اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950705139325832

مدیرعامل راه‌آهن در مراسم صبحگاه مشترک:

هیچ توسعه پایداری بدون امنیت پایدار محقق نمی‌شود

کد: 13950705139325832

https://goo.gl/wa3PLB

، تهران , (اخبار رسمی): پورسیدآقایی اعلام کرد: کاهش توان نظامی کشور همیشه موجب جنگ می شود، بنابراین سیاست امروز ما این است که توان نظامی خود را روز به روز افزایش دهیم تا کسی جرات حمله و آسیب رساندن به کشور، استقلال و آزادگی ما را نداشته باشد.

هیچ توسعه پایداری بدون امنیت پایدار محقق نمی‌شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن پور سید آقایی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم صبحگاه مشترک راه آهن به  که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران، بسیج و نیروی انتظامی راه‌آهن در مرکز مقاومت بسیج راه آهن برگزار شد. با بیان اینکه همه ما مدیون ایثارگری کسانی هستیم که در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند، گفت: چه آنهایی که شهید و یا جانباز شده و چه آنانی که ماندند تا به کشور و میهن خود خدمت کنند، بزرگترین ایثارگریهای تاریخ را در کشور داشته و دارند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس به خوبی نشان داد که اگر ما آمادگی کامل خود را حفظ کنیم دشمنان دیگر طمع به این انقلاب و فرهنگ آن نخواهند داشت.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه حمله صدام از باب تصرف زمین ها در ایران نبود بلکه تنها بهانه آن ضربه زدن به انقلاب و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: مشکل صدام و پیروان او برای تصرف ایران نه به خاطر نفت بود و نه زمین، بلکه آنان می خواستند روحیه استقلال طلبی و آزادگی را از ما گرفته و ضربه نهایی را به انقلاب ما بزنند.

وی عنوان کرد: امروز اگر ما آمادگی نظامی نداشته باشیم و اگر فکر کنیم که در دنیای جدید، نیازی به نیروهای دفاعی و بسیجی نیست، اشتباه محض کرده ایم.

آقایی اظهار کرد: همانطور که خداوند نیز در قرآن مجید می فرماید؛ همه امکانات را همیشه آماده نگه دارید نه برای آنکه بجنگید و یا حمله کنید بلکه برای اینکه دشمنان از این که بخواهند به شما حمله کنند، بترسند و جرات ضربه زدن نداشته باشند.

وی گفت: کاهش توان نظامی کشور همیشه موجب جنگ می شود، بنابراین سیاست امروز ما این است که توان نظامی خود را روز به روز افزایش دهیم تا کسی جرات حمله و آسیب رساندن به کشور، استقلال و آزادگی ما را نداشته باشد.

وی با اعلام اینکه آمادگی و توان نظامی مانع جنگ در کشور می شود، بیان داشت: امروز دشمنان به واسطه توان موشکی و نظامی کشور جرات حمله را ندارند و این در حالی است که استکبار جهانی در حال تحریک همسایه های ایران برای حمله است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش قدرت و توان نظامی در کشور، تصریح کرد: امروز بسیجیان و نیروهای نظامی بایستی از توان نظامی بالایی در همه مقاطع برخوردار باشند و این همان سیاستی است که رهبری خواهان آن است.

مدیر عامل راه آهن با بیان این مطلب که کشور بایستی در همه زمینه ها به خصوص اقتصادی آمادگی لازم را داشته باشد، گفت: اگر کشور ما از نظر اقتصادی ضعیف باشد، موجب حمله دشمن خواهد شد بطوریکه طی سال های گذشته در جریان تحریم های اقتصادی شاهد فشار دشمن و ضربه زدن به موقعیت اقتصادی کشور بودیم.

وی اظهار کرد: طی تحریم نفتی و کاهش فروش نفت ایران و به دنبال آن کاهش صادرات، دشمنان به دنبال اهداف خود برای ضربه زدن به اقتصاد کشور ایران بودند که خوشبختانه با هوشیاری کامل نظامی و تحت حمایت مقام معظم رهبری تصمیم دشمنان عملی نشد.

وی خاطر نشان کرد: پس از مذاکرات ژنو امروز شاهد افزایش صادرات نفت هستیم بطوریکه بیش از 2 میلیون و 700 هزار بشکه در روز صادر می کنیم و این توان را به ما می دهد که از نظر اقتصادی کشور را آباد کنیم و به توسعه برسانیم.

آقایی عنوان کرد: در مذاکرات هسته ای ایران نشان داد که دشمنان نمی توانند از هیچ طریقی کشور را مورد حمله قرار دهند چرا که ایران توان نظامی و اقتصادی بالایی دارد و در شرایط سخت نیز می تواند با نیروهای توانمند و متخصص خود اقتصاد را به رشد برساند.

وی اظهار امیدواری کرد: همه همکاران بایستی دست در دست یکدیگر و در کنار سلایق مختلف اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم و برای سازندگی کشور تلاش کنیم.

هیچ توسعه پایداری بدون امنیت پایدار محقق نمی شود

در ادامه مراسم سرهنگ پاسدار داود عباس زاده مشاور مدیر عامل در امور ایثارگران و فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه آهن عنوان کرد: امروز ما پا جای پای کسانی گذاشته ایم که روزی برای آبادانی و سازندگی کشور و از بین نرفتن استقلال و آزادی آن از خودگذشتگی کردند.

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم مسئولیت خود را در هر ارگان و سازمانی که هستیم به درستی انجام دهیم، افزود: هیچ توسعه پایداری بدون امنیت پایدار محقق نمی شود و امنیت پایدار نیاز به آمادگی دارد.

وی تاکید کرد: آمادگی مصداقی از پدافند غیر عامل است و امروز ما توانسته ایم در برابر فشار تحریم ها و مشکلاتی که اقتصاد کشور را تهدید می کرده، مقاومت کرده و حیله دشمنان را نابود کنیم.

سرهنگ پاسدار عباس زاده خاطر نشان کرد: ما نه تنها آمادگی نظامی بلکه در صحنه های بالندگی همچون هوافضا، شبیه سازی و هسته ای مراحل رشد را طی می کنیم و این یک افتخار است که توانستیم با روحیه بسیجی در عرصه های مختلف پیروز باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران

کشور ایران، در حال حاضر دارای ۱۳۴۳۷ کیلومتر (انتهای سال ۱۳۹۵)شبکه ریلی استاندارد و ۹۶ کیلومتر (میرجاوه-زاهدان) خطوط ریلی عریض است. نگهداری و تعمیر و هم‌چنین بهره‌برداری از شبکه ریلی بر عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (به عنوان نماینده حاکمیت) در بخش حمل و نقل ریلی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان