اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950703135625371

معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرد

برنامه بانک‎ مرکزی برای جذب سرمایه خارجی

کد: 13950703135625371

https://goo.gl/rdtNW3

، تهران , (اخبار رسمی): بانک مرکزی برای جذب سرمایه های خارجی برنامه های جدی دارد نسبت بدهی های خارجی به تولید ناخالص داخلی در سطح بسیار پایینی قرار گرفته است.

پیمان قربانی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیمان قربانی  معاون اقتصادی بانک مرکزی با اعلام اینکه شاهد بودیم در سال های گذشته ایران در بُعد اقتصادی با توجه به محدودیت های موجود به پتانسیل رشد خود نرسیده است گفت: خوشبختانه در شرایط کنونی و در فضای رفع تحریم ها و شروع برنامه ششم اهداف متعالی و مناسبی در راستای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در کشور در نظر گرفته شده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی اظهارداشت: برای اینکه ما بتوانیم به رشد پایدار و بالا در کشور دست پیدا کنیم یکی از ضرورت های این امر برخورداری از یک مکانیزم و نظام تامین مالی مناسب است.

قربانی ادامه داد: برای این موضوع باید به ساختار نظام بانکی و مالی توجه دقیق داشته باشیم. ما ظرفیت های استفاده نشده فراوانی در استفاده از سرمایه های خارجی داریم و نسبت بدهی های خارجی به تولید ناخالص داخلی در سطح بسیار نازلی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه جذب سرمایه های خارجی با اولویت انتقال تکنولوژی از اهمیت بالایی برای سیاست گذاران برخوردار است. این در بُعد تامین مالی خارجی است که مجموعه دولت و تیم اقتصادی در این بخش کوشش مضاعفی را به خرج خواهد داد که بتواند دستاوردهایی را داشته باشد.

این مقام مسئول در بانک مرکزی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که نظام بانکی با وجود تامین مالی بیش از 90 درصدی در اقتصاد کشور، به دلیل انباشت مشکلات گذشته ناشی از سرکوب های مالی،‌ سیاست های نامناسب و مقوله تحریم ها و ... با مسائل تنگنای اعتباری مواجه شده که به دلیل انباشت مطالبات غیرجاری،‌ انباشت بدهی دولت به بانک مرکزی و انباشت دارایی های ثابت در ترازنامه بانک ها و ضعف پایداری سرمایه بانک ها مشهود است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی با تاکید بر اینکه برای تامین مالی مناسب در کشور باید در کنار تامین مالی خارجی و تقویت آن، بازار سرمایه نیز نقش پُررنگ تری را بپذیرد و ایفای نقش برجسته تری داشته باشد گفت: در عین حال لازم است تا ریشه های مشکلات مالی در نظام بانکی هم به صورت مناسب بررسی و رفع شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه