اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617116685995

شستن روزانه، موها را بی‌حالت نمی‌کند

کد: 13950617116685995

http://goo.gl/m7DkmG

، تهران , (اخبار رسمی): بعضی از افراد فکر می‌کنند که نباید موهای‌شان را هر روز با شامپو بشویند، چون این کار چربی طبیعی موها را از بین می‌برد و موها را بی‌حالت می‌کند.

شستن روزانه موها، آن‌ها را بی‌حالت می‌کند؟

به گزارش سلامتیسم اگر شما هم یکی از همین افراد هستید، باید بدانید که چنین تصوری واقعیت ندارد. همان‌طور که می‌شود صورت را هر روز شُست بدون این‌که پوست آن خشک شود، شُستن روزانه موها و پوست سر نیز هیچ ایرادی ندارد. درواقع، این آب موجود در ساقه‌های مو است که انعطاف‌پذیری موها را حفظ می‌کند، نه چربی آن‌ها.

بیشتر کسانی که موهای خشک و معمولی دارند، می‌توانند تا سه روز بین هر بار شستن موها فاصله بیاندازند، اما این قاعده برای همه افراد یکسان نیست. نباید فراموش کرد که موها و پوست سر برخی از افراد واقعا به شُست‌وشوی روزانه نیاز دارند. درواقع، انجام ندادن روزانه این کار با بوی بد و تجمع چربی‌ها روی پوست سر آن‌ها همراه می‌شود که درنهایت می‌تواند عامل محرکی برای ریزش موها باشد یا آن را تشدید کند.

بیشتر افراد به‌طور مستمر از یک نوع شامپو استفاده می‌کنند و بعد از مدتی متوجه می‌شوند که استفاده از آن با تاثیر همیشگی همراه نیست. برخی افراد نیز فکر می‌کنند که موها بعد از مدتی به یک شامپو عادت می‌کنند و به همین دلیل باید از شامپوی جدیدی استفاده کنند. متخصصان معتقدند که نباید مشکل را در عادت کردن موها به شامپو جست‌وجو کرد. درواقع، نیازهای مو می‌تواند با توجه به عوامل خاصی تغییر کند: تغییر فصل، عادت‌های آرایشی، رنگ کردن موها و عوامل دیگر. شامپوی مناسب مثل نسخه‌ تجویزی خاصی است که باید با هدف درست و در زمان درست استفاده شود.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی