اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623122906113

در مراسم جشن روز سینما با حضور جمعی از هنرمندان مشهد و استان توافق شد

احداث دومین موزه سینمایی کشور در رباط طرق

کد: 13950623122906113

http://goo.gl/9DvfvB

، مشهد , (اخبار رسمی): دومین موزه سینما در مشهد احداث می شود.

احداث دومین موزه سینمایی کشور در رباط طرق

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید سعید سرابی در مراسم جشن روز سینما که با حضور جمعی از هنرمندان مشهد و استان در کاروان‌سرای رباط طرق برگزار شد، عنوان کرد: در آستانه سال2017 میلادی که مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده، فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های مختلف فرهنگی‌هنری و سینمایی این شهر نه‌تنها به جهان اسلام، بلکه به جهان و جهانیان فراهم شده است.
وی گفت: سال2017 نیز مشهد صاحب موزه سینما می‌شود و در این راستا، طرح‌های دیگری در حوزه سینما وجود دارد که خوشبختانه بخشی از آن‌ها اجرایی شده ‌است و بخشی نیز در سال2017 نهایی خواهد شد که به عنوان مثال در سالی که گذشت، توانستیم سینماهای مشهد را بازسازی کنیم.
موزه سینما براساس مصوبه اتاق گفتگوی فرهنگ و هنر شکل گرفت
معاون امور هنری‌سینمایی اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: موزه سینما بر‌اساس مصوبه اتاق گفتگوی فرهنگ و هنر شکل گرفت و در شورای راهبردی استان، تصویب و محتوای اولیه آن تهیه شد.
ناصر نبی‌زاده افزود: طبق مکاتبه‌ای که با اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان‌رضوی صورت گرفت، بحث بنای تاریخی رباط طرق مطرح شد و در چند بازدیدی که با هنرمندان از این بنا داشتیم، این بنای تاریخی مورد تایید قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر‌اساس آنچه در تفاهم‌نامه آمده‌است، تامین محتویات این موزه طی دو ماه انجام خواهد‌شد و موزه سینما تا پایان سال افتتاح می‌شود.
معاون امور هنری‌سینمایی اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی تصریح کرد: سینماهای تایباد و قوچان متاسفانه مخروبه بودند و سال‌ها جوانان این شهر از داشتن سینما بی‌بهره بودند،‌ اما امسال هم‌زمان با روز سینما و به همت شهرداری‌ها و فرمانداری‌های این دو شهرستان، جوانان هنردوست قوچان و تایباد نیز از داشتن سینما بهره‌مند شدند و تا اوایل سال آینده، مردم کاشمر و تربت‌جام نیز دارای سینما می‌شوند.
نبی‌‌زاده با اشاره به راه‌اندازی سینمای سیار، عنوان کرد: تجهیزات سینمای سیار فراهم شده و بر‌اساس هماهنگی با وزارت، نمایندگی آن به استان داده شده‌است تا از این طریق، بتوانیم در شهرستان‌ها و محلاتی که سینما وجود ندارد، سینمای سیار را به بهره‌برداری برسانیم.
موزه سینما و بهره‌برداری از آثار تاریخی خراسان‌‌رضوی
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی نیز در این مراسم ابراز کرد: امیدواریم با همکاری مردم و همفکری هنرمندان سینما، بتوانیم موزه‌ای در‌خور هنرمندان استان ایجاد کنیم که البته این امر مستلزم همکاری و توجه همه سینما‌گران است.
محمد رکنی افزود: با امضای تفاهم‌نامه همکاری به منظور ایجاد موزه سینما در رباط طرق، به دنبال بهره‌برداری فرهنگی و هنری از ابنیه و آثار تاریخی خراسان‌رضوی هستیم.
برگزاری جشنواره منطقه‌ای در مشهد
رییس انجمن سینمای جوان استان نیز در ادامه مراسم با ابراز خرسندی از توافق صورت‌گرفته، دو خبر خوب به اهالی سینمای استان داد و گفت: سال76 در مشهد جشنواره منطقه‌ای داشتیم که شاید در آن زمان، بهترین جشنواره‌ای بود که در کل کشور برگزار شد و خیلی از پیشکسوتان امروز در آن زمان فعالیت‌های مهمی انجام دادند و حقیقتا نام مشهد را بلندآوازه کردند.
نسرین شاه‌محمدی خاطر نشان کرد: امسال نیز پنجاه‌و‌پنجمین جشنواره منطقه‌ای را آذر‌ماه در مشهد خواهیم‌داشت که اگرچه خیلی دیر این اتفاق می‌‌افتد و 19 سال از دوره قبلی آن می‌گذرد، باید همین را نیز به فال نیک گرفت و غنیمت شمرد.
مجید سیف‌العلمایی، یکی از فیلم‌سازان خراسان‌رضوی و یکی از افرادی که در طرح اولیه موزه سینما نقش داشته‌است، با بیان اینکه در واقع موزه سینما تلاش می‌کند بتواند آنچه در گذشته بوده را جمع کند، گفت: باید این موزه را به‌عنوان تجارب زندگی خود قرار دهیم و امروز خود را بسازیم و برای آیندگانی که بعد از ما خواهند آمد این نگاه را به نوعی حفظ کنیم.
در حاشیه این مراسم، تفاهم‌نامه ایجاد موزه سینما بین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌رضوی با حضور مدیران استان و هنرمندان منعقد شد و در پایان این مراسم، از سینماگران برجسته استان تجلیل شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها