اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950623124356101

مهر در انتطار همدلی است

توزیع 10 هزار «جعبه کفش» در مراکز فرهنگی

کد: 13950623124356101

http://goo.gl/HrA5de

، تهران , (اخبار رسمی): جشنواره جعبه کفش به همت معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره)، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیما با شکلی متفاوت برگزار خواهد شد.

توزیع 10 هزار «جعبه کفش» در مراکز فرهنگی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری «جشنواره جعبه کفش» صبح امروز با حضور محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران، حجت الاسلام حسن ناصری‌پور معاون فرهنگی، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و ناصر امین‌زاده سرپرست مرکز مشارکت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
 
جشنواره «جعبه کفش» که برای دومین سال متوالی به همت معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود امسال با مشارکت نهادهایی چون کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان دانش‌آموزی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانی، با شکل متفاوتی برگزار خواهد شد.

اولین قدم برای کمک، فرهنگ‌سازی است
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که چرا این سازمان باید وارد این قبیل برنامه‌ها شود، گفت: همه می‌دانیم که کمک به نیازمندان جزو وظایف ذاتی کمیته امداد امام خمینی(ره) است؛ اما این مسئله مانع از وظیفه‌ای که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در به وجود آوردن فرهنگ کمک به هم نوع بر گردن دارد، نمی‌شود. چرا که فرهنگ اصل اول است.

وی افزود: این نص صریح قرآن است که در اموال ما حق معلومی برای محروم است. ما باید واسطه‌ای میان مردم و افراد محروم باشیم. حس انسان دوستی و کمک همیشه در مردم ایران وجود داشته و دارد و همیشه بیشتر نقش را در یاری رساندن به هم نوع ایفا کرده‌اند، ما تنها باید این اتفاق را به چرخش در آوریم.
 
10 هزار جعبه کفش، برای دانش‌آموزان محروم
صلاحی در ادامه با اشاره به چگونگی شکل‌گیری این رویداد گفت: سازمان فرهنگی هنری با مشارکت کفش ملی،10 هزار جعبه کفش آماده کرده است و در تمامی مراکز فرهنگی هنری شهرداری تهران، 160 خانه فرهنگ مشارکتی، 65 خانه فرهنگ سازمان و 34 فرهنگسرا، در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا هر چه می‌خواهند از نوشت افزار تا لباس، درون این جعبه‌ها بگذارند و به محلی که جعبه را دریافت کرده‌اند باز گردانند و ما این جعبه را در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار خواهیم داد.
رییس سازمان فرهنگی هنری درباره زمانبندی اجرای این برنامه گفت: از 20 شهریور ماه تبلیغات و فضاسازی این برنامه به صورت گسترده در شهر تهران برگزار شد و از 25 شهریور ماه تا 2 مهر نیز مراکز ما میزبان نیکوکاران محترم هستند. سال گذشته 3 هزار و 800 جعبه کفش جمع‌آوری شد، امسال نیز «کفش ملی» 10 هزار جعبه کفش را برای این امر در اختیار ما قرار خواهد داد. این برنامه با شعار «مهر در انتطار هم‌دلی» برگزار خواهد شد و به همین دلیل ما انتظار داریم که مردم بیش از این در این امر خیر شریک شوند و حداقل بتوانیم برای 15 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد، جعبه‌ای هدیه کنیم.  

 وی در پایان سخنان خود گفت: یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای کمک به هم نوع، بخشش وسایلی است که به آنها نیازی نداریم. از کتاب و لباس گرفته تا دارو و لوازم خانگی. امیدواریم که این فرهنگ در میان مردم نهادینه شود و سازمان‌هایی نیز متولی این اقدام در سطح پایتخت و یا حتی فراتر از آن شوند، چرا که خوشبختانه پایتخت ما نسبت به شهرهای دیگر، برخوردارتر است.
 آغاز به کار صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد با امکان سپرده گذاری
محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با تایید سخنان صلاحی درباره اقداماتی که این سازمان برای بهره‌مندی مردم محروم به کار برده است؛ گفت: در استان تهران 400 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که از این میان 130 هزار نفر به طور دائم و 265 هزار نفر به صورت مقطعی از تسهیلات این مرکز استفاده کرده‌اند.

وی افزود: توانمندسازی اقتصادی افراد تحت پوشش این سازمان برای اینکه بتوانند از نظر اقتصادی مستقل شوند و به اصطلاح ماهی‌گیری بیاموزند، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را به رایگان می‌آموزند همچنین برای خود اشتغالی وام‌های بلند مدت بدون سود تا سقف 30 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه از راه‌اندازی یک صندوق قرض‌الحسنه برای افراد بی‌بضاغت خبر داد و گفت: بسیاری از خیرین علاقه‌دارند که پولشان یک بار مصرف نباشد، به چرخش بیافتد تا گره از کار نیازمندان زیادی باز کند. در این مرکز وام‌هایی از یک تا 30 میلیون تومان در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت. هیچ سودی برای بازپرداخت گرفته نمی‌شود و خیرین حتی می‌توانند خودشان، نیازمندی را برای دریافت وام معرفی کنند.

ولیئی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی اقتصادی، مراکز کاریابی را نیز در تهران فعال کردیم، که از افراد تحت پوشش کمیته امداد برای کار خود استفاده کنند. مزایای هم برای آنها در نظر گرفته‌ایم که از آموزش تخصصی تا پرداخت حق بیمه کارفرما در سال اول به صورت صد در صد و در سال دوم به صورت پنجاه درصد را شامل می‌شود.

وی درباره نیروی متخصصی که تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند گفت: 3 هزار و 700 دانشجو از کاردانی تا دکتری، 27 دانشجوی پزشکی و 770 مهندس متخصص تحت پوشش این مرکز قرار دارند. این افراد، کسانی هستند که آمادگی کامل برای حضور در بازار کار را دارند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در ادامه به توانمند سازی سلامت در این مرکز اشاره کرد و گفت: 93 هزار و 500 نفر تحت پوشش خاص کمیته امداد هستند که 95 درصد از هزینه درمان آن را این مرکز متقبل می‌شود. 9 هزار و 500 زن سرپرست خانوار هم بیمه تامین اجتماعی شده اند. سازمان ما در توانمندسازی حمایتی هم برای 3 هزار و 500 دختر در شرایط ازدواج وام خرید جهیزیه تا سقف 4 میلیون تومان بلاعوض و تا سقف 5 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه پرداخت کرده‌ایم.

محسن ولیئی درباره طرح جعبه کفش گفت: سال گذشته یک میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها اقلام و پول نقد جمع آوری شد، اتفاقی که امسال امید داریم با طرح‌های متفاوت و نویی مانند جعبه کفش، هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی افزایش پیدا کند.

وی افزود: 15 هزار دانش آموز و 3 هزار و 700 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که امیدواریم بتوانیم امسال، آنها را با دست پر راهی مدارس و دانشگاه‌ها کنیم. البته می‌دانیم که دانش‌آموزان نیازمند به همین تعداد خلاصه نمی‌شوند و باید بتوانیم تمام نیازمندان تهرانی را که از فقر فرهنگی و مالی رنج می‌برند پوشش دهیم تا هیچ کودکی به خاطر نداشتن ابزار و وسیله، ترک تحصیل نکند.
 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی در ادامه درباره برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز پنجشنبه 25 شهریورماه نیز با فعال کردن فرهنگسراهای رسانه، اشراق، رازی و فردوس در این امر خداپسندانه ما را یاری خواهند کرد و شماره حساب 7355 بانک ملت، سامانه تلفنی 7355 و کدUSSD *8877*21*5# آماده دریافت کمک‌های مردمی است.
 وی در پایان افزود: 10 مهرماه جشن عاطفه‌ها را در مدارس برگزار خواهیم کرد تا بچه‌ها نیز به هم کلاسی‌هایشان کمک کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مسئولیت اماکن فرهنگی و فرهنگسراهای شهر نگرشی معطوف به دورنمای اصلی توسعه فرهنگی دارد و در تلاش است تا به تقویت فرهنگ ملی و اسلامی کلانشهر تهران با توجه به خصلت‌های ویژه شهری‌اش و طراحی و تبیین مبانی لازم برای آن بپردازد. این سازمان در تعامل با مخاطبان، به برقراری ارتباطات دوسویه و همچنین ارایه خدمات به صورت متنوع و متناسب با نیاز گروه‌های مخاطب، توجه خاصی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه