اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951018216235593

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خبر داد

علاقه مندی خارجی ها برای همکاری با نفتکش

کد: 13951018216235593

https://goo.gl/en8tWU

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از ابراز تمایل شرکت های خارجی برای از سرگیری روابط تجاری با این شرکت خبر داد.

علاقه مندی خارجی ها برای همکاری با نفتکش

به گزارش  اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفتکش، سیروس کیان ارثی از تمایل شرکت های خارجی برای از سرگیری روابط تجاری با شرکت ملی نفتکش ایران خبر داد و گفت: با توجه به شرایط فراهم شده در پسابرجام و لغو تحریم‎ها، مشکلات ناوگان شرکت از قبیل استفاده از کلاس و بیمه بین‎المللی مورد قبول بازار، رفع شده است.
کیان ارثی افزود: هم اکنون نیز روابط تجاری با تعدادی از شرکت‎های اروپایی و دیگر شرکت‎های صاحب نام بین‎المللی از سر گرفته شده و در حال توسعه است.
وی با بیان اینکه شرکت ملی نفتکش ایران فعلاً برنامه‎ای برای افزایش ظرفیت ناوگان خود ندارد، یادآور شد: البته این شرکت در راستای حمایت از صنایع داخلی ساخت دو فروند کشتی نفتکش فرآورده‎بر ۳۵هزار تنی و ساخت سه فروند کشتی نفتکش ۶۳هزار تنی را به شرکت‎های داخلی سفارش داده است که امیدواریم بتوانیم با کمک سازندگان داخلی این سفارشات را تحویل گرفته و تعیین تکلیف کنیم.
کیان ارثی ادامه داد: شرکت ملی نفتکش هم اکنون با حفظ ظرفیت و در راستای کاهش سن متوسط ناوگان، طی یک برنامه‎استراتژیک پنج‎ساله نسبت به جایگزینی تعدادی از کشتی‎های قدیمی‎تر با کشتی‎های نوساز اقدام خواهد کرد.
شرکت ملی نفتکش ایران در طول تحریم‎ها بیش از ۹۰ درصد ظرفیت عملیاتی خود را در خدمت صنعت کشور قرار داد تا هیچ‎گونه خللی به روند صادرات نفت کشور وارد نشود و هم‌اکنون نیز آماده است تا در صورت نیاز وزارت نفت بدون هیچ مشکلی با تمام ظرفیت در خدمت کشور باشد. ذکر این نکته نیز ضروری است که هم‎راستا با سیاست‎های وزارت نفت در زمینه افزایش تولید و صادرات گاز LPG، برنامه‎ریزی‎های لازم برای حضور پررنگ‎تر NITC در این بخش نیز صورت گرفته است.
از زمان اجرایی شدن برجام تا این مقطع از سال جاری تعداد ۳۰ فروند از کشتی‎های این شرکت به شرکت‎های خارجی اجاره داده شده است که با توجه به مذاکرات انجام شده این تعداد تا پایان سال نیز افزایش خواهد یافت. همان‌طور که اشاره شد اولویت اول ما تأمین نیاز حمل نفت صادراتی کشور است و کشتی‎های مازاد بر نیاز داخلی نیز به اجاره‎کنندگان خارجی اجاره داده خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ملی نفتکش

شرکت ملی نفت‌کش ایران از شرکت‌های فرعی شرکت ملی نفت ایران است که در سال 1955 تأسیس و در سال 1388 به بخش خصوصی واگذار شده است. این شرکت با در اختیار داشتن 42 تانکر خیلی بزرگ (سوپر تانکر) (وی ال سی سی) در حال حاضر بزرگترین شرکت نفت‌کش در جهان است. این شرکت نفت خام ایران را به بازارهای صادراتی انتقال می‌دهد و همچنین در تجارت متقابل محموله‌های نفتی را برای برخی از 150 رشته نفت در سراسر جهان، از جمله رویال داچ شل، توتال، آرامکو سعودی و شرکت‌های تولدی نفت دولتی کویت و ابوظبی حمل می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته