دکتر نوروزی:

لحظه ای از ورزشکاران در موضوع دوپینگ غافل نبودیم

کد: 13950703134646114

https://goo.gl/hF04xW

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستادملی مبارزه با دوپینگ(نادو) دلیل پاک بودن کاروان ورزش ایران در بازی های المپیک 2016 ریو را آموزش و کنترل نادو و دقت نظر ورزشکاران نسبت به هشدارها دانست.

در موضوع دوپینگ لحظه ای از ورزشکاران غافل نبودیم

به گزارش اخباررسمی به نقل از  روابط عمومی فدراسیون پزشکی ورزشی، دکتر غلامرضا نوروزی که روز جمعه در استودیو شبکه خبر حضور یافته بود ، در تشریح دلیل پاک بودن کاروان ورزش کشورمان در بازی های المپیک، گفت: تمام هدف ما این بود که کاروان سالم از نقطه نظر جسمی و روانی و پاک از نظر عاری بودن از ورزشکار دوپینگی، به بازی های المپیک اعزام کنیم که خوشبختانه در هر دو بخش با اجرای برنامه های مورد نظر به هدف خود دست یابیم.

نوروزی افزود: برای پاک ماندن کاروان اعزامی ، طبق روال همیشگی نادو، آموزش را به طور گسترده در دستور کار قرار دادیم به این ترتیب علاوه بر توزیع و انتشار بروشورهای آموزشی ، مشاوره های چهره به چهره  برای ورزشکاران انجام شد. علاوه بر این با برگزاری دوره های آموزشی ، ملی پوشان عزیز را نسبت به لیست ممنوعه و پیامدهای زیانبار استفاده از مواد نیروزا برای خود فرد و همچنین ورزش کشور ، آگاه ساختیم.

 وی با قدردانی از توجهی که ورزشکاران کشورمان به این نکات داشتند، ادامه داد: علاوه بر بحث آموزش از نقطه نظر نمونه گیری نیز از ورزشکاران رشته های مختلف بارها نمونه گیری- چه بر اساس لیست ارسالی وادا و چه بر اساس سیاست های نادوی ایران- به عمل آمد و خوشبختانه همه این تلاش ها منجر به پاک ماندن کاروان ورزش کشورمان در ریو شد.

دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ( نادو) با اشاره به برخی تست های دوپینگ ورزشکاران دیگر کشورها در المپیک های گذشته که توسط وادا در روزها و هفته های گذشته مثبت اعلام شد، خاطر نشان کرد: وادا نمونه هایی را که از ورزشکاران می گیرد تا 10 سال به صورت فریز شده نگهداری می کند تا در آینده چنانچه به روش های جدیدی برای کشف مواد ممنوعه در نمونه ها دست یافت، نسبت به تنبیه ورزشکار یا ورزشکاران خاطی اقدام کند. امیدواریم که تمامی نمونه های ورزشکاران کشورمان همچنان منفی باقی بماند.

 دکتر نوروزی با تاکید بر اینکه در خلال بازی های المپیک حتی هنگام نمونه گیری، نمایندگان فدراسیون پزشکی و نادو ورزشکاران کشورمان را تنها نگذاشتند، افزود: به طور کلی مجموعه تلاش ها در جهت سالم ماندن کاروان ورزش کشورمان بود که خوشبختانه به این هدف دست یافتیم.

 دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ از تمامی ورزشکاران خواست به لیست مواد ممنوعه که بر روی پایگاه خبری فدراسیون و همچنین نادو قرار داده شده است، توجه جدی داشته باشند تا به هیچ عنوان بر اثر یک غفلت به این مواد آلوده نشوند چرا که در این صورت با برخورد جدی نادو مواجه خواهند شد.

 دکتر طباطبایی: نظارت و کنترل دوپینگ در فوتبال افزایش یافته است

همچنین دکتر رامین طباطبایی ،  قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ( نادو) ، نیز در این برنامه ضمن اشاره به تلاش و نظارت دقیق وادا برای اجرای قوانین ضد دوپینگ خود در کشورهای مختلف  بویژه در کشورهایی که در آنها آزمایشگاه بین المللی دوپینگ وجود دارد ، درباره اقدامات نادو برای کاروان اعزامی به المپیک گفت: در کنار تلاش های گسترده آموزشی و مشاوره های متعددی که به ورزشکاران کشورمان ارائه شد در بخش نمونه گیری طی سال های 2015 و 2016 از ورزشکاران المپیک 5 تا 6 بار نمونه گیری شد و اگر  دیدید ورزش کشورمان در ریو 2016 پاک ماند بخشی از آن مربوط به همین کنترل ها و نظارت ها بود و البته در کنار آن نباید از توجه خود ورزشکاران به این مهم گذشت و همکاری آنها شایسته قدردانی است.

 دکتر طباطبایی با اشاره به اینکه نمونه گیری در فوتبال از سال 2015 دوباره به نادوی ایران محول شد، افزود: طی این مدت میزان نمونه گیری ها از فوتبالیست ها نسبت به مدتی که خود فدراسیون فوتبال متصدی این بحث بود، یک و نیم برابر شده است علاوه بر این در این نمونه گیری ها تکیه صرف ما به لیگ برتر نیست بلکه لیگ یک ، زیرگروه فوتبال ساحلی و حتی فوتبال بانوان را نیز تحت نظارت و کنترل داریم.

 وی با بیان اینکه از سال 2015 تاکنون نمونه 4 فوتبالیست مثبت بوده است، افزود: این نمونه ها نیز مربوط به لیگ یک و زیر گروه بوده است و در لیگ برتر هیچ نمونه مثبتی نداشته ایم.

دکتر طباطبایی تصریح کرد: در فوتبال نیز مثل دیگر ورزش ها تلاش می کنیم که قانون رعایت شود از طرفی سیاست ما این است که ضمن نظارت عمومی که بر تمامی مسابقات داریم ، در بازی های حساس حتما افسران نادو حضور داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران

فدراسیون پزشکی ورزشی در سال 1326 همزمان با تاسیس 19 رشته ورزشی و سازمان پیش آهنگی و کمیته ملی المپیک در ایران آغاز به کار کرد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش