استقبال چشمگیر شهروندان از مراکز عرضه بهداشتی دام در روزعیدسعید قربان

افزایش جایگاه‌های عرضه دام در سال 96

کد: 13950623123386042

http://goo.gl/QnPYBa

، تهران , (اخبار رسمی): معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به افزایش قربانگاه‌ها در مناطق 22 گانه در سال آینده گفت: باتوجه به نیازهای شهروندان در سال آینده به تعدادجایگاه ها افزوده خواهد شد.

افزایش جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام در سال 96

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی سازمان مدیریت میادین، عبدالحسین رحیمی با اعلام این مطلب گفت: 32 مرکز عرضه بهداشتی دام از ساعت 5 صبح فعالیت خود را آغاز کرده اند و تا ساعت 15 نسبت به ارائه خدمات گوشت قربانی اقدام می کنند.البته تا زمانی که مردم به این مراکز مراجعه کنند خدمات ما ارائه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار افزود: از این 32 مرکز 19 مرکز متعلق به سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار است و 13 مرکز دیگر متعلق به کمیته امداد امام می باشد که پشتیبانی فنی آن با سازمان مدیریت میادین است.
مهندس رحیمی با اشاره به قیمت گوسفند عرضه شده در جایگاه ها گفت: گوسفند بر اساس  نژاد، سن و شرایط بازار قیمت ثابتی ندارد اما ما سقفی را مشخص کردیم که هیچ کس نباید در این جایگاه ها گوسفند را کیلویی بیش از 14 هزار تومان بفروشد.
وی افزود: بیش از 30 هزار دام در این مراکز مستقر شدند که این تعداد بر اساس نیازسنجی ها در سال های قبلی به دست آمده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین و میوه و تره بار در خاتمه گفت: 350 دامپزشک در این 32 مرکز حضور دارند و روحانی نیز ناظر بر ذبح شرعی است. بعد از کشتار هم لاشه ها معاینه می شوند و اگر سلامت گوسفند تایید نشود بهای آن عودت داده می شود.

ارائه خدمات عرضه بهداشتی دام پیشرفت قابل توجهی داشته است
همجنین مهدی چمران در مراسم روز عید سعیدقربان با اشاره به اینکه هر سال که این برنامه برگزار می شود، نسبت به سال های گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است،اظهارکرد:  البته هنوز هم مشکلاتی وجود دارد که دلیل اصلی این موضوع این است که برنامه قربانی کردن سالی دو روز انجام می شود .
 رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش هرساله تعداد مراجعین در قربانگاه ها تصریح کرد: حضور مراجعین زمان بر است. به همین دلیل باعث ازدحام جمعیت در جایگاه ها می شود، از سوی دیگر ازدحام جمعیت به این دلیل است که شهروندی که دامی را خریداری می کند می خواهد که صاحب کشتار دام خود باشد.
 وی با اشاره به سیستم نوبت دهی الکترونیک در جایگاه های عرضه بهداشتی دام گفت: ایجاد این سیستم باعث کاهش ازدحام جمعیت در قربانگاه ها خواهد شد. بدین صورت که اگر مراجعه کننده ای در ابتدای حضور شماره ای را دریافت کند و در انتها دام خود را تحویل گیرد نظم بهتری در قربانگاه ها برقرار می شود.
 چمران در خصوص حرکت خوب سازمان مدیریت میادین برای در نظرگرفتن دستمزد به سلاخان خاطرنشان کرد: سلاخان با حضور در جایگاه ها علاوه بر گرفتن پوست دام بعد از ذبح امسال دستمزدی را از سوی سازمان مدیریت میادین دریافت کردند که این موضوع بسیار شایسته بود.
 
 جایگاه‌های عرضه بهداشتی دام در سال 96 افزایش می یابد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به افزایش قربانگاه‌ها در مناطق 22 گانه در سال آینده گفت: امسال 18 منطقه از 22 منطقه تهران جایگاه عرضه بهداشتی دام داشتند که باتوجه به نیازهای شهروندان در سال آینده به تعداد این جایگاه افزوده خواهد شد.
مهندس مجتبی یزدانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما صبح امروز در بازدید از جایگاه های عرضه بهداشتی دام در سطح پایتخت با بیان اینکه از چند هفته قبل با هماهنگی اتحادیه 32 نقطه برای طرح عرضه بهداشتی دام در نظر گرفته شده است تصریح کرد: امسال امکانات بهداشتی و فرهنگی خوبی نسبت به سال گذشته در نظر گرفته ایم.
 وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با سازمان های مربوط در این باره تصریح کرد: درجلسه ای با معاونت های خدمات شهری مناطق 22 گانه ، معاونت فرهنگی و امور اجتماعی مناطق و همچنین روابط عمومی ها به منظور هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم در دستور کار قرار گرفت.
 یزدانی با اشاره به صحبت های رییس شورای اسلامی شهر تران درخصوص استقرار سیستم نوبت دهی الکترونیک در جایگاه ها خاطر نشان کرد: ‌این موضوع در سال آینده به طور حتم لحاظ خواهد شد و این در حالی است که امسال از سیستم نوبت دهی الکترونیک به صورت آزمایشی در چند منطقه  استفاده شده است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران

سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی با هدف ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی راه اندازی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه