اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950628130455593

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران:

ایران 12 نفتکش به شرکت‎های بین‎المللی اجاره داد

کد: 13950628130455593

https://goo.gl/jJk5Ij

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران گفت: تاکنون 12 فروند از کشتی‎های این شرکت تحت اجاره شرکت‎های خارجی قرار گرفته و با توجه به تمایل آن ها به اجاره کشتی‎های نفتکش ایران، این تعداد تا پایان امسال افزایش خواهد یافت.

ایران 12 نفتکش خود را به شرکت‎های نفتی بین‎المللی اجاره داد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفتکش ، علی اکبر صفایی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعداد کشتی های این بخش روند رو به افزایش داشت، به گونه ای که امروز تعداد کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران به 69 فروند و با ظرفیت بیش از 15,5 میلیون تن رسیده و این شرکت را در جایگاه بزرگ‎ترین کشتیرانی نفتی جهان قرار داده است.

وی درباره وضع امروز ناوگان نفتکش ایران نیز گفت: امروز تمام کشتی‎های این شرکت از بیمه، پرچم، کلاس و گواهینامه معتبر بین‎المللی برخوردار است.

شرکت ملی نفتکش ایران کار خود را در ابتدا با تحویل‎گیری یک فروند کشتی نفتکش 35 هزار تنی در سال 1334 آغاز کرد و با اقدامات مربوطه، روند توسعه‎ای پیدا کرد.

صفایی یادآور شد: بروز بحران‎های اقتصادی در دوران ملی شدن صنعت نفت و تحریم خرید نفت ایران از جانب دولت های استعمارگر، فکر ایجاد یک ناوگان مستقل برای ورود به بازارهای بین المللی نفت در کشور را به همراه داشت.

 وی گفت: ضرورت کسب سهم لازم از حمل ونقل نفت سبب شد تا ایران در این بخش نقش مناسب را بر ‎عهده گیرد تا افزون بر نفوذ در بازارهای جهانی، امکان لازم و ضروری برای فروش نفت در شرایط عادی و مواقع بحرانی را فراهم آورد.

عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران افزود: ایده تشکیل ناوگان نفتکش در کشور سال 1334 اجرایی شد و نخستین شرکت کشتیرانی نفتی کشور (26 شهریورماه 1334) تاسیس شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفتکش

شرکت ملی نفت‌کش ایران از شرکت‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران است که در سال 1955 تأسیس و در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار شده است. این شرکت با در اختیار داشتن 42 تانکر خیلی بزرگ (سوپر تانکر) (وی ال سی سی) در حال حاضر بزرگترین شرکت نفت‌کش در جهان است. این شرکت نفت خام ایران را به بازارهای صادراتی انتقال می‌دهد و همچنین در تجارت متقابل محموله‌های نفتی را برای برخی از 150 رشته نفت در سراسر جهان، از جمله رویال داچ شل، توتال، آرامکو سعودی و شرکت‌های تولدی نفت دولتی کویت و ابوظبی حمل می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته