اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621121645979

با همکاری پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری

"کتاب محله" تدوین می شود

کد: 13950621121645979

http://goo.gl/NxkPWs

، تهران , (اخبار رسمی): تهیه و تدوین کتاب محله با هدف شناسایی و معرفی ارزش های اجتماعی، فرهنگی و هویتی محلات فرسوده شهر تهران در دستور کار دفاتر خدمات نوسازی قرار گرفت.

"کتاب محله" تدوین می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، رضا آزادی، قائم مقام مدیرعامل سازمان نوسازی در امور اجتماعی و فرهنگی از تدوین "کتاب محله" با همکاری پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری خبر داد و تصریح کرد: در قرارداد سال 1395 دفاتر خدمات نوسازی، تدوین "کتاب محله" با محوریت شناسایی و معرفی ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی و هویتی، محلات پیش‌بینی شده‌ و مقرر گردیده‌ در سال اول برای تعدادی از محلات بصورت پایلوت تهیه و منتشر شود.

قائم مقام مدیرعامل سازمان نوسازی در امور اجتماعی و فرهنگی در جلسه ای که به منظور بهره‌گیری از نظرات متخصصان و صاحب نظران حوزه تهران پژوهی با حضور سید محمد بهشتی، ریاست پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری و علی خانی، مدیر پژوهش و توسعه سازمان نوسازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: تدوین و انتشار کتاب‌های محله با هدف ارتقاء حس تعلق ساکنین و فراهم نمودن شرایط بهتر برای نوسازی و توسعه محلات دارای بافت فرسوده صورت می‌گیرد.

در این جلسه گزارشی از اقدامات سازمان نوسازی شهر تهران در سطح محلات دارای بافت فرسوده ارائه شد و در ادامه ریاست پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری ضمن مرور تحولات شهری تهران و تأکید بر اهمیت مباحث هویتی و حس تعلق در شهریت پیدا کردن یک شهر و همچنین محله به عنوان جزئی معنادار از شهر که حائز همان ویژگی‌های شهری و در گام اول جایی برای زندگی است، توجه به حس تعلق و هویت محلی و کیفیت زندگی را لازمه گذار از حضور انسان‌ها در قالب جمعیت و اجتماع و رسیدن به یک جامعه در مقیاس‌های مختلف برشمرد.

در پایان مقرر شد با عنایت به اقدامات مطالعاتی دفتر پژوهش‌های فرهنگی در خصوص شهر تهران، جلسه‌ مشترکی میان سازمان نوسازی شهر تهران و پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل و چارچوب‌های لازم برای تدوین کتاب‌های محله، پیشنهاد گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان نوسازی شهر تهران

سازمان نوسازی شهر تهران از جمله سازمان های زیر مجموعه شهرداری تهران است که با توجه به تغییر رویکرد شهرداری در امر نوسازی و بهسازی از تصدی گری به تولی گری، شهرداری موظف است در راستای تحقق تسهیل گری و تسریع فرآیند نوسازی مردمی اقدامات برنامه ریزی شده را انجام دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب