اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703134395995

استفاده از صوت‌ درمانی برای درمان میگرن

کد: 13950703134395995

https://goo.gl/CTuSCM

، تهران , (اخبار رسمی): گروهی از محققان توانسته‌اند با استفاده از نوعی روش صوت‌درمانی در دو مطالعه، بیماری فشار خون بالا و میگرن را درمان کنند.

استفاده از صوت‌درمانی برای درمان میگرن و فشار خون بالا

به گزارش روابط عمومی سلامتیسم، این روش، نوعی تکنولوژی عصبی نوآورانه و غیرتهاجمی به‌نام HIRREM است که فرکانس‌های مغزی در دو نیمکره چپ و راست مغز را متعادل می‌کند و باعث کاهش فشار خون و از بین رفتن علائم میگرن می‌شود. اگر نتایج نهایی دوباره تکرار شوند، از انقلابی نزدیک در روش‌های درمانی مربوط به بیماری فشار خون خفیف و میگرن خبر می‌دهند. در این تکنولوژی عصبی، سنسورهای خاصی روی پوست سر افراد قرار داده می‌شوند.

این سنسورها، فعالیت الکتریکی، تحریک‌پذیری و هر گونه عدم تعادل بین دو نیمکره چپ و راست مغز را ثبت می‌کنند. حسام شلتوت، از اعضای مرکز تحقیقات فشار خون و قلب‌وعروق در دانشکده پزشکی Wake Forest، می‌گوید: «بیشتر مردم از نظر فعالیت الکتریکی بین دو نیمکره چپ و راست مغز دارای تعادل نسبی هستند.

عدم تعادل (به‌صورت غلبه یک نیم کره یا فعالیت بیشتر یک نیم کره) می‌تواند نشان‌دهنده اختلال در دستگاه عصبی خودکار باشد که به اثرات استرس مزمن مرتبط است و تصور می‌شود که در بیماری فشار خون بالا، میگرن، بیماری بی‌خوابی، افسردگی، گُرگرفتگی و... نقش دارد». در یکی از این مطالعات، 10 فرد مبتلا به بیماری فشار خون بالا مورد بررسی قرار گرفتند و همه آن‌ها به‌طور میانگین از 17.7 جلسه HIRREM استفاده کردند. نتایج نهایی نشان دادند که این روش، فشار خون سیستولیک را از 152 به 136 میلی‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک را از 97 به 81 میلی‌متر جیوه می‌رساند. بعد از این جلسات، مشخص شد که وضعیت اختلال اضطرابی و بیماری بی‌خوابی هم در این بیماران بهبود یافته است. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلامتیسم

«سلامتیسم» یک سایت مرجع در حوزه سلامت است که هدفش آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به روز و کارآمد، ترویج سبک زندگی سالم و افزایش توان خودمراقبتی مخاطبان از طریق ارائه مشاوره‌های پزشکی است. «سلامتیسم» بر این باور است که آگاهی، پیش‌شرط سلامت است؛ برای اصلاح سبک زندگی و روی آوردن به زندگی سالم، نخست باید مؤلفه‌های سلامت را شناخت و دانست که زندگی سالم چه اجزایی دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی