اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704136556113

اجرای طرح استقبال از مهر در 281 مدرسه شهر مشهد

کد: 13950704136556113

https://goo.gl/t0bJSj

، مشهد , (اخبار رسمی): در ادامه طرح و در طی بازدیدهای دوره‌ای کارشناسان شهروندانی که در نگهداری از این درختان موفق بوده‌اند طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مقدس مشهد شناسایی و جهت تشویق در قالب برخورداری از تخفیف آبیاری در قبوض عوارض نوسازی معرفی خواهند شد.

اجرای طرح استقبال از مهر در 281 مدرسه شهر مشهد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی با    اشاره  به اینکه   از سیمای خراسان رضوی با موضوع اقدامات شهرداری مشهد در طرح استقبال از مهر برگزار شد، بیان کرد: مدرسه محیطی است که در آن تعلیم و تربیت کودکان امروز و آینده‌سازان فردا براساس اصول اخلاقی و اسلامی پایه‌گذاری می‌شود.
وی افزود: از آنجا که با ورود فرزندان به مدارس بخشی از مسوولیت والدین در قبال کنترل سلامت آنها به مدرسه واگذار می‌شود و از طرفی از آنجا که اهم توجه مدارس معطوف به مسایل آموزشی است، خدمات شهرداری می‌تواند نقش عمده و در خور توجهی را در قبال کنترل و ارتقای سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان ایفا کند؛ به ویژه مدارس نقاط کم‌برخوردار که قطعا نیاز به رسیدگی و همیاری بیشتری نیز دارند.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: در این راستا مانند هر سال طرح استقبال از مهر شهرداری با اهدافی از قبیل ارتقای سطح فرهنگ بهداشتی دانش‌آموزان، کنترل و ارتقای بهداشت محیط مدارس، تامین، حفظ و ارتقای سلامت روانی و بهداشتی دانش‌آموزان، ترغیب و تشویق دانش‌آموزان در حفظ و پاکیزه نگهداشتن محیط مدرسه، ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبداء، افزایش سطح رضایتمندی شهروندان، جلب مشارکت همگانی در دستیابی به شهر سالم، ترویج فرهنگ حفاظت از فضاهای سبز به منظور کاهش هزینه‌های نگهداری این فضاها و بهبود محیط شهری برگزار می‌شود.
کاظمی در ادامه گفت: در طرح استقبال از مهر امسال تعداد 281 مدرسه نیز تحت پوشش قرار گرفته‌اند که این مدارس طی بررسی و اعلام همکاران در مناطق مختلف سطح شهر انتخاب می‌شوند.
وی با بیان اینکه خدمات شهرداری در طرح استقبال از مهر در دو بخش خدمات قابل ارائه در مسیر، اطراف مدارس و خدمات داخل مدارس ارائه می‌شود، اضافه کرد: از جمله خدمات قابل ارائه در مسیر و اطراف مدارس می‌توان به رنگ‌آمیزی جداول منتهی به مدارس در 170 هزار و 495 متر طول، شست و شوی بیش از یک میلیون و 425 هزار مترمربع از معابر، نظافت970 ایستگاه اتوبوس، پاک‌سازی و تخلیه بیش از 202 هزار متر طول از جوی‌ها،کانال‌ها و شستشوی 28 هزار و 540 مخازن گالوانیزه اشاره کرد.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: همچنین اقدامات دیگری از قبیل امحا و پاک‌سازی 16 هزار و 734 آثار تبلیغاتی، جمع‌آوری و حمل 11 هزار و 353 ضایعات و خاک و نخاله، تامین وکسری سطل ثابت و مخازن و مرمت آنها در معابر و اطراف مدارس و رفع نقص و شستشوی تابلوهای معابر و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و علائم هشداردهنده انجام شده است.
کاظمی به خدمات ارائه در د اخل مدارس اشاره کرد و در این خصوص گفت: این بخش در قالب اقدامات مختلفی شامل شستشوی مدارس، نقاشی دیواری مدارس، تعمیر و تجهیز آبخوری‌ها و سرویس‌های بهداشی، جمع‌آوری خاک و نخاله، هرس پرچین، کاشت گل فصلی و دائمی، کاشت 436 اصله نهال، حذف سرشاخه خشک درختان، قطاعی درختان خشک و علف‌زنی گل، درخت و درختچه ارائه شده است.
وی در پاسخ به این سوال که در طرح استقبال از مهر چه اقداماتی از حوزه‌های دیگر شهرداری ارائه می‌شود، گفت: اقدامات دیگر حوزه‌های شهرداری در بخش فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان مدیریت پسماند و ... انجام می‌شود.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به آماده‌باش سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در سال تحصیلی جدید بیان کرد: در روز آغازین سال تحصیلی جدید سرویس‌دهی منظم و جابه‌جایی بیش از 132 هزار نفر مسافر انجام شده و همچنین تئاترهای مختلف در ایستگاه‌های قطارشهری پرتردد با موضوع هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس نیز برگزار شد.
وی ادامه داد: در اقدامی دیگر 5 هزار بسته فرهنگی در ایستگاه‌های پرتردد قطارشهری بین دانش‌آموزان توزیع شد.
کاظمی اضافه کرد: در بخش اتوبوسرانی سرویس‌دهی مدارس دخترانه در ایستگاه‌های پر تراکم دانش‌آموزی در هنگام تعطیلی مدارس، هماهنگی و سازمان‌دهی شرکت‌های بخش خصوصی اتوبوس و مینی‌بوس در راستای سرویس‌دهی به مدارس و ایجاد سیستم نظارتی بر عملکرد اتوبوسرانان و مینی‌بوس‌رانان و ارائه آموزش‌های لازم انجام شده است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد به اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی اشاره کرد و در این خصوص بیان کرد: در حوزه ایمنی نیز اقداماتی از قبیل آموزش مطالب ایمنی به دانش‌آموزان و نونهالان توسط سازمان آتش‌نشانی با برگزاری تعداد 150 اجرای آموزشی برای مقاطع مختلف تحصیلی و 50 اجرای آموزشی برای مراکز پیش دبستانی و مهدهای کودک و بازدید ایمنی از تعداد 70 مدرسه و ارائه هشدارها و دستورالعمل‌های ایمنی برگزار شده است.
کاظمی تصریح کرد: برای اولین سال نیز طرح دفتر مهربانی و جمع‌آوری کاغذهای سفید و دفاتر سال گذشته جهت اهدا به دانش‌آموزان در مدارس مناطق کم‌برخوردار توسط سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود.
به گفته وی حضور در مدارس و ارائه آموزش به اولیای مدارس، مدیران، مربیان و نیروهای خدماتی در خصوص تفکیک زباله از مبدا دیگر اقدامی است که در حوزه سازمان مدیریت پسماند انجام می‌شود.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: عطرافشانی مزار شهدا در روز آغازین بازگشایی مدارس توسط دانش آموزان شاهد و ایثارگر در بهشت رضا (ع)، ارائه لوازم تحریر با تخفیفات ویژه در بازارهای میادین در تمامی بازارهای سازمان میادین، توزیع کتابچه راهنمای بازارها و کتابچه نقاشی در مدارس به تعداد 5 هزار جلد توسط سازمان میادین، استقرار اکیپ‌های گشت آلاینده‌های محیطی در خیابان‌های اصلی استقرار مدارس، برداشت میزان آلودگی صوتی در مجاورت 15 مرکز آموزشی حاشیه شهر، برداشت میزان آلودگی صوتی در معابر مجاور 40 مدارس مناطق 13 گانه شهرداری و اطلاع‌رسانی وضعیت کیفیت هوا به صورت روزانه به روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی با هدف انعکاس به مدیران مدارس از دیگر اقدامات است.
اجرای طرح کاشت درخت در معابر فرعی با مشارکت شهروندان از آبان ماه
وی در بخش دیگری از این برنامه به کاشت نهال در معابر فرعی مشهد با مشارکت شورای اجتماعی محلات اشاره کرد و گفت: با پراکندگی زیاد درختان و تعداد بسیار زیاد معابر فرعی سطح شهر امکان نگهداری از همه درختان توسط شهرداری وجود ندارد بنابراین همکاری شهروندان در این زمینه، نقش مهمی در توسعه و افزایش فضای سبز شهری دارد.
کاظمی ادامه داد: در این راستا سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد با همکاری مناطق یک، 3، 8 و 11 شهرداری مشهد، شورای اجتماعی محلات و شهروندان طرحی تحت عنوان «کاشت درختان در معابر فرعی شهر با مشارکت شهروندان» را با هدف افزایش سرانه فضای سبز و بهبود شرایط محیطی در محلات از آبان ماه لغایت بهمن ماه سال جاری عملیاتی می‌کند.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: در این طرح با مراجعه کارشناسان به درب منازل شهروندان دوستدار فضای سبز، نقاط مستعد کاشت نهال در جلوی درب منازل را شناسایی و در صورت موافقت و اعلام رضایت شهروند کاشت نهال به صورت کاملا رایگان انجام و پس از کاشت جهت آبیاری و نگهداری به شهروند تحویل می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه طرح و در طی بازدیدهای دوره‌ای کارشناسان شهروندانی که در نگهداری از این درختان موفق بوده‌اند طبق مصوبه شورای اسلامی شهر مقدس مشهد شناسایی و جهت تشویق در قالب برخورداری از تخفیف آبیاری در قبوض عوارض نوسازی معرفی خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری مشهد

شهرداری مشهد نهادی است مردمی که وظیفه نگهداری شهر مشهد را بر عهده دارد. شهردار مشهد به صورت غیر مستقیم توسط نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب می شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه