اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950621122325499

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران عنوان کرد

شفافیت لازمه حیات بین المللی اقتصاد ایران

کد: 13950621122325499

http://goo.gl/qZgs9p

، تهران , (اخبار رسمی): برای جذب سرمایه خارجی باید بتوانیم از همه فرصت‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم؛ باید وضعیت محیط کسب و کار بهبود یابد و بانک‌های ما به استاندارد بین‌المللی نزدیک شود تا امکان سرمایه‌گذاری ممکن شود.

شفافیت لازمه حیات بین المللی اقتصاد ایران

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با ارزیابی رفت و آمدهای هیات های تجاری خارجی به کشور گفت: اصل اساسی در علم اقتصاد این است که فرصت‌ها تکرار نمی‌شوند و باید این فرصت را قدر دانست. باید از سرمایه‌های داخلی و خارجی در جهت اشتغال، کارآفرینی و رشد اقتصادی استفاده کرد. اشتغال، اقتصاد تولیدمحور و افزایش صادرات غیرنفتی از بندهای اساسی اصل اقتصاد مقاومتی هم هست؛ باید از فرصت‌های بعد از برجام در اقتصاد بهره گرفت.

وی با دفاع از کارنامه دولت در اقتصاد اظهارکرد: اگرچه بازار فروش نفت بازار مناسبی نبود اما حجم صادرات و سهم ایران از این بازار بیشتر شد؛ و ما توانستیم جایگاه خود را در این بازار پیدا کنیم. این دستاورد بزرگ وزارت نفت است و دولت با درایت توانست این مرحله را پشت سر بگذارد.

لاهوتی افزود: اگرچه انتظار می‌رفت ما بتوانیم از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم؛ اما در این دوره شرایط خوبی را بعد از برجام تجربه می‌کنیم؛ یکی از آنها حضور شرکت‌های خارجی بزرگ در ایران است. رشد مثبت صادرات و یافتن بازار جدیدی چون کره و پنج کشور شمالی یعنی روسیه، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان از اقدام مثبت در این دوره است. ما در دوره قبلی با کشورهایی ارتباط اقتصادی داشتیم که ثبات سیاسی و اقتصادی مناسبی نداشتند؛ هر تکانه‌ای که در آن کشورها اتفاق می‌افتاد شرایط اقتصادی ما را هم تحت‌تاثیر قرار می‌داد؛ ولی در این دوره، ما با تنوع بازار صادرات روبرو هستیم.

او  نسبت به عملکرد و ارتباط بین بانکی انتقاد و آن را دلیل برخی بداخلاقی‌های طرف قرارداد و غربی‌ها عنوان کرد. به گفته وی هنوز در نقل و انتقالات پولی بین بانک‌ها مشکلاتی وجود دارد و امکان استفاده گشایش اعتبار و فاینانس خارجی وجود ندارد؛ اینها برای جذب سرمایه‌گذاری مورد نیاز است و تا زمانی که این موارد رفع نشود ما نمی‌توانیم از سیستم بین‌المللی استفاده کنیم.

لاهوتی به تفاهم‌نامه FATF  هم اشاره و اضافه کرد: برخلاف برخی از مخالفت‌های داخلی و مخالفت‌ برخی از کشورهای خارجی، ما باید بتوانیم بانک‌های خود را به استاندارد بین‌المللی نزدیک کنیم؛ در ارتباط تجاری تمام قواعد و قوانین بین‌المللی باید رعایت شود؛ قوانین مربوط به پولشویی، FATF و غیره لازم و ضروری است. اگر به این اصول توجه نکنیم، امکانات استفاده از سرویس‌های بانک‌های بین‌المللی وجود ندارد. اما اگر بتوانیم بانک‌های خود را به این استاندارد بین‌الملی نزدیک کنیم، نقل و انتقال پول و جذب سرمایه‌گذاری به راحتی اتفاق خواهد افتاد.

به غیر از موانع بین‌المللی، باید بتوانیم موانع داخلی را هم برطرف کنیم. محمد لاهوتی، با تاکید براین که به غیر از موانع بین‌المللی، باید بتوانیم موانع داخلی را هم برطرف کنیم. خاطرنشان کرد: محیط کسب و کار از فاکتورهای مهمی در جذب سرمایه‌گذاری است، بباید بتوانیم به این شاخص مهم توجه کنیم؛ باید در سال آتی این رتبه از 118 به حدود 70 برسد؛ این تغییر و مثبت شدن در کنار سایر عوامل، باعث افزایش سرمایه‌گذاری خواهد بود. باید در این دوره برای جذب سرمایه‌گذاری و استفاده از فرصت بعد از برجام همه با هم به اجماع برسیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]