموزش بدهیم و ضمن افزایش مهارت های افراد با آموزش، سواد اجتماعی و حساس سازی نسبت به جهان پیرامونی را بالا ببریم، به یقین در آینده شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.
وی با اشاره به تلاش دادرسان در مدت مسابقات تصریح کرد: اندوخته های شما از حضور در این اردو چیزی جز مهر و مهربانی برای همنوعان نخواهد بود، شما با کوله باری از عشق به اردوگاه مهر بندر انزلی آمدید و با کوله باری از محبت، ایثار و نگاه مهر آمیز به همنوعان اینجا را ترک کرده و به جمع خانواده های خود باز می گردید.
رافع با بیان اینکه آنچه در دنیای امروز مورد اهمیت و دارای ارزش است، تکامل اخلاق است، یادآور شد: رسالت پیامبر(ص) نیز چیزی جز مکارم اخلاقی نبود و پیامبر مبعوث شد تا اخلاق را زنده کند، آن چیزی که در جهان امروز، روز به روز کمرنگ و کمرنگتر می شود.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه شما به عنوان نوجوانانی که فردا و آینده روشن را رقم می زنید، گفت: شما هم اکنون به لباس مقدس هلال احمر ملبس شده اید، و کسی که هلال احمری می شود یعنی از خود می گذرد تا به دیگران خدمت رسانی کند و این بسیار ارزشمند است.
 رافع با تاکید بر اینکه دادرسان به عنوان عضوی از اعضای جهانی صلیب سرخ و جمعیت های ملی هلال احمر، بار سنگینی بر دوش دارند، بیان کرد: پس از حضور در این دوره، بار مسؤولیت شما سنگین تر شده است، باید علاوه بر افزایش دانش در زمینه فعالیت های جمعیت، این دانش را انتشار داده و هر کدام از شما به عنوان سفیری برای استان، شهرستان و مدرسه خود، باید عشق و مهر و محبت را در جامعه منتشر کرده و این ندا، صدا و پیام مهربانی را به شهرهای خود به ارمغان ببرید.
وی در پایان با اشاره به گمرنگ شدن تکریم انسان ها در سطح جهان خاطر نشان کرد:  هر روز که در جهان می گذرد شاهد این هستیم که احترام به والدین، احترام به همنوع، تکریم انسانها، دلجویی از سالمندان و بیماران، دلجویی از افراد ناتوان جسمی و  ذهنی و حتی افرادی که مشکلات مالی دارند روز به روز کمرنگتر می شود؛ اما شما به عنوان فرشته های بشردوستی، افرادی که در پوشش لباس سرخ و آبی و سفید هلال احمر خدمت می کنید باید، پیام آور انسانیت و تکریم انسان ها باشید و همه با یک صدای واحد و با نیتی خوب به هم عشق بورزیم و مهربانی را منتشر کنیم.
لازم به ذکر است، در پایان مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات کشوری المپیاد آماده از دادرسان برتر در 9 رشته اسکان اضطراری، اطفاءحریق، پناهگیری و خروج ایمن، حمل مصدوم، ارزیابی، کنترل و احیا، خونریزی و پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل بک برد و  آزمون کتبی؛ همچنین سه استان اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان، استان های برتر در مجموع امتیازات با اهدا جام قهرمانی و مدال تقدیر شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان