اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617116665811

در دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر با مدیرکل اجرایی صلیب سرخ انگلستان تاکید شد

توسعه همکاری های دو جانبه ایران و انگلیس

کد: 13950617116665811

http://goo.gl/vE44S0

، تهران , (اخبار رسمی): اولویت اصلی هلال احمر ایران در 5 سال آینده آماده بودن برای مواجهه با انواع حوادث طبیعی غیر مترقبه همچون سیل، زلزله، و ... خواهد بود.

تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های دو جانبه

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان هلال احمر، علی اصغر احمدی،دبیرکل جمعیت هلال احمر در دیدار بامایک آدمسون،مدیرکل اجرایی صلیب سرخ انگلستان با اعلام این خبر و با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت منابع مالی در انگلستان به دلیل تجربه و توان بالای این جمعیت، گفت: جمعیت های ملی در هر کشوری کارکردهای متفاوتی دارند که جمعیت هلال احمر ایران در کنار وظایف ذاتی خود، معین دولت در امر امداد و نجات نیز محسوب می شود.

احمدی با بیان اینکه ما در کشور ایران با بسیاری از انواع حوادث شناخته شده، مواجه بوده و آنها را تجربه کرده ایم؛ گفت: به جرات می توانم بگویم در جنگ، زلزله، سیل، خشکسالی، ریزگردها، تغییرات آب و هوایی، مهاجرت و ... هلال احمر ایران تجارب بسیار خوبی دارد.

سیستم مدیریت هلال احمر بر پایه رای داوطلبان است

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجامع هلال احمر در سراسر کشور، افزود: سیستم مدیریت اصلی جمعیت هلال احمر بر پایه رای داوطلبان است و در 375 شعبه این جمعیت در سطح کشور، با رای داوطلبان اعضای مجمع عمومی جمعیت انتخاب شده و 7 نفر از اعضای مجمع نیز به عنوان عضو شورای عالی جمعیت انتخاب شده و در نهایت این افراد دو نفر را به رئیس جمهوری معرفی می کنند تا وی از بین آنها رئیس جمعیت هلال احمر را برگزیند.

تروریسم و مهاجرت؛ چالش های پیش روی جمعیت های ملی

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین در پاسخ به این سوال که بزرگترین چالش جمعیت هلال احمر ایران در 5 سال آینده چیست، گفت: هلال احمر در ابتدا باید برای مواجهه با حوادث طبیعی غیر مترقبه همچون سیل، زلزله، و ... آماده باشد اما یکی از پدیده های شوم منطقه، تروریسم و وجود داعش است و بزرگترین خطری که طی 5 سال آینده انسان را تهدید می کند، جریان تروریستی داعش خواهد بود که بر مهاجرت تاثیر مستقیم دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید به عنوان اعضای نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با استفاده از تجارب و کمک به یکدیگر در موضوعات منطقه ای و جهانی، اعتماد به جمعیت های ملی را بالا برده و خدمت به انسانیت را هدف قرار دهیم و با توسعه همکاری های دو جانبه و همکاری و تعامل قوی، تمام توان خود را به کار بگیریم تا چالش پیش رو را حل کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر چالش بعدی هلال احمر ایران در سال های آینده را ریزگردها عنوان کرد که به دلیل شرایط جوی و خشکسالی عراق و عربستان با کوچکترین تغییرات آب و هوایی به سمت ایران حرکت می کنند.

در این دیدار، آدمسون؛ مدیرکل اجرایی صلیب سرخ انگلستان نیز با بیان اینکه چطور می توانیم برای پاسخگویی به نیازهای مهاجران، اقدامات موثری صورت دهیم و کمک های دولت را در این زمینه جذب کنیم، تصریح کرد: امروزه در اروپا مسائل پناهندگان، مساله ای بسیار اساسی است، از دیدگاه رسانه ها این تنها یک مساله انسانی نیست بلکه تهدیدی برای زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی است و ما به عنوان صلیب سرخ هم باید به مهاجران کمک کرده و هم افکار عمومی را برای کمک به این افراد آماده کنیم.

 آدمسون در این دیدار بر ضرورت توسعه همکاری های دوجانبه میان دو جمعیت ملی تاکید کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه