اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950802166146101

با رویکرد توجه به سالمندان، معلولان و جانبازان

پیک کتاب تداوم پیدا می کند

کد: 13950802166146101

https://goo.gl/jFE9AH

، تهران , (اخبار رسمی): معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری از برگزاری طرح «پیک کتاب» ویژه ارائه خدمات کتابخانه‌ای به سالمندان، معلولان و جانبازان خبر داد.

با رویکرد توجه به سالمندان، معلولان و جانبازان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری درباره طرح «پیک کتاب» گفت: همه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری با رویکرد «خانواده پایدار» در حال انجام این طرح هستند، اما ما کتابخانه امام خمینی (ره) در منطقه 13 را به عنوان مرکز تماس داریم که افراد به آنجا زنگ می‌زنند و سراغ کتاب مد نظرشان را می‌گیرند. آنجا نیروهای کتابخانه محل کتاب را پیدا می‌کنند و بعد از هماهنگی با پیک بادپا، برای ارسال به منزل فرد درخواست دهنده اقدام می‌شود. بعد از خواندن کتاب نیز نیروهای ما به منزل فرد مراجعه می‌کنند و کتاب را به کتابخانه بر می‌گردانند.
وی اضافه کرد: اولویت اول ما سالمندان، معلولان و جانبازان است و می‌خواهیم به این افراد خدمات کتابخانه‌ای ارائه کنیم. تکریم سالمند و معلول برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که معتقدیم در این حوزه کار کمتری صورت گرفته است. رفت و آمد در سطح شهر برای سالمندان و معلولان سختی‌های زیادی دارد و با این کار می‌توانیم کتاب را در منزل به آنها امانت بدهیم.
ناصری پور تصریح کرد: طرح پیک کتاب همزمان با هفته سالمند آغاز شد و پس از اطلاع‌رسانی در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری، درخواست‌های زیادی از طرف شهروندان دریافت کرده‌ایم. به‌ویژه سالمندانی که دارای کارت منزلت هستند و به آنها اطلاع داده شده که می‌توانند در این خدمت استفاده کنند.
وی با اشاره به تکمیل کتاب‌های کتابخانه‌ها با توجه به درخواست شهروندان گفت: کار دیگری که می‌خواهیم انجام دهیم این است که درخواست‌هایی که شهروندان می‌دهند و در کتابخانه ما موجود نیست، تهیه کنیم تا کتابخانه‌هایمان کامل‌تر شود و بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم.
پیک کتاب یکی از خدمات جدید سازمان فرهنگی هنری است که به اعضای برگزیده کتابخانه‌ها ارائه می‌شود. در این طرح شما از منزل می‌توانید در کتاب‌های کتابخانه محل سکونتتان جست‌وجو کنید و کتاب مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرید و پس از مطالعه با کتابخانه تماس می‌گیرید تا کتاب را از شما دریافت کنند و به کتابخانه برگردانند.
شهروندان تهرانی می‌توانند برای بهره‌مند شدن از خدمات طرح پیک کتاب با شماره‌های 33303843-33302588-33302589، کتابخانه امام خمینی (ره) تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مسئولیت اماکن فرهنگی و فرهنگسراهای شهر نگرشی معطوف به دورنمای اصلی توسعه فرهنگی دارد و در تلاش است تا به تقویت فرهنگ ملی و اسلامی کلانشهر تهران با توجه به خصلت‌های ویژه شهری‌اش و طراحی و تبیین مبانی لازم برای آن بپردازد. این سازمان در تعامل با مخاطبان، به برقراری ارتباطات دوسویه و همچنین ارایه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز گروه‌های مخاطب، توجه خاصی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نشریات و کتاب