اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137215371

رئیس کل بانک مرکزی هشدار داد

کارت‌های اعتباری را نقد نکنید

کد: 13950704137215371

https://goo.gl/tF2e6a

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس کل بانک مرکزی از مردم خواست کارت‌های اعتباری را نقد نکنند و اگر مواردی در خصوص نقد کردن کارت اعتباری مشاهده شود این امر برای دارنده کارت سابقه سوء محسوب می شود.

سیف

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، ولی الله سیف رئیس کل این نهاد نظارتی  در حاشیه بازدید از فرایند صدور کارت‌های اعتباری در شعبه مرکزی بانک ملی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه  یکی از ضعف های کارت های اعتباری عام، قابلیت نقد شدن از طریق دستگاه های کارتخوان فروشگاهی‌است، ابزار بانک مرکزی برای کنترل این کارت ها چیست؟ اظهار داشت: اگر مواردی در خصوص نقد کردن کارت اعتباری مشاهده شود این امر برای دارنده کارت سابقه سوء محسوب می شود و مشکلاتی نیز برای وی  بوجود خواهد آمد.

سیف در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی براینکه یکی از قابلیت های کارت های اعتباری عام خرید هر نوع کالایی است که از مبادی رسمی کشور وارد شده باشند، بنابراین هدف بانک مرکزی مبنی بر تقویت بخش تولید داخلی کجاست؟ گفت: باید جنبه رقابتی را در این خصوص تقویت کرد و این ابزار امتیاز خاصی ندارد که محدودیتی را ایجاد کند.

رئیس کل بانک مرکزی با ابراز خرسندی از عرضه محصول جدید نظام بانکی و رونمایی آن گفت: وام های تامین مالی خرد در گذشته وجود داشت و فاکتورهای صوری صادر می شد که با ارائه کارت ها این مشکل رفع می شود.

وی افزود: دارنده کارت می تواند به راحتی به فروشگاه مراجعه و از موجودی خود استفاده و پس از اتمام آن از موجودی کارت اعتباری استفاده نماید.

سیف با بیان اینکه بانک ملی صدور کارت اعتباری را از گذشته آِغاز کرده بود، گفت:‌ این بانک 200 هزار کارت برای مشتریان صادر کرده و بانک های دیگر نیز اقدامات خود را در این خصوص آغاز کرده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بانک مرکزی

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 18 مرداد ماه 1339 تأسیس گردید. برخی از وظایف بانک مرکزی عبارتند از حفظ ارزش داخلی و خارجی پول ملی کشور، انتشار اسکناس و ضرب سکه‌های فلزی رایج کشور، تنظیم مقررات مربوط به معاملات ارزی و ریالی، نظارت بر صدور و ورود ارز و پول رایج کشور، تنظیم کننده نظام پولی و اعتباری کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه