اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623124296101

از هنرمند خلاق ،پژوهش گر و مخترع خوشنویسی تجلیل شد

آیین نکوداشت خلیل فریدی در فرهنگسرای معرفت

کد: 13950623124296101

http://goo.gl/ZGSRQu

، تهران , (اخبار رسمی): فرهنگسرای معرفت با برگزاری ویژه برنامه «دریچه عشق» از خدمات هنری استاد ارزشمند عرصه ی خوش نویسی جناب خلیل فریدی تجلیل و قدردانی می کند.

آیین نکوداشت خلیل فریدی در فرهنگسرای معرفت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای معرفت ، در  این مراسم که به منظور پاسداشت تلاش های ارزنده  این هنرمند در زمینه پژوهش و  خلق آثار بدیع  خوشنویسی بر گزار می شود ؛محمد حیدری و مهندس محمد نوری  به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت.

اجرای موسیقی محلی توسط احد ملکی علیشاه و نمایش برخی از آثار استاد در فرهنگ سرا از برنامه های جانبی این آئین تجلیل می باشد .

استاد خلیل فریدی متولد 1348 در آذربایجان غربی شهرستان تکاب  یکی از استادان خوشنویسی ایران است و فعالیت هنری خود را زیر نظر اساتید به نام و پیشکسوت خوشنویسی استاد امیر خانی ، جواد بختیاری و محمد حیدری آموخته است ایشان فارغ التحصیل از انجمن خوشنویسان ایران در سال 1371، فوق ممتاز در سال 1390 و اخذ مدرک استادی نستعلیق در سال 1393است.

وی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک به سال 1372 از دانشگاه تبریز،متخصص تعمیرات اساسی توربینهای بخار و گاز  و مخترع مرتبط با ابزارهای همین توربین ها در شرکت زیمنس آلمان به سال 1393 هستند.

 از فعالیت های هنری استاد خلیل فریدی می توان به برگزاری نمایشگاه های انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور اشاره کرد .

از آثار وی که ثمره سا لها تلاش و فعالیت هنری است می توان  به مقالات و تحقیق های ایشان اشاره کرد  : کاربرد های عدد طلایی در نستعلیق ، بررسی نسبت های زیبایی و طلایی در هنر های تجسمی و معماری با تحلیل های هندسی و ریاضی ، بررسی دروس تئوری و عملی مورد نیاز رشته ی خوشنویسی ، کتاب تحقیقی در اسباب خوشنویسی  و مبدع نظریه تعادل در نستعلیق است .

وی دبیر جشنواره بین المللی علمی خوشنویسی کشور سال 1392،. مدیریت تولید و گزینش متن در انتشار آثار نفیس هنری:1. کتاب نقش نگین -پیامبر اعظم در آئینه آیات احادیث و اشعار به خط جمشید یاری شیر مرد 1385 - 2. کتاب مناجات منظوم منسوب به حضرت علی (ع) به خط استاد غلامحسین امیر خانی 1387 - 3. آئینه خانه - مجموعه آثار خوشنویسی استاد غلامحسین امیر خانی اشاره کرد .

علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند از ساعت 17 روز جمعه 26 شهریور 95 به فرهنگ‌ سرای معرفت واقع در میدان شهرزیبا، بلوارشهران، بعداز زیرگذر شهید همت مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 44319304تماس بگیرند .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مسئولیت اماکن فرهنگی و فرهنگسراهای شهر نگرشی معطوف به دورنمای اصلی توسعه فرهنگی دارد و در تلاش است تا به تقویت فرهنگ ملی و اسلامی کلانشهر تهران با توجه به خصلت‌های ویژه شهری‌اش و طراحی و تبیین مبانی لازم برای آن بپردازد. این سازمان در تعامل با مخاطبان، به برقراری ارتباطات دوسویه و همچنین ارایه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز گروه‌های مخاطب، توجه خاصی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

رسانه‌ها | هنرهای تجسمی