اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950629131155811

توافق برای گسترش همکاری های دارویی ایران و نجف

کد: 13950629131155811

https://goo.gl/kFyPaB

، تهران , (اخبار رسمی): در دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با رئیس کمیته بهداشت و محیط زیست و عضو شورای استان نجف در زمینه همکاری های هلال احمر ایران در مدیریت و ارائه خدمات درمانی در بیمارستان تازه تاسیس نجف و همچنین تولید دارو در عراق بحث و تبادل نظر شد.

توافق برای گسترش همکاری های دارویی ایران و نجف

به گزارش اخبار رسمی به نقل از جمعیت هلال احمر،  محسن ضیائی،رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با علی حسن اسماعیل شمری؛ رئیس کمیته بهداشت و محیط زیست و عضو شورای استان نجف با اشاره به اینکه هلال احمر ایران روابط بسیار خوبی با هلال احمر عراق دارد،گفت: در این زمینه همکاری های مشترک  و نزدیکی با هلال احمر عراق داریم و لازم است تا از کمک هایی که در نجف به هلال احمر ایران برای پیشبرد فععالیت های درمانی می شود؛ تشکر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دوستی نزدیکتر از ایران برای مردم عراق وجود ندارد؛ ضمن اعلام همکاری  و کمک به دولت و مردم عراق گفت: هلال احمر ایران سوابق بسیار طواتنی و درخشانی در ارائه خدمات درمانی در خارج از مرز های کشور به خصوص در اداره مراکز درمانی و بیمارستان ها دارد لذا آماده ایم تا تمامی توان خود را در این حوزه در اختیار مردم نجف قرار دهیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ایران در سه محور میتواند همکاری خوبی با عراق داشته باشد، افزود: کمک به اداره بیمارستان ها یا مراکز درمانی نجف، مشارکت در تولید دارو و فراهم کردن امکان پذیرش بیماران عراق در ایران و انتقال تجربیات هلال احمر ایران در حوزه توانبخشی و ساخت اعضای مصنوعی از جمله زمینه هایی است که می توان همکاری های بسیاری در آن ها داشت.

تقاضای همکاری ایران در اداره بیمارستان  نجف اشرف

علی حسن اسماعیل شمری؛ رئیس کمیته بهداشت و محیط زیست و عضو شورای استان نجف نیز در این دیدار  با اشاره به اینکه با ایران احساس برادری نزدیکی داریم، گفت: بیمارستان نجف اشرف با 497 تخت بستری 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در این زمینه پیشنهاد میکینیم گروه 2 گروه از هلال احمر ایران برای ارزیابی فنی و مدیریتی راه اندازی این بیمارستان به نجف اشرف اعزام شود.

وی با اشاره به اینکه جنوب و مرکز عراق فاقد شرکت دارو سازی است ضمن  ابراز تمایل برای راه اندازی شرکت داروسازی از سوی ایران در عراق گفت: آماده ایم تا با همکاری ایران شرکت داروسازی بزرگی در نجف اشرف راه اندازی کنیم. این کار صرفه اقتصادی بسیاری خواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه