اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627127536113

پارلمان شهری مشهد مقدس پیگیری می کند

خرید 150 دستگاه اتوبوس با موتور بنز

کد: 13950627127536113

https://goo.gl/Da15Ol

، مشهد , (اخبار رسمی): نوسازی اتوبوس‌های فرسوده و افزایش ناوگان اتوبوس‌رانی شهر مشهد سبب افزایش رضایت مردم و در نهایت استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی شده که این مهم در نهایت سبب کاهش ترافیک و آلودگی در سطح شهر مشهد می‌شود.

پیگیری مصوبه خرید 150 دستگاه اتوبوس مدل 457 دیزل با موتور بنز

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، شهرداری مشهد  طی چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی داشته و شاهد توسعه ویژه خطوط ریلی وهمچنین نوسازی تاکسی و اتوبوس در سطح شهر مشهد بوده‌ایم که در حوزه نوسازی اتوبوس و تاکسی در طی 2 سال به‌اندازه 10 سال نوسازی صورت گرفته است.
امروز بیش از 2 هزار دستگاه اتوبوس در شهر مشهد در حال خدمات‌رسانی به زائران و مجاوران حرم رضوی هستند که متأسفانه به دلیل عدم توجه و نوسازی این اتوبوس‌ها در سال‌های گذشته بخشی از این اتوبوس‌ها فرسوده شده و بر همین اساس شهرداری و شورای چهارم شهر مشهد نیز به دنبال نوسازی این اتوبوس‌های برآمدند.
شورای اسلامی شهر مشهد در دی ماه سال 93 مصوبه‌ای تصویب کرد که بر اساس آن شهرداری موظف به خریداری 150 دستگاه اتوبوس بنز مدل 457 ایران‌خودرو شد که در نهایت در قالب خرید 2 قرارداد هرکدام 100 اتوبوس اجرایی شود که خوشبختانه 100 دستگاه اتوبوس 457 با استاندارد یورو 2 به شهرداری مشهد تحویل داده شد و در این گزارش به پیگیری ورود 100 دستگاه اتوبوس دیگر به شهر مشهد پرداخته می‌شود.
متن مصوبه به قرار زیر است:
ماده واحده: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود تعداد 150 دستگاه اتوبوس مدل 457 ایران‌خودرو دیزل با موتور بنز را با برآورد 500 میلیارد ریال هزینه از محل ردیف اعتباری خرید اتوبوس از شرکت ایران‌خودرو دیزل خریداری نماید.
تبصره: بخشی از اعتبار مورد نیاز از اعتبارات بودجه سال 93 با قید در اصلاح متمم بودجه و مابقی آن از اعتبارات سال 94 با پیش‌بینی در بودجه سال 94 تأمین گردد.
اما برای آخرین وضعیت این مصوبه، مصاحبه‌ای با علی‌اصغر نیشابوری، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد ترتیب دادیم که وی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد اظهار کرد: در سال گذشته تمام اتوبوس‌های مدل 457 ایران‌خودرو در قرارداد اول تعداد 100 دستگاه به شهرداری مشهد تحویل داده شد.
وی افزود: 100 دستگاه اتوبوس 457 با استاندارد یورو 3 نیز در حال حاضر در حال شماره‌گذاری هستند و در طی 15 روز آینده وارد شهر مشهد می‌شوند.
نیشابوری بیان کرد: البته به دنبال عقد قرارداد برای خرید 200 دستگاه اتوبوس اسکانیا با شرکت عقاب افشان هستیم که امیدوارم این اتوبوس‌ها نیز در طی 8 ماه بعد از انعقاد قرارداد وارد شهر مشهد شود همچنین دولت نیز به دنبال ارائه تسهیلانی اعم از گمرکی و بانکی به شهرداری‌های کشور برای خرید اتوبوس پایه گازسوز است که در صورت اجرا، شهرداری مشهد 400 دستگاه از این اتوبوس‌ها را خریداری می‌کند.
جواد ستاری، عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز درباره این مصوبه اظهار کرد: متأسفانه امروز تعداد زیادی از اتوبوس‌های شهر مشهد دارای سیستم سرمایشی مناسب نبوده و به دلیل فرسودگی آلایندگی‌های زیست‌محیطی فراوان نیز دارند.
وی اضافه کرد: بر همین اساس نوسازی ناوگان مورد تأکید شورای چهارم قرار گرفت و خوشبختانه در سال 94 تعداد 100 دستگاه اتوبوس 457 بر اساس این مصوبه وارد شهر مشهد شد و در طی روز‌های آینده نیز 100 دستگاه دیگر نیز با استاندارد یورو 3 وارد شهر مشهد می‌شود که امیدواریم این روند در سال آینده نیز ادامه یابد.
بر اساس این گزارش قطعاً نوسازی اتوبوس‌های فرسوده و افزایش ناوگان اتوبوس‌رانی شهر مشهد سبب افزایش رضایت مردم و در نهایت استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی شده که این مهم در نهایت سبب کاهش ترافیک و آلودگی در سطح شهر مشهد می‌شود بر همین اساس این موضوع به جد مورد توجه مدیریت شهری مشهد قرار گرفته و قطعاً با ورود این تعداد از اتوبوس‌ها در شروع سال تحصیلی گامی بلند در راستای خدمت به شهروندان و کاهش آلودگی در سطح شهر مشهد برداشته می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه