ایران در رتبه 104جهان از نظر وضعیت سلامت

کد: 13950705138905499

https://goo.gl/m8SupS

، تهران , (اخبار رسمی): جمهوری آفریقای مرکزی بین 180 کشور جهان، ناسالم‌ترین کشور در تمام جهان است.این گزارش نشان می‌دهد هم‌بستگی بالایی بین ثروت ملت‌ها و سطح سلامت جسمی آن‌ها وجود دارد.

ایران در رتبه 104جهان از نظر وضعیت سلامت

به گزارش اخباررسمی به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی ایران، لانست، نشریه‌ای انگلیسی در حوزه سلامت و داروست که هر سال به رتبه‌بندی کشورهای جهان بر اساس شاخص‌های سلامت می‌پردازد.

بر اساس این پژوهش، آفریقای مرکزی ناسالم‌ ترین کشور در تمام جهان است. بعد از آن، سومالی و سودان جنوبی بدترین وضعیت را در تمام جهان دارند.

ایسلند نیز سالم‌ ترین کشور جهان است. سنگاپور، سوئد و آندورا در رتبه‌های بعدی قرار دارند و  انگلستان نیز در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

 در این رتبه‌بندی میان 180 کشور جهان، ایران در جایگاه 104 قرار گرفته است. همسایگان ایران نیز در جایگاه پس و پیش ایران قرار گرفته‌اند. ترکیه در جایگاه 103 و عربستان سعودی در جایگاه 105 ام قرار دارد.

این رتبه‌بندی با بررسی 36 شاخص مانند چاقی، ایدز، فجایع طبیعی، حوادث جاده‌ای، جنگ، سیگار کشیدن، آب مصرفی، هپاتیت ب، جنگ، خشونت و خودکشی، به دست آمده است. شاخص‌هایی که در اهداف توسعه پایدار توسط سازمان ملل نیز تعریف شده‌اند. 

این گزارش نشان می‌دهد هم‌بستگی بالایی بین ثروت ملت‌ها و سطح سلامت جسمی آن‌ها وجود دارد. البته چند مورد استثنا نیز در این میان دیده می‌شود.

 البته امریکا با وحودی که ثروتمندترین کشور جهان است، در جایگاه 28ام قرار گرفته است. این مسئله به خاطر چاقی مفرط کودکان در این کشور و مرگ بر اثر ایدز و الکل است.

شاید تعجب‌آورترین کشور جهان قطر باشد. ملت کوچکی که ثروت آن‌ها متکی بر نفت است، بالاترین سرانه تولید ناخالص را در جهان دارد، اما در جایگاه پایین 89ام ایستاده است و پشت آن، کلمبیا و سورینام قرار گرفته است.

 بر خلاف اینکه روسیه و هندوستان از بزرگترین اقتصادهای جهان هستند، شاخص‌های سلامت آن‌ها بسیار ضعیف است. این دو کشور، در جایگاه‌های 119 و 143 قرار گرفته‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران

در اواسط قرن سیردهم هجری شمسی، نماینده فعال هیات تجار تهران، جاج محمدحسن امین الضرب بود که توانست با حمایت جمعی از بازرگانان، نظر موافق ناصرالدین شاه را برای تشکیل مجلس وکلای تجار ایران جلب کند و شاه هم در 12 شوال سال 1301 هجری قمری (1262 شمسی) اساسنامه این مجلس را تایید کرد. مجلس وکلای تجار ایران که به اختصار آن را «مجلس تجارت» هم می گفتند،

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان