اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950704137390042

تا یک‌ ماه دیگرمحقق می شود

آب اندازی کشتی اقیانوس‌پیمای ایران – کاشان

کد: 13950704137390042

https://goo.gl/8dFXCh

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل کشتی‌سازی فراساحل (ایزوایکو) از به آب اندازی کشتی اقیانوس پیمای ایران – کاشان تا 25 روز آینده خبرداد و گفت: این کشتی به دست متخصصان داخلی کشوردر مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ساخته شده و تحویل کشتیرانی جمهوری اسلامی می شود.

اب اندازی کشتی اقیانوس‌پیمای ایران – کاشان

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، حمیدرضا رضائیان در جمع خبرنگاران گفت: کشتی ایران – کاشان دارای 158 متر طول، 30 متر عرض و ظرفیت حمل 2200 کانتینر را داراست وحدود 50 میلیون دلار ارزش دارد.

 مدیرعامل مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران تحویل کشتی ایران - کاشان را با وجود مشکلات خاص تحریم‌های این صنعت از دستاوردی بزرگ عنوان کرد که حاصل کارتیمی بوده ودر حد استاندارد بین المللی قابل ارزیابی است.

 رضائیان اصل بیان کرد: این مجمتع با توجه به نیاز صنعت کشتی سازی ایجاد شده و تلاش داریم تا نیازمندی های تخصصی خود را تامین کنیم که در این راستا به مقوله آموزش با استفاده از اساتید مجرب خارجی بسیار تاکید و توجه داریم.

 وی از انعقاد قرارداد تکمیل و ساخت شش فروند شناور مسافربری با همکاری بانک توسعه تعاون، سه فروند شناور پنج هزار تنی و یک فروند شناور پشتیبانی ماهیگیری در هنگام صید این شرکت اشاره کرد و گفت: ساخت شناورها بین 15 تا 18 ماه طول می کشد که از نظر بازه زمانی با همتاهای خارجی قابل رقابت است.

 مدیرعامل مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران با بیان اینکه این شرکت ظرفیت تعمیر کشتی هایی تا ظرفیت 45 هزار تن را دارد، افزود: تعمیر این شناورها از 35روز به کمترین زمان یعنی بین 10 تا 12 روز رسیده است.

رضائیان اصل گفت: هم اکنون یکی از فعالیت های مهم این شرکت علاوه بر ساخت و تعمیر شناورها ، سکوها و سازه های نفتی و گازی، تعمیر اساسی دکل حفاری دریایی (جک آپ) مختلف و پیشرفته فعال در خلیج فارس است.

 وی افزود: هم اکنون کار ساخت سه شناور با ظرفیت 500 تا 600 تن پشتیبانی از سکوهای نفتی و پنج فروند شناور حمل ماشین و یک فروند کشتی مسافربری vip آغاز شده است.

 مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران همچنین از ساخت شهرک صنایع دریایی خبر داد و افزود: به منظور تولید صنایع دریایی در داخل کشور طرح ساخت این شهرک به اجرا در آمد که عملیات زیرسازی آن انجام شده است.

رضائیان اصل ادامه داد: هم اکنون در جلب سرمایه گذار از کشور ترکمنستان و تبادل تکنولوژی با شرکت های آلمانی، هیوندای کرده و دالیان چین برای ساخت این شهرک هستیم و گفت و گوهایی نیز در این زمینه انجام شده است.

 وی در پاسخ به سوال صبح ساحل در خصوص وضعیت سفارشات داخلی ایزوایکو با انتقاد ازعدم سفارش دهی برای ساخت و تعمیرات کشتی های دولتی تصریح کرد: در حوزه ساخت توان رقابت با دنیا را داریم ودر زمینه تعمیرات زمان به کمتر از دو هفته رسیده اما مشکلاتی دارد که برای رونق کشتی سازی نیازمند عزم ملی است.

 مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه قابلیت بیش از 70 درصد تعمیرات ریگ حفاری را دارد،تصریح کرد: هم اکنون دانش تعمیرات ریگ حفاری در این مجتمع با استفاده از توان بومی وجود دارند اما متاسفانه شاهدیم که برای تعمیرات، ریگ حفاری را در کشورهای جنوبی خلیج فارس برای تعمیرات ارسال می کنند که دانش آن در انحصار آمریکاست واین خیانت به کشور است.

 رضاییان با اشاره به توان این مجتمع در احداث انواع شناورها و کشتی های اقیانوس پیما گفت: استفاده از این ظرفیت‌ها نیازمند عزم ملی است اما جماعتی نمی خواهند در این بخش رونق ایجاد شود.

 وی با گلایه مندی از بنادر که سفارش 10 فروند شناور را به خارج از کشور داده است، تصریح کرد: شناورهایی که قابلیت ساخت آنان در داخل وجود دارد نباید به خارج از کشور سفارش داده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) یک سازمان توسعه‌ای بوده که به منظور گسترش و نوسازی صنایع کشور از راه بررسی های علمی و صنعتی و تهیه و تربیت کادر مدیریت و تاسیس شرکتهای صنعتی، معدنی و خدماتی و یا مشارکت در آنها و کمک و راهنمایی‌های فنی به واحدهای صنعتی و معدنی در سال 1346 تشکیل شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان