اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703134806113

مشارکت 5 هزار دختر مشهدی در شادی های حلال

کد: 13950703134806113

https://goo.gl/7CPfdA

، مشهد , (اخبار رسمی): پس از برنامه افتتاحیه ورزش و نرمش و سرود جمعی دختران، بازی و مسابقات شامل دو امدادی با میله کوتاه ، دو امدادی با میله بلند ، توپ برگردان ، پنالتی با چشمان بسته و جورچین شروع می‌شود، که مسابقه جورچین با مفاهیم حجاب و عفاف تصویر سازی شده است.

5000 دختر مشهدی مشارکت کردند

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، مدیر فرهنگسرای حجاب با بیان اینکه این طرح که از بیست وسوم تا سی‌ام شهریور برگزار شد، اظهار کرد: این تور محتوی آموزشی برنامه‌های تفریحی هیجانی شاد با سبک حلال را در خودگنجانده بود و تور روزهای آبرنگی اولین مدل برگزاری شادی حلال هیجانی برای دختران نوجوان در فضای پارکی بود.
بنت الهدی جغتایی در تشریح ویژه برنامه‌های این تور ادامه داد: پس از برنامه افتتاحیه ورزش و نرمش و سرود جمعی دختران، بازی و مسابقات شامل دو امدادی با میله کوتاه ، دو امدادی با میله بلند ، توپ برگردان ، پنالتی با چشمان بسته و جورچین شروع می‌شود، که مسابقه جورچین با مفاهیم حجاب و عفاف تصویر سازی شده است.
مدیر فرهنگسرای حجاب افزود: این بازی مسابقات شامل 9 مرحله است که مرحله ششم آن بازی «بنداز، انجام بده و گذر کن» است و پس از آن طناب کشی و جنگ آب .در مرحله پایانی 4 گروه 14 نفره منتخب از بین گروه‌های شرکت کننده به مسابقه آشپزی در 4 آشپزخانه حاشیه محل مسابقات مشغول شده و در نهایت نتایج مسابقات از سوی هیات داروان ارزیابی می‌شد ودر واقع ناهار همان روز شرکت کنندگان غذاهایی بود که از سوی گروه‌های برنده آماده شده بود.
جغتایی در ادامه با بیان اینکه نگارگذرهای در حاشیه این تور طراحی شده؛ گفت: این نگارگذرها شامل 2 بخش «گلپوش» و «راز عشق» بود و هر گروه در طول مدت 20 دقیقه در حاشیه برگزاری بازی مسابقات از تصاویر استفاده و مربی به تبیین و تصویر سازی محتوی آن می‌پرداخت.
وی افزود: نگاه گذر «راز عشق» به بررسی روابط دختر و پسر اختصاص داشت و «گلپوش» در خصوص آسیب‌های اجتماعی بی‌حجابی و بدحجابی در فضای اجتماع و فواید استفاده از حجاب بود. درنهایت 2 گروه به فینال مسابقات راه پیدا می‌کردند و جوایز نهایی به کسانی تعلق می‌گرفت که در تمامی مراحل مسابقه حد نصاب امتیازات را کسب کرده‌ و درحاشیه آن به گروهی که بیشترین زباله‌ها در طول برگزاری بازی مسابقه جمع‌آوری کرده بودند امتیازات ویژه ای اختصاص پیدا می‌کرد.
وی در خصوص نحوه اطلاع رسانی و ثبت نام از دواطلبان برای شرکت در این تور گفت: سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با یک فراخوان عمومی در سطح شهر در قالب بسته فصل شکوفایی از داوطلبین ثبت نام کرده و این تور نیز یکی از برنامه‌های آموزشی و تفریحی از سوی فرهنگسرای حجاب بود.
وی افزود: «روزهای آبرنگی» در واقع یک پاتوق دخترانه است که در فضای کاملا محرم و بدون حجاب برای بهره‌گیری از طبیعت برای دختران نوجوان طراحی شده است.
جغتایی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین وجه تمایزهای اردوهای دخترانه با تور «روزهای آبرنگی» هدفدار بودن محتوی برنامه‌ها و اجرا بود؛ گفت: برنامه‌ «روزهای آبرنگی» زیر نظر 10 مربی محتوایی آشنا با نوجوانان دختر اجرا شد.
مدیر فرهنگسرای حجاب با تاکید بر اینکه طرح تور روزهای آّبرنگی به صورت کاملا رایگان برگزار شد؛ گفت: روزهای آبرنگی با هدف تقویت اعتماد به نفس، کرامت و عزت نفس دخترانه شکل گرفت و برای اجرای این تورها از مربیان حوزه دختران که دغدغه‌های نوجوانان را با اقتضاء دخترانه و به لحاظ ارزشی و بلوغی بطور غیر مستقیم درک می‌کنند بهره گرفتیم.
وی در پایان افزود: با توجه به استقبال زیاد نوجوانان مشهدی از این طرح تابستانه امید است با موافقت سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد و به همت فرهنگسرای حجاب در فصل پاییز نیز تور «روزهای آبرنگی» ادامه یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه