اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950617117935995

پیش از 50 سالگی اتفاق می افتد

حمله قلبی افزایش خطر مرگ زودرس

کد: 13950617117935995

http://goo.gl/bEFQ81

، تهران , (اخبار رسمی): گروهی از محققان دانمارکی بعد از مطالعه اخیرشان اعلام کردند که تجربه حمله قلبی پیش از 50 سالگی، خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

حمله قلبی پیش از 50 سالگی و افزایش خطر مرگ زودرس

به گزارش روابط غمومی سلامتیسم، گروهی از محققان دانمارکی بعد از مطالعه اخیرشان اعلام کردند که تجربه حمله قلبی پیش از 50 سالگی، خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد. گزارشی از این مطالعه در Circulation به انتشار رسیده است.

به‌گفته دکتر مورتن اشمیت، مسئول مطالعه، این خطر زیاد عمدتا به‌واسطه مشکلاتی مثل فشار خون بالا، بیماری دیابت و چاقی شکل می‌گیرد که در افرادی که دچار حمله قلبی می‌شوند، شیوع بیشتری دارند. تیم تحقیقاتی دانشگاه آرهوس در این مطالعه، به‌سرپرستی دکتر اشمیت، وضعیت حدود 22 هزار نفر از دانمارکی‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند که حمله قلبی را قبل از 50 سالگی تجربه کرده بودند. وضعیت این افراد تقریبا 11 سال مورد پیگیری قرار گرفت و با 217 هزار نفر دیگر مقایسه شد.

نتایج نهایی نشان دادند که در طول سال اول بعد از حمله قلبی، خطر کلی مرگ تقریبا 2 برابر بیشتر از جمعیت عمومی است. حتی مشخص شد که خطر مرگ بعد از حمله قلبی در میان زنان، 3 برابر بیشتر از دیگران است.

محققان می‌گویند که عوامل خطر ابتلا به بیماری قلبی در بیشتر کسانی که حمله قلبی را قبل از 50 سالگی تجربه می‌کنند، بسیار بیشتر از دیگران مشاهده می‌شوند. این افراد معمولا بین سنین 40 تا 49 سالگی با حمله قلبی مواجه می‌گردند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی