اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950620119395811

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عتبات عالیات خبر داد

ساخت بیمارستان هلال احمر در نجف پس از اربعین

کد: 13950620119395811

http://goo.gl/y3QIr6

، تهران , (اخبار رسمی): هلال احمر تلاش می کند تا یکسال و نیم آینده از مجتمع درمانی رفاهی اش در کربلا بهره برداری کند.

ساخت بیمارستان هلال احمر در نجف پس از اربعین

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، حمید کمالی،نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در عتبات عالیات باعلام این خبر گفت: در این مجتمع با تمامی امکانات تخصصی درمانی؛ خدمات بیمارستانی جامعی و به خصوص خدمات اورژانسی ویژه ای به زائران اباعبدالله الحسین ( ع) ارائه خواهد شد.

او همچنین با اعلام اینکه مقرر شده است تا درمانگاه ولایت هلال احمر ایران در نجف اشرف نیز تبدیل به بیمارستان شود، گفت: پس از اخذ مجوز، محل درمانگاه ولایت را پس از اربعین امسال تخریب کرده و برای ساخت و راه اندازی بیمارستان اقدام خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به افزایش آمار مراجعات به درمانگاههای هلال احمر ایران در عتبات با توجه به نزدیک شدن به عرفه، گفت: بر این اساس از 17 روز گذشته، مجموع مراجعات به درمانگاه هلال احمر ایران، 8 هزار و 302 نفر بوده که این میزان بیشتر از مجموع مراجعات ماه گذشته بوده است. 

کمالی با اشاره به اینکه مجموع بیماران اعزامی به بیمارستان ها از ابتدا تا 17 شهریور، 44 نفر بوده است، اظهار کرد: در مجموع ماه گذشته، 7 هزار و 231 زائر به درمانگاههای هلال احمر ایران مراجعه کرده اند که 18 تن از آنها به بیمارستانهای عراق اعزام و پنج تن بستری شده اند.

وی با اشاره به مراجعه 7 هزار و 231 زائر به درمانگاه های هلال احمر ایران در عتبات عالیات، گفت: بر این اساس 3 هزار و 5 زائر در درمانگاه نجف، 2 هزار و 860 زائر در درمانگاه کربلا، 738 زائر در درمانگاه کاظمین و 550 زائر در درمانگاه سید محمد ویزیت شده اند.

نماینده مرکز پزشکی هلال احمر در عتبات عالیات با اشاره به اعزام 18 و بستری پنج تن از زائران مراجعه کننده به درمانگاه های هلال احمر در یک ماه گذشته، افزود: به علاوه 40 مورد ماموریت آمبولانس در این مدت انجام شده و 132 مورد پذیرش آزمایشگاه و 427 مورد انجام آزمایش در یکماه گذشته داشته ایم. 

وی با اعلام انجام 64 مورد بازدید بهداشتی از هتل ها در نجف و 84 مورد در کربلا، عنوان کرد: هم اکنون در درمانگاههای هلال احمر شاهد تغییرات مهمی هستیم که از مهمترین آنها، تامین رفاه و آسایش بیماران در هنگام معالجه و دریافت خدمات درمانی است.

 کمالی با اشاره به اینکه در حال حاضر سیستم تحویل دارو به بیماران به صورت سیستماتیک در داروخانه انجام می شود، عنوان کرد: به علاوه ثبت قبوض بیماران در پذیرش درمانگاه به صورت دقیق انجام شده و بیماران تحت پوشش بیمه با دریافت یک برگ از قبوض درمانی خود، دیگر مشکلی در دریافت هزینه درمان خود از بیمه نخواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در مراکز درمانی هلال احمر در عتبات ثبت الکترونیکی مشخصات بیماران به صورت کامل انجام می شود، گفت: بر این اساس با ثبت تعداد و نوع مراجعه بیماران اطلاعات دقیق تری از نوع داروهای مصرفی خواهیم داشت و از این طریق نیازهای آینده بر اساس اطلاعاتی جامع ثبت خواهد شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام توسعه وافزایش استاندارد اتاق CPR مرکز درمانی هلال احمر در کربلا، افزود: در این زمینه همه تلاش خود را به کار بسته ایم تا تجهیزات موجود تا حد ممکن ارتقا یافته و هر چه بیشتر به استانداردها نزدیک شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]