اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950706139675811

قائم‌مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مطرح کرد

انتقال تجارب ، مهم‌ترین هدف اردوهای نشاط و امید

کد: 13950706139675811

https://goo.gl/Vc3MFf

، تهران , (اخبار رسمی): مرحله نخست دوره‌های بازآموزی و ورزشی امدادگران و نجاتگران سراسر کشور (اردوهای نشاط و امید) که در قالب حرکتی خودجوش و درون سازمانی و با هدف ارتقای سطح علمی و عملیاتی آنها در روز پایانی تابستان آغاز شد، در روز پایانی هفته گذشته به کار خود پایان داد.

انتقال تجارب ، مهم‌ترین هدف اردوهای نشاط و امید

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، روزنامه شهروند به منظور آشنایی بیشتر با اهداف سازمان امدادونجات از برگزاری این دوره‌های بازآموزی گفت‌وگویی داشته است با مرتضی سلیمی، قائم‌مقام سازمان امدادونجات؛ سلیمی هدف اصلی از برگزاری این اردوها را انتقال تجارب از طریق همتایان می‌داند. آنچه در ادامه می‌آید، شرح کوتاهی از گفت‌وگوی «شهروند» با قائم‌مقام سازمان امدادونجات است.

برای شروع اگر موافق هستید، گفت‌وگو را با این سوال آغاز کنیم که هدف اصلی از برگزاری اردوهای نشاط و امید چه بود؟
یکی از عوامل موثر در پاسخگویی به عوارض ناشی از وقوع سوانح و بلایای طبیعی و انسان‌ساخت، برخورداری سازمان‌ها و نهادهای مسئول هرکشور از منابع انسانی مجرب و کارآمد، ابزار و تجهیزات فنی و تخصصی، سازماندهی مناسب برنامه‌های آموزشی مستمر و بکارگیری عناصر مذکور در تمرینات عملی و میدانی است. براین اساس دوره‌های بازآموزی و ورزشی امدادگران و نجاتگران سراسر کشور (اردوهای نشاط و امید) در اردوگاه مهر بندرانزلی فعالیت خود را به منظور ایجاد انگیزه و نشاط برای حضور به‌موقع و موثر امدادگران در صحنه‌های عملیاتی برای نجات جان انسان‌های در معرض خطر و همچنین کاهش آسیب‌های ناشی از سوانح و تسکین هرچه بیشتر آلام آسیب‌دیدگان آغاز کرده است.

در این اردوها چه برنامه‌هایی را سازمان امدادونجات دنبال می‌کند؟
از دیگر اهداف مهم این دوره می‌توان به مواردی چون فراهم کردن زمینه‌های فعالیت به صورت گروهی، ایجاد تحرک و پویایی و مشارکت در تمرین‌های عملیاتی، شناخت و ارزیابی علمی و تشخیص نقاط ضعف علمی- مهارت‌های فردی و گروهی شرکت‌کنندگان همچنین انتقال تجارب از طریق همتایان اشاره کرد. همچنین درکنار برنامه‌های تفریحی و ورزشی امدادگران و نجاتگران سراسر کشور (اردوهای نشاط و امید) در این دوره‌ها، دوره‌های بازآموزی، در قالب حرکتی خودجوش و درون سازمانی و با هدف ارتقای سطح علمی و عملیاتی آنها نیز برگزار شد. انجام مسابقات بین استانی نیز با هدف ایجاد رقابت موثر و سالم نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های دیگر این اردوها به شمار می‌رود. همچنین از دیگر اهداف برگزاری اردوی نشاط و امید امدادگران یکسان‌سازی برنامه‌های عملیاتی در سطح جمعیت هلال‌احمر و همچنین ارتقای برنامه‌های آموزش تخصصی امدادونجات در قالب دوره‌های مفرح و شاد برای امدادگران و نجاتگران سراسر کشور بود. در مرحله نخست این دوره با ظرفیتی بیش از 200نفر از امدادگران و نجاتگران 14 استان کشور از بیست و هشتم شهریورماه به مدت سه روز برگزار و برنامه‌های آموزشی توان‌افزایی و مسابقات گوناگون ورزشی اجرا شد.

درخصوص میزان امدادگران حاضر در اردو نشاط و امید بیشتر توضیح دهید.
اردو نشاط و امید در 5 دوره متوالی و با ظرفیتی بیش از 600نفر از امدادگران و نجاتگران مرد و بیش از 400نفر از امدادگران و نجاتگران زن تا دوازدهم مهرماه ‌سال‌جاری در اردوگاه مهر بندرانزلی برگزار می‌شود. از مجموع 5 دوره یادشده؛ سه دوره ابتدایی متعلق به گروه امدادگران و نجاتگران برادر و دو دوره بعدی بلافاصله جهت گروه امدادگران و نجاتگران خواهر است. همچنین درخلال برگزاری این دوره‌ها فرصت را مغتنم شمرده و با برنامه‌ریزی جهت تشکیل نشست‌های صمیمانه با امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، به بحث و گفت‌وگو پیرامون مسائل و نیازها و مشکلات پیش‌روی این عزیزان در امر امدادرسانی و خدمت به هموطنان خواهیم پرداخت. درپایان امیدوارم با برگزاری این اردوها بتوانیم با داوطلبانی متخصص و با انگیزه بالا در امر امدادونجات مرحمی بر زخم دردمندان و حادثه‌دیدگان در جای‌جای جهان باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جمعیت هلال احمر

پس از پیروزی انقلاب‌‌اسلامی و در سال 1359 دولت ایران با ارسال نامه‌ای به دولت سوئیس به عنوان امین و نگاهدارنده قراردادهای چهارگانه ژنو، اعلام کرد که استفاده از شیر و خورشید سرخ را به حالت تعلیق درآورده و به جای آن از نشان هلال‌احمر استفاده خواهد کرد. از آن پس جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]