اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950627127645811

رئیس جمعیت هلال احمر:

برای حوادث بزرگ آماده نیستیم

کد: 13950627127645811

https://goo.gl/nvwvb0

، تهران , (اخبار رسمی): طی سال‌های گذشته جمعیت هلال احمر به تدریج به وضعیت قرمز نزدیک شده و اکنون نمی‌توان گفت که وضعیت انبارها مطلوب و مناسب است.

برای حوادث بزرگ آماده نیستیم

 به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر،امیرمحسن ضیائی ،رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام این  موضوع ،درباره کمک مالی که قرار بود از سوی دولت به جمعیت هلال احمر داده شود، گفت: در واقع این بخشی از منابع عمومی جمعیت هلال احمر است که در بودجه سال 95 آمده و میزان آن حدود 400 میلیارد تومان است.

وی افزود: دولت جمهوری اسلامی در اردیبهشت ماه امسال مصوب کرد که مبلغ 200 میلیارد تومان از این پول را در نیمه اول سال به جمعیت هلال احمر پرداخت کند که پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دادیم و امیدواریم که تا پایان شهریور ماه این 200 میلیارد اولیه را دریافت کنیم و بعد از آن برای دریافت 200 میلیارد دوم تلاش کنیم.

با وضعیت مطلوب فاصله داریم

ضیائی در پاسخ به اینکه در صورت عدم پرداخت این پول آیا ممکن است که مجددا جمعیت هلال احمر مجبور شود از ذخایر احتیاط سازمان برداشت کند، گفت: امیدواریم که مجددا نیازی به استفاده از ذخایر احتیاط نباشد؛ چراکه درست نیست ما از این ذخایر استفاده کنیم. البته به نظر می‌آید که تا پایان شهریور ماه این 200 میلیارد اولیه محقق شود.

وی درباره وضعیت ذخایر احتیاط و انبارهای جمعیت هلال احمر نیز گفت: در سال گذشته مقداری از این ذخایر را برداشت کردیم و همه آن را  برای تکمیل و شارژ انبارها اختصاص دادیم که با این اقدام کمی وضعیت انبارهایمان بهتر شد، اما طبیعی است که هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم. بویژه در شهرهای بزرگ که نیازمند منابع بزرگ‌تر و شارژهای بیشتری هستند و برای این موضوع دچار مشکل هستیم.

مشکلات انبارگردانی 

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه البته در حال حاضر روی یکسری روش‌های جایگزین برای تامین تجهیزات مورد نیازمان فکر می‌کنیم، اظهار کرد: به عنوان مثال یکی از این روش‌ها این است که جمعیت هلال احمر لزوما وسایل مورد نیاز در انبارها را خریداری و دپو نکند، بلکه برای این کار با تولیدکنندگان به توافق برسیم و ظرفیت آنها را آزاد کنیم تا در زمان مورد نیاز،  وسایل لازم را به ما بدهند تا جمعیت بعدا آنها را جایگزین کند. بنابراین در این صورت هم سرمایه ما ثابت نمی‌ماند و هم تاریخ مصرف اجناس‌مان تمام نمی‌شود. در عین حال این امکان را داریم که در زمان بروز یک اتفاق،  روزهای اول را با استفاده از تجهیزات و امکانات جمعیت، پوشش دهیم، اما برای روزهای بعد بتوانیم از ظرفیت تولیدکنندگان استفاده کنیم.

ضیائی افزود: حتی می‌توانیم انبارهای‌مان را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا از آنها برای خودشان استفاده کنند. منتها باید تعهد تولیدکنندگان این باشد که در زمان بروز یک اتفاق به اندازه‌ای که ما با آنها توافق کردیم، اجناس را بلوک و جدا کنند تا ما بتوانیم از آنها استفاده کنیم. البته در این راستا مذاکراتی را با برخی تولیدکنندگان بزرگ انجام داده‌ایم و امیدوارم به زودی به توافق برسیم.

وی با بیان اینکه این کار در واقع یک رابطه برد-برد را ایجاد می‌کند، ادامه داد: باید توجه کرد، یکی از مشکلات انبارگردانی این است که جنسی را  که امسال می‌خرید، ممکن است اصلا به استفاده از آن نیاز پیدا نشود و در نتیجه  تاریخ مصرفش بگذرد. در این صورت مجبوریم در موعدی که نزدیک به تاریخ مصرف اجناس است، آنها را توزیع و دوباره خریداری کنیم. بنابراین با ایجاد این مکانیزم جدید، علاوه بر اینکه از ظرفیت بالقوه کشور استفاده می‌کنیم، همیشه یک حداقل‌هایی را خواهیم داشت تا برای ساعات اولیه بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

هلال احمر به وضعیت قرمز نزدیک شده است

ضیائی همچنین درباره وضعیت فعلی انبارهای جمعیت هلال احمر با بیان اینکه حقیقتا نمی‌توان گفت که وضعیت انبارها مطلوب و مناسب است، گفت: طبق استانداردهای تعریف شده خودمان باید در زمان وقوع حادثه‌ای بزرگ، امکان اسکان 10 درصد جمعیت و تامین امکانات اولیه دو درصد از جمعیت را در تهران داشته باشیم، این درحالیست که وضعیت‌مان مطلوب نیست و با این استانداردها فاصله داریم. البته این موضوع فقط به این دلیل که در سال گذشته منابع‌مان را دریافت نکرده‌ایم نیست، بلکه این اتفاق در طی سال‌های گذشته هم پیش آمده و آرام آرام هلال احمر به وضعیت قرمز نزدیک شده است. بر این اساس امیدواریم بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

وی با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ام که جمعیت هلال احمر برای حوادث کوچک و متوسط آمادگی دارد، اظهار کرد: این در حالیست که برای حوادث بزرگ وضعیت‌مان مطلوب نبوده و با وضعیت مناسب هم فاصله زیادی داریم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه