مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بارشهرداری تهران خبرداد

عرضه بهداشتی 30هزار راس دام در 33مرکز

کد: 13950621122166042

http://goo.gl/3LAfiQ

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بارشهرداری تهران با اشاره به عرضه بهداشتی دام در 33 مرکز در روز عرفه وعیدسعید قربان گفت : 30 هزار راس دام در قربانگاه ها در این ایام عرضه می شود.

عرضه بهداشتی 30هزار راس دام در 33مرکز

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان مدیریت میادین، عبدالحسین رحیمی در نشست  طرح عرضه بهداشتی دام سال 95 گفت: عرصه دام وظیفه ذاتی شهرداری تهران نیست اما در روز عرفه و عیدسعید قربان صد درصد کار توسط شهرداری تهران انجام می شود که براساس برنامه ریزی ها امسال 30 هزار راس دام عرضه می شود. براساس آمارها هرساله 15 هزار راس دام کشتار می شوند، این در حالی است که به طور متوسط هر راس دام 7 کیلوگرم ضایعات دوریختنی دارد که اگر این ضایعات در سطح شهر رها شوند اتفاق بدی خواهد افتاد.

مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به بیماری های مشترک فراوان بین انسان و دام یادآورشد: اگر کشتار دام ها ساماندهی نشود این بیماری ها برای مردم بسیار خطرساز خواهد بود و چهره شهر نیز بسیار ناخوشایند می شود .
وی با اشاره به 33 مرکز عرضه بهداشتی دام در روز عرفه و عید قربان افزود: 3 جایگاه ثابت ، 16 جایگاه موقت و 14 جایگاه خیریه در نظر گرفته شده اند. همچنین تمامی اقدامات زیرساختی در خصوص پرداخت الکترونیک فراهم شده است . این در حالی  است که در تمامی جایگاه ها امکانات فرهنگی و اجتماعی پیش بینی شده است .
رحیمی با بیان اینکه تمامی دام ها به لحاظ استاندارد توسط 300 دکتر دام پزشک کنترل می شوند، تصریح کرد: دام ها در قرنطینه هستند و بعداز معاینه توسط دامپزشکان و حتی قبل از فروش معاینه می شوند که این موضوع با شماره ای به گوش دام علامتگذاری خواهد شد .
وی با بیان اینکه نرخ دام براساس ترازوهای دیجیتال بعد از وزن کشی مشخص خواهد شد، ادامه داد: بعد از قربانی و تحویل لاشه به دامپزشک اگر تمام یا قسمتی از اعضا و جوارح قربانی قابل مصرف نباشد، هزینه به خریدار بازگردانده می شود.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه امسال به علت پایین آمدن قیمت پوست نرخ گذاری در حال حاضر اعلام نخواهد شد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل برای اینکه مشکلی نداشته باشیم ناگزیر شدیم سوبسیدی را پرداخت کنیم تا این سوبسید به اعضای قربانی کردن هر راس دام به ذبحین پرداخت شود.
وی با تاکید بر اینکه دام های عرضه شده در مراکزی غیر از مراکز تعیین شده اکثرا مشکل دار خواهند بود، ادامه داد: مراکز غیرمجاز مشکل دار بوده و بعضا دام ها را با وزن بالا به مشتریان عرضه می کنند. همچنین براساس بررسی ها مشخص شده که اکثر دام ها در این مراکز بیمار هستند چرا که هیچ گونه کنترلی بر روی آنها توسط دامپزشک صورت نمی گیرد . این در حالی است که سازمان میادین این آمادگی را دارد این مراکز را نیز تحت کنترل خود قراردهد .
رحیمی ادامه داد: در حال حاضر هر راس دام کیلویی 13هزار و 800 تومان الی 14 هزار تومان در زنده فروشی به فروش می رسد . در کمیته نرخ گذاری روند قیمت طی دو ماه گذشته در نظرگرفته شده است که قیمت مراکز عمده فروشی و خرده فروشی را نیز نرخ گیری کرده ایم که بر مبنای این موارد نرخ ها اعلام خواهد شد . همچنین باید هم سود عرضه کننده و هم حقوق مصرف کننده را در نظر بگیریم .
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به ساعات عرضه دام در این دو روز اعلام کرد : از ساعت 5 صبح و تا زمان حضور مشتریان عرضه دام در روزهای عید قربان و عرفه ادامه خواهد داشت. همچنین باید گفت که گوسفندان زیر دو سال از کیفیت بالاتری برخوردار است و ما نیز با توجه به این موارد عرضه دام را انجام خواهیم داد.
وی با بیان اینکه طی این دو روز دام وارداتی به هیچ وجه نداریم ، تصریح کرد: تمامی دام های ما از استان های لرستان، چهارمحال بختیاری ، فارس ، خراسان ، آذربایجان و . .. به تهران آورده می شود .
رحیمی با اشاره به جمع آوری ضایعات دام ها توسط شهرداری تهران گفت: تمامی این ضایعات بعد از ذبح دام ها به صورت بهداشتی جمع آوری خواهند شد .
وی با اشاره به بیشترین تقاضای عرضه دام در مناطق شهرداری تهران ادامه داد:مناطق 1،2،3،5،15و همچنین 20 مناطقی هستند که بیشترین تقاضا برای عرضه دام را دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران

سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی با هدف ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی راه اندازی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه